Kontrolki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich !
Jestem nową właścicieką samochodzika peugeota 406 2.0 w sekwencyjnym gazie rok 2000.
mam killka pytan, byłabym wdzieczna za rady

jakieś 5-10 minut po rozpoczęciu jazdy, zapala mi się kontrolka (taki mały zółty silniczek (nie wazne jade na gazie czy na PB)
oraz miga kontrolka "airBag" bez przerwy. czy ktoś wie czego to moze być przyczyna :>:>

Dziękuje za odpowiedz
  
 
Pierwsza kontrolka to Check Engine.
Oznacza, ze komputer, ktory steruje praca silnika nie dostaje kompletnych danych z czujnikow, badz dane te sa nieinterpretowalne dla niego.

Rada: Odlacz akumulator na 15 min po czym odpal samochod na benzynie i pojezdzij tylko na benzynie conajmniej 20 km.
Jesli to tylko blad interpretera to powinien sie skasowac. Jesli jednak znow bedzie sie zapalac nie obejdzie sie bez wizyty w serwisie i wpiecia do komputera.

Druga kontrolka to ustarka ukladu bezpieczenstwa (Airbag i pirotechniczne napinacze pasow, czujniki nacisku).

Rada: z reguly jest to dobrze zabezpieczony uklad i rzadko wystepuja usterki i bledy interpretacji. Niemniej jednak zdarzaja sie. Przyczyna moze byc prosta i wystarczy rozlaczyc i ponownie polaczyc wtyczki odpowiedzialne za Airbag-System. Jak je rozpoznac? Sa koloru zoltego.
Inna przyczyna moze byc ostre (bardzo ostre) hamowanie. Wowczas bardzo mocno napinaja sie pasy bezpieczenstwa, w w nich jest czujnik rezystancyjny i byc moze zmienila sie wartosc rezystancji i komputer nie interpretuje tego jako wypadek, ale parametry wyszly poza wartosci graniczne. Niestety wowczas tez niezbedna bedzie wizyta w serwisie i podlaczenie do komputera.
Niestety bledy systemow bezpieczenstwa nie kasuja sie po odlaczeniu akumulatora.

Ale podsumowujac i pocieszajac.
Pierwszy blad moze wynikac wlasnie z instalacji gazowej. Komputer ma problem z ustaleniem mapy wtrysku. Dlatego zalecam na poczatek odlaczenie akumulatora i potem pojezdzenie troche tylko (!!!) na benzynie. Jesli nie ma uszkodzonych czujnikow to napewno pomoze.
Drugi blad mozna pewnie wyeliminowac poprawiajac wszystkie polaczenia elektryczne Airbag-Systemu (pamietaj zolte wtyczki). Mysle, ze powinno obejsc sie bez wizyty w serwisie, ktore sa z reguly strasznie drogie.

Jesli jednak bedziesz zmuszona do wizyty w serwisie to z wlasnego doswiadczenia polecam omijac serwisy firmowe i wybrac autoryzowany serwis BOSCHa. Kompletna diagnostyka z regulacjami i wpieciem do kompa kosztuje okolo 120 zl. Wiec kwota jest znosna. W serwisach jest to czesto wielokrotnosc tej sumy. A poniewaz systemy bezpieczenstwa i sterowanie silnikiem sa BOSCHa wiec nikt lepiej tego nie przetestuje

Zycze jednak powodzenia i sukcesu bez wizyty w warsztacie.

Gdybym mogl sie jeszcze przydac sluze pomoca. Czasem wystarczy przy CheckEngine poruszac wszystkimi wtyczkami i tez wizyta u specjalistow nie bedzie konieczna. Gdzies w domu mam mape czujnikow (wtedy dokladnie wiadomo gdzie sie znajduja i ew. latwo tez wyprobowac ta metode).

Jeszcze raz POWODZENIA. Trzymam kciuki
  
 
Cytat:
2006-05-11 20:07:55, KaReena pisze:
Witam Wszystkich ! Jestem nową właścicieką samochodzika peugeota 406 2.0 w sekwencyjnym gazie rok 2000. mam killka pytan, byłabym wdzieczna za rady jakieś 5-10 minut po rozpoczęciu jazdy, zapala mi się kontrolka (taki mały zółty silniczek (nie wazne jade na gazie czy na PB) oraz miga kontrolka "airBag" bez przerwy. czy ktoś wie czego to moze być przyczyna :>:> Dziękuje za odpowiedz


Migająca kontrolka Airbag prawdopodobnie jest przyczyną uszkodzenia napinaczy pasów, sensorów i poduszek powietrznych. Jedno zasadnicze pytanie, czy auto miało dzwona(kolizję) ?
Najtańsze rozwiązanie to zmostkować te kontrolki do innych kontrolek, ale wtedy będa gasły wszystkie w tym samym czasie. Ale koszt 30zl. Jęsli chcesz to możesz podjechać do serwisu i tam bedzie kosztowało dużo więcej. Ale bedziesz miała zrobione fachowo i nadal bedą działały poduchy
  
 
Oczy mi wyszly na wierzch!!!

Tak idiotycznej porady jeszcze nie widzialem.
Mostkowanie kontrolek na tablicy rozdzielczej.
Pogratulowac... widze, ze mamy dusze handlarza.
Podpicowac i wypuscic...
SZOK!!!

Dla wiadomosci... te kontrolki to nie lampki na choince i nie sluza ozdobie... Ktos jednak zaprojektowal elektryke w tym aucie, zeby nie bylo niespodzianek.

Jazda z bledem poduszki powietrznej grozi jej samoistnym wystrzeleniem.
Ale co tam... grunt, ze kontrolka nie swieci i dalo sie auto korzystnie sprzedac.
Kiedys na takich beda sady i kary... mam nadzieje

Cytat:
2006-05-22 22:17:13, ginel pisze:
Migająca kontrolka Airbag prawdopodobnie jest przyczyną uszkodzenia napinaczy pasów, sensorów i poduszek powietrznych. Jedno zasadnicze pytanie, czy auto miało dzwona(kolizję) ? Najtańsze rozwiązanie to zmostkować te kontrolki do innych kontrolek, ale wtedy będa gasły wszystkie w tym samym czasie. Ale koszt 30zl. Jęsli chcesz to możesz podjechać do serwisu i tam bedzie kosztowało dużo więcej. Ale bedziesz miała zrobione fachowo i nadal bedą działały poduchy

  
 
Cytat:
2006-05-23 14:16:24, bartstep pisze:
Oczy mi wyszly na wierzch!!! Tak idiotycznej porady jeszcze nie widzialem. Mostkowanie kontrolek na tablicy rozdzielczej. Pogratulowac... widze, ze mamy dusze handlarza. Podpicowac i wypuscic... SZOK!!! Dla wiadomosci... te kontrolki to nie lampki na choince i nie sluza ozdobie... Ktos jednak zaprojektowal elektryke w tym aucie, zeby nie bylo niespodzianek. Jazda z bledem poduszki powietrznej grozi jej samoistnym wystrzeleniem. Ale co tam... grunt, ze kontrolka nie swieci i dalo sie auto korzystnie sprzedac. Kiedys na takich beda sady i kary... mam nadzieje


Podałem kolego dwa rozwiazania, a które wybierze KaReena to już jest jej wybór. Ja osobiście dokupiłbym sensor,poduszkę(poduszki, napinacze) A mostkuje się wtedy kiedy się wie, że tej poduchy tam nie ma a gość nie ma niestety kasy na jej dokupienie(brak funduszy), a kontrolka go w zwyczajny sposób denerwuje. Podejrzewam, że jest zaślepka i poduszki i napinacze nie działają. Widze, że z kolegi taki teoretyk, że nawet nie wziął pod uwagę, że auto miało dzwona i poduchy są wystrzelone, a sensory i napinacze uszkodzone.
I prosze o uważne czytanie moich postów na drugi raz, a nie podniecać się swoimi radami z zakresu teorii A i jeszce jedno, widze, że kolega ma manię błędów elektronicznych. Pierwsze co to sprawdza się czy takowe poduszki są!!! To tak gwoli wyjasnienia
Nie jestem handlarzem dla twojej wiadomości!! I też nie uznaję omijania elektroniki w autach, a co za tym idzie bezpieczeństwa, które uważam za najważniejsze.
Pozdrawiam i zyczę dalszego udoskonalania teorii
...ginel...
  
 
Masz racje...
Jestem taki niezyciowy... acha... teoretykiem jestem, jak to TY nazwales.

Ja tylko projektuje wiazki elektryczne do samochodow.
Ups... ale co ja moge wiedziec, przy TAAAKIM praktyku od oszukiwania.