Uszczelniacze półosi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Otóż będę zabierał się za wymianę uszczelniaczy i tu moje pytanie czy muszę wyjąć całą półoś czy tylko ze skrzyni biegów. Może ktoś to już robił i podzieli się swoimi doświadczeniami. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie porday.
Pozdro
  
 
Rozłączysz sworzeń wachacza i koncówkę drązka od zwrotnicy piasty jak tam zwał i szarpniesz i wyjdzie półoś ze skrzyni założysz uszczelniacz wcisniesz półoske i po sprawie
  
 
Mam już uszczelniacze (22 zł szt.), ale nie mogłem dostać pierścieni rozprężnych które są na końcu półosi, czy moge zostawić stare??
  
 
Spokojnie można zostawić stare
  
 
Stare oczywiście że można zostawić - to tylko w książce wymieniają

Moim zdaniem najszybciej zrobisz to rozbierając tak jak opisał Darek ale zanim to zrobisz odkręć mimo wszystko nakrętkę od piasty i potem wyjmij cała półoś. To tylko 1 nakrętka a łatwiej jest potem to wszystko poskładać.

Co do szarpnięcia i wyjęcia półosi ze skrzyni to raczej polecam breszkę, którą wsadzisz między półoś a skrzynie i ją wypchniesz bo szarpiąc to co najwyżej rozłączysz robie przegub wewnętrzny a na pewno nie wyjmiesz półosi.
  
 
Wsadziłem nowy uszczelniacz, ale nie mogę włożyć półosi do skrzyni, wchodzi ta część frezowana i dalej nie chce iść, próbowałem różnych sposobów i nic. Może ktoś powie mi jak mam to zrobić bo 4 godziny się męcze i już mam dość.
[ wiadomość edytowana przez: misio557 dnia 2006-03-31 13:11:17 ]

[ wiadomość edytowana przez: misio557 dnia 2006-03-31 15:09:33 ]
  
 
upp
  
 
No i zrobiłem
Zawołałem brata i razem jakoś wsadziliśmy półoś na miejsce.
Może komuś się przyda to aby wsadzić półoś w skżynie nie trzeba jej odkręcać z piasty, a żeby włożyć spowrotem to jeden musi powoli kręcić półosią a drugi pchać kolumne i żeby swożeń wachacza wszedł na miejsce.
Dzięki za pomoc