Tuning - fakty i mity

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zalozylem watek, bo dyskusja zboczyla...

zaczatek dyskusji byl w TYM watku.



[ wiadomość edytowana przez: adasco dnia 2005-03-30 14:26:00 ]
  
 
W Auto Świecie był artykuł "Czy silnik lubi chipsy??"

W warunkach laboratoryjnych redaktorzy Auto Bilda montowali w Golfie TDI chipy dostepne na rynku niemieckim.

Spalanie w większości przypadkow było podobne do auta seryjnego, w niektórych przypadkach było marginalnie wyższe, w niektórych marginalnie niższe.

Jutro postaram się zamiescić konkretne wyniki.
  
 
Chciałem napisać coś o chiptuningu silnika HDI 90 KM.
Przede wszystkim jesli chodzi o mocny chiptuning to problemem jest brak IC (o ile sie nie myle - poprawcie mnie w razie czego!)
Takze jesli ktos chce wykrzesac z tego silnika cos wiecej, powinien zainstalowac IC
Kolejnym problemem jest ponoc nienajmocniejsze sprzeglo (wytrzymuje max. do 265 Nm)

Silnik mozna podkrecic do ok. 120 KM, ale bezpieczna wartoscia bedzie ok. 110-112 KM.
Przy wiekszej mocy moze pojawic sie problem z kopceniem, a tego lepiej unikac.

Pozdrawiam!
  
 
to nie prosciej kupic po prostu 1,9 benzynowe????
  
 
Uwazam,ze wlasnie wysoki moment obrotowy to urok dieselka!!
No i mniejsze spalanie!
"Instalujesz" chipsa i sobie jeszcze przyjemniej smigasz!
  
 
też oglądalem tego goscia z masters tuning czy jakos tak

z tego co zrozumiałem,to zmienia się oprogramowanie do sterowania spręzarką,mapy wtrysków,itd
moment obrotowy sie powiększa i jest dostepny od niższych obrotów.
wypowiadał sie jakis klient co ma reno traffica i mówił,ze po tuningu przy wyprzedzaniu nie musi juz redukować z 5 na 4,tylko ładnie ciągnie na najwyzszym biegu.


ktos porównywał 90 KM dysla do 115KM benzyny

ja miałem okazję scignąc się passatem 1.8T 150 KM,z takim samym tylko TDI 130 KM i niestety TDI przegralo pojedynek.

takze nie stawiałbym odrazu benzyniaka na przegranej pozycji.
  
 
Cytat:
2005-03-30 18:47:39, Grzesiek pisze:
ja miałem okazję scignąc się passatem 1.8T 150 KM,z takim samym tylko TDI 130 KM i niestety TDI przegralo pojedynek. takze nie stawiałbym odrazu benzyniaka na przegranej pozycji.



Wiesz, moc jest mocą (poza tym 1,8T ma też bardzo wysoki moment obrotowy - turbina robi swoje) i TDI nie miał w w/w przypadku szans.

Generalnie chodzi o to ,że TDI ciągnie od samego poczatku więc w codziennej jeździe spod świateł masz "power" już od najniższych obrotów, więc nie trzeba go mocno kręcić.

Diesel ma też lepszą elastyczność, mniej pali itp. itd.
Niestety jest też dużo droższy od benzyniaka.

  
 
Cytat:
2005-03-30 18:47:39, Grzesiek pisze:
ja miałem okazję scignąc się passatem 1.8T 150 KM,z takim samym tylko TDI 130 KM i niestety TDI przegralo pojedynek. takze nie stawiałbym odrazu benzyniaka na przegranej pozycji.



to sproboj 1.8T 150 km i 1.9 TDI 150 km (seryjny nie 130 po chiptuningu)
  
 
Nikt nie stawia benzyny na straconej pozycji, jednak wiekszosc "benzynowcow" to samochody bez turbiny. (chwalebnym wyjątkiem jest tu 1.8T VAGa)
Poza tym 1.8T ma moment obrotowy równy 210 Nm, natomiast 1.9 TDI (130KM) odpowiednio 320 Nm

Turbinka to jest to!
  
 
a gdzie montowali takie 1.9 TDI 150 KM?wydawało mi się ze w pasku najmocniejszy był 130 KM

z tego co kojarze 150 KM ma 2.5TDI w audi.

w każdym bądź razie,nawet gdyby taki był,to mówimy tu o wyższosci słabszego dysla nad mocniejszym o ok 20-25 KM benzyniakiem

znalazłem takie 1.9 150 KM TDI w seacie leonie
natomiast ani u audi ani u vw nie widzę takiego.

[ wiadomość edytowana przez: Grzesiek dnia 2005-03-30 21:29:45 ]
  
 
w audi tez byl i w skodzie, ale czy w vw to nie jestem pewien
  
 
w sumie to mało ważne
jednak patrząc na to co vw group robi z silnikiem 1.8 T,mozna wywnioskować,ze jak jest turbo,to mozna praktycznie wszystko
w audi tt ten silnik ma cos 220KM,czy nawet więcej.

wiadomo,ze to nie jest kwestia oprogramowania,ale tez innych materiałów itd

jednkaze podnoszenie mocy w granicach 20-30% poprzez chiptuning nie powinno się odbić na trwałości silnika
  
 
Hehe! Silnik 1.8T jest bardzo rozwojowy.
Chłopaki z VTG stuningowali go chyba do ok. 550 KM.
Tu jest wykres:


To jest chyba jeden ze stage'ów (405 KM) Oczywiście silnik jest bardzo mocno dłubnięty!
  
 
Jezdzilem (jako pasazer niestety) Audi A6 wlasnie z 1.8T i z chipem do 180 km... Miala odejscie ta audiolka... I mam mozliwosc pojezdzenia czasem A6 2.5TDI 150 km Oba moglbym miec
  
 
No ładnie te silniczki smigaja. Z tego co pamietam to z silnikiem 2,5 TDI byly jakies tam problemy... (ale ok, juz nie OT )
  
 
no nie wiem czy byly. Wlasciciel tego a6 ma jeszcze vw Caravelle z tym samym silnikiem. W Audi ma juz chyba 180 tys a w Caravelli 150 tys przejechane. I oba jezdza i nic sie nie dzieje. Ale gdybym mogl wybierac wolal bym chyba Caravellke. Kto nie jezdzil to nie wie jaki to komfort
  
 
Szczerze mówiąc nie jestem pewien, może to nie było 2,5 TDI..
  
 
dobra mniejsza z tym. Konczymy bo Pan Adasco zaraz znow sie zdenerwuje
  
 
ze co? ja snie NIGDY nie denerwuje. Gadacie jak najbardziej na temat. Fakty i mity tuningu.
swietnie Wam idzie. Za chwile przestane rozumiec cokolwiek.
  
 
Szukając info o chip tuningu motoru hdi znalzłem kilka rozwiazań. W kraju najpopularniejsza jest zmiana programu silnika - koszt ok. 2000PLN. Wg cytowanych opini klinentów - wszyscy są zadowoleni. Auto staje się bardziej dynamiczne, a spalanie spada pod warunkiem "niezmienionego" stylu jazdy.
Wzrost momentu i mocy silnika powierdzona jest zwykle na hamowni.

Rzadziej można spotkać rozwiązanie polegjące na zmianie programu i dodatkowo na wymianie fragmentu elektroniki silnika. Usługę taką proponuje np. jedna z firm w Łodzi.


Trzecie rozwiązanie stosowane jest w krajach (np. Wielka Brytania), w których wysokość składki ubezpieczenowej zależy od mocy silnika i polega na dodaniu do auta pewnego urządzenia (koszt ok. 150 funtów). Wg opisu możne je założyć sobie amator bez konieczności posiadania wyszukanych narzędzi. Najważniejsza różnica polega na tym, że w kabinie pojawia się ukryty przełącznik pozwalajacy na przywrócenie oryginalnej mapy silnika.

Sam nie kupiłem sobie żadnych "dopalaczy". Jeszcze.
Pozdrawiam
Adam