SPORTOWY FILTR POWIETRZA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy to coś jet coś warte ?
  
 
W Twoim przypadku na pewno więcej niż w moim.
Ja sobie taki ostatnio zamontowałem w dieselku. Głównie dla dotlenienia silnika przez co mam nadzieję zmiejszyć spalanie (jak na razie zauważyłem spadek o ok. 0,5 l /100 km). U mnie przyrostu mocy nie zauważyłem, ale wrosła kultura pracy silnika. Przejechałem na nim do tej pory ok. 300 km i jest OK. Jestem zadowolony.
U Ciebie moc może wrosnąć o ok. 3, może 5-6 kucyków.
  
 
hahah no szczerze mówiac to ja w takie bajki jak przyrost mocy z kawałka beznadziejnego materiału niewierze ale dla chcacego nic trudnego...słyszałem że to NIC NIEDAJE a szczególnie przyrostu mocy ale zawsze możesz spróbować

niech sie wypowie reszta forumowiczy bo aż tak sie nieznam
  
 
a jak ma się taki filtr do instalacji gazowej. Czy auto nie będzie dostawac za dużo powietrza??
  
 
Przyrostu mocy moze az tak duzego nie bedzie ale jesli zamocujesz w dobrym miejscu (tam gdzie wpada zimne powietrze) to moze mu sie łatwiej oddychac co umozliwi troche lepsze wkrecanie sie na obroty.

Jesli chodzi o gaz to najlepiej pojechac po zamontowaniu na regulacje poniewaz jak masz benzyne i dajesz wiecej powietrza to komputer czyta dane z przeplywomierza i daje odpowiednia dawke paliwa a w gazie trzeba to dostroic recznie.

Co do spalania to benzyniaki raczej pala wiecej po zalozeniu sportowego filtra bo jest to na zasadzie wiecej powietrza to i wiecej paliwa mieszanka musi sie zgadzac proporcjami.

Takie są zasady ogolne ale to tez moze zalezec od stylu jazdy i od danego modelu samochodu. Pozdrawiam
  
 
przy gazie taki filtr mija sie z celem, przeciez dolot jest tlumiony...natomiast mozna zalozyc do sekwencjii, lepiej bedzie sie wkrecal na obroty
  
 
Możesz mieć również problem na gazie (II generacja ) z wydmuchiwaniem gazu. Zauważ, że przy montażu gazu np. odwracają dolot do puszki filtra, żeby nia łapał go tyle. Tak jest ze stożkiem przynajmniej.

Na benzynce coś może dawać na wyższych obrotach. Jedni w to wierzą inni nie. Jeśli daje to niewiele, może zmienić trochę dźwięk silnka, jeśli jest to efekt podobny do stożka (na milszy dla ucha).

Przyrosty rzędu 5KM odłóż między bajki raczej.


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2006-01-02 23:22:36 ]
  
 
taki filterek nawet jak da moc to będzie to na tyle mało że nie da się odczuć.....ogólnie największa zaleta takich sportowych wkładek np. firmy K&N jest taka że są to wieczne filtry, nigdy ich nie wymieniasz tylko czyścisz specjalnymi olejkami co 10tys km

i nie ma sensu pisać da/nie da moc, bo dopiero jak ktoś założy i pojedzie na hamownie to będzie można coś powiedzieć tak naprawdę co to daje albo zabiera.....

na gazie nie ma prawa być żadnego problemu czy filtrem będzie seria, sporotwa wkładka czy stożek....gazownik ma to tak wyregulować że nawet jak będzie dolot zimnego powietrza skierowany bezpośrednio na filtr to ma chodzić elegancko......
  
 
masz racje micab!!! jak kupywac to pozadny!!! ja mam taki K&N I JEST MIODZIO!!! ps. micab a wiesz moze gdzie moge dostac taki specjalny olejek?

[ wiadomość edytowana przez: cabrio dnia 2006-01-03 00:50:07 ]
  
 
tam gdzie filtry tam i olejki powinny być
  
 
No tak...

Nie napisałem (bo w pracy mało czasu na wszystko), że te 5 to BARDZO szerokie i głębokie morze!

Bo potrzebna byłaby jeszcze delikatna modyfikacja dolotu. Nie mam pojęcia jak to w MKVII wygląda, ale pewnie zanim powietrze wpadnie gdzie ma wpaść to hamuje...