Potrzebuje Tego potwora!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej to znowu ja!!

Jak niektórzy wiedzą mam Fiata 125p 1500ccm.
Jednakl po paru tygodniach użytkowania i po przeczytaniu kilku artykulów pt: "Król poślizgów" lub "Sąsiad króla poślizgów" z GT, choruje na silnik od Fiata 132 -2.0 no i jego 112 KM !!!!!!
Wszyscy wiemy o co chodzi i jaka to jest frajda mieC taki silnik w 125p???!!!
Szczególnie dobrze widać to na waszym filmie-"The Tragedy on the Gravel"-totalnie odjechany filmek!!!
Dlatego też apeluje-jeśli ktokolwiek z was ma jakieś info. o tym silniku-może ktoś chce go sprzedać- to prosze o kontakt!

Z góry dziękuje za pomoc- pozdrowionka dla wszystkichFiaciarzy!!!

PS.Szukam tez Fiata 125p w wersji Pickup-tani ale jeżdżący-może byc z blachami do remontu )) !!!
  
 
Może być ciężko, bo popyt przewyższa podaż
(dobrze,że ja preferuje 1.6 DOHC... chyba łatwiej znaleźć)
  
 
podobno do polków wkładają teraz silniczki 1,6 z wielopunktowym wtryskiem, chyba tak jak 1,4-od rovera, to chyba też nizłe rozwiązanie choć pewnie sporo droższe, podobno mają one 130km!....
  
 
JEST TAKI SILNIK 2.0 Z FIATA 131 RAZEM ZE SKRZYNIA ALE POWIEM CI ZE SKRZYNI NIE TRZEBA ZMIENIAĆ WYSTARCZY TYLKO PRZEDNIA CZESC PRZEŁOŻYĆ JAK MASZ SILNIK POLDKA TO NAWET WYDECHY WTEDY NIE TRZEBA PRZERABIAĆ CENA TEGO SILNIKA ZE SKRZYNIA TO CHYBA 600 ZŁ A JAK JESTES Z WŁOCŁAWKA TO DO MNIE MASZ Z 80 KM
  
 
Co do skrzyni to ja polecam zmienić na tą ze 131 , i tak potrzebujesz pierwszą , krótszą część wału ze 131 żeby ją połączyć z resztą wału DFa / poloneza . Co do wydechu potrzebna Ci orginalna dwururka od DOHC inaczej inaczej trzeba mocno przerabiać polonezowską . Silniczki 1.6 rowera były w krótkiej serii polonezów , niestety nie weszły do seryjnej produkcji , były też próby z 1.8 rowera , ale podłużnice nie wytrzymywały(ciekawe dlaczego )
600 zł to b.dobra cena za silnik ze skrzynią , jeśli ma papiery , i jest sprawny , dobrze sprawdzić sprężanie i zajrzeć do miski , jak się da to odpalić , ale co jest wart okaże się dopiero po rozebraniu .
  
 
Cytat:
chyba tak jak 1,4-od rovera, to chyba też nizłe rozwiązanie choć pewnie sporo droższe, podobno mają one 130km!....


nie 130 tylko 103KM..albo 104 cos w tych okolicach...
  
 
Cytat:
2003-04-02 22:49:40, EGON-TKL pisze:
JEST TAKI SILNIK 2.0 Z FIATA 131 RAZEM ZE SKRZYNIA ALE POWIEM CI ZE SKRZYNI NIE TRZEBA ZMIENIAĆ WYSTARCZY TYLKO PRZEDNIA CZESC PRZEŁOŻYĆ JAK MASZ SILNIK POLDKA TO NAWET WYDECHY WTEDY NIE TRZEBA PRZERABIAĆ CENA TEGO SILNIKA ZE SKRZYNIA TO CHYBA 600 ZŁ A JAK JESTES Z WŁOCŁAWKA TO DO MNIE MASZ Z 80 KM



Przekladalem silnik od supermirafiori do 125p, pozwol wiec, ze nieco sprostuje to, co napisales.

Po pierwsze - polskiej skrzyni nie polaczysz z dohc. Samego kolnierza od 131/132 tez nie przelozysz bez odpowiedniej flanszy. Pasuje kolnierz od 124 sport, ale to w polsce bardzo trudno zdobyc. Latwiej wiec wstawic skrzynie ze 131/132, problemy zaczynaja sie jak masz w 125p waski tunel. wowczas lepij poszukac kolnierza. Wydech trzeba przerabiac, bo flansza mocujaca dwururke do kolektra w poldku jest odwrocona wzgledem flanszy od 132. ja kupilem dwururke od opoldka, ale zeby ja dopasowac byla cieta w 7 miejscach a spawana w 5. Dwururka od 131 zupelnie nie pasuje, 131 ma zupelnie inny ksztalt komory silnika i tam dwururka przechodzi w miejscu, gdzie w fiacie jest podluznica. Problemy mozesz miec jescze z filtrem powietrza (od 132 jest zbyt wysoki, a od 131 opiera sie o pompe hamulcowa). No i w przypadku silnika i skrzyni od 131 przerobic bedziesz musial belke mocujaca skrzynie do nadwozia. Do tego chlodnica z korkiem na rurce, jesli chcesz zmiescic wentylator i wypadaloby przesunac stabilizator, bo bedzie obcieral o miske.
  
 
mam info gdzie zdobyc 2.0 dohc z 8000 km na liczniku!!!!!!
Stan ideał widziałem!!! ( tj. silnicza i skrzyni!!!0 gosc chciał za autko niewielkie pieniążki,( 132 Fiat). srodek tez miał fajne bajery
jak cos to pisz)