[mk7]1.6 bierze olej, dymi z wlewu oleju i oleista maź w fil

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Autko kupiłem ponad miesiąc temu. Wymieniłem olej, filtr oleju i filtr powietrza. Od wymiany oleju przejechałem ok 1500tyś km i sprawdziłem stan oleju (minimum ) a wcześniej w filtrze powietrza miałem oleistą maź która w przewodzie prowadzącym do filtra od pokrywy zaworów była biała. Nawiązując do oleju kupiłem taki sam jaki mu wymieniłem, wlałem prawie litra i troche pojeżdziłem, sprawdzam i chyba ok, ale odkręcam korek wlewu oleju a tu dymek leci powąchałem i czuć spaliny. I tu pytanko w tej sprawie ,co mogło mi się zwarzyć z elementów silnika i czy czeka mnie kapitalny remon silnika, i czy morze być to wina tego silnika że teraz na 12 litrach gazu zrobiłem 46km??
  
 
poprostu kupiłes zajechane auto z zarzniętym silnikiem... masz przedmuchy na cylindrach... a jaki olej zalałeś??
  
 
Kolego,nie jestem szpecem ale jeśli chodzi o tą maz to albo autko było użytkowane na krótkich odcinkach,albo masz walniętą uszczelke pod głowicą lub samą głowice,,,a jeśli chodzi o ten dymek to mogą byc zużyte prowadnice trzonków zaworów lub pierścienie tłokowe.Ale najlepiej zapytaj bardziej doświadczonych kolegów.
  
 
uszczelka niekoniecznie ponieważ do filtra powietrza dostaje sie wilgotne powietrze z zewnątrz i dlatego robi się maź... jak kolega po 1500 km zobaczył tam olej to różowo nie jest i jeśli az tyle bierze to raczej pierscionki przegrzane albo duży przebieg... zależy jaki też olej mu wlali bo jak sam to robił i nie bardzo sie znał i kupił syntetyka to w starym silniku mogło tyle ubyć... ale... no własnie... niech cos napisze to będziemy działali
  
 
Cytat:
2009-05-11 21:27:20, OLO1985 pisze:
maź która w przewodzie prowadzącym do filtra od pokrywy zaworów była biała.


tzw.konsystencja majonezu,kolega napisał od pokrywy do filtra,taką samą maż można spotkać na korku wlewu oleju,,,wszystko typowe dla uszkodzeniauszczelki albo samej głowicy?
  
 
owszem ale nie zawsze... zalej sobie olej lotosa i też takie coś bedziesz miał a ze taka maź jest w odpowietrzeniu kapy zaworów to normalne jeśli jest tam olej... jest to temat rzeka koleko kris i niechce mi sie pisac niepotrzebnie bo założyciel wątku sam widzisz jak jest zainteresowany jak narazie
  
 
no jak mu napisałeś że ma zarrznięty silnik to kolega się załamał
  
 
drodzy koledzy. Przebieg mojego autka 198tyś z hakiem a olej wlałem mu mineralny castrola high milage a tą maź dojżałem w momencie wymieniania filtra powietrza a co do mazi w przewodzie to była konsystencji majonezu ale na końcu wężyka przy filtrze powietrza na początku tego niebyło na korku też nie w komorze pod pokrywą zaworów też nic
  
 
niestety powiedziałem prawde szkoda ze przy kupnie nie zauwazył ze kupuje benzynowego diesla i to na gaz leje lpg 100 na 100 przez super pierścienie i w dodatku wszyscy myslą ze kupił oszczednego dieselka jak sie odezwie to chętnie coś doradze i mam nadzieje ze sie nie obrazi kolega za te moje nabijanko... sorka za ot i to tylko zarty
  
 
OLO,masz walnięte pierścionki i ci dmucha przez cylindry,,no i te 12 L/46km
  
 
chciałem zaznaczyć że spalanie lpg przed wymianą filtra powietrza i wyeliminowaniem lewego powietrza przed przepływka spalaniemiałem raczej w normie bo w mieście na 30litrach lpg zrobiłem 279km
  
 
[poprawka] 289
  
 
to do regulacji masz instalke bo teraz ma mniej powietrza i uzupełnia sobie gazem moin zdaniem... w lpg średni jestem... a jaki masz obecnie olej??
  
 
OLO,najlepiej jedż do jakiegoś mechanika no i zrób sobie nowy rozrząd(nie napisałeś czy była wymiana) a to jest ŚW.rzecz po kupnie autka.
  
 
Ale powiedzcie szczerze czy opłaca mi się naprawiać ten silnik czy zakupić drugi?? potrzebuje jechać w długą trase w połowie lata i jak mi zdechnie gdzieś to kaplica totalna a co do rozrządu to jak już kupiłem autko i po tygodniu dzwoniłem do gościa z zapytaniem o olej jaki tam był to sam z siebie powiedział że na tym rozrządzie moge jeszcze zrobić ok 40tyś ale mu nieuwierzyłem na tyle i postanowiłem to zrobić za 5tyś km

[ wiadomość edytowana przez: OLO1985 dnia 2009-05-11 22:34:49 ]
  
 
Jedż do mechanika i wsio będziesz wiedział
  
 
daj spokój z tymi mechanikami bo co jeden to lepszy... ale do brania kasy za scieme... i szkoda kasy na pasek w takim silniku... jaki olej??
  
 
mała edycja w poniższym poście
  
 
olej mineralny castrol high milage
  
 
to jak mineralny to kaplica... za duzo bierze jak na 1500 km litr... jakby tyle na 5 tys to jescze ok... nic w nim nie rób tylko wyreguluj gaz zobacz jak pasek wygląda czy nie jest popekany itd.. jak będą na pasku napisy to nie wymieniaj tylko narazie smigaj i szukaj zrowego silnika.... szkoda kasy na ten moim zdaniem