[Scoupe 94"] Spadek mocy silnika + zamiennik tłumika.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
posiadam scoupe, 1994 rocznik, wersja LS bez turbiny, mam dwa problemy, proszę o pomoc:
1. padł mi silnik, dowiedziałem się, że to wałek rozrządu, coś napsuł, coś uszkodził, jednym słowem naprawa - 700 zł, natomiast problem jest taki, że zauważyłem znaczny spadek mocy, zwłaszcza na niskich obrotach. O co chodzi??
2. potrzebuję na gwałt tłumika, natomiast cena, jaką zaśpiewał mi warsztat (ok. 500 zł) zabiła mnie. Jakiś tańszy zamiennik??
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-24 23:33:41 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Na przyszłość to poprawnie zakładaj wątek

Czy ten wałek rozrządu już jest wymieniony? Napisz coś więcej
  
 
wałek rozrządu wymieniony, tak jak i pasek. Pokrzywił się zawór na jednym z cylindrów, chłopaki walczyli, żeby zrobić temat małym kosztem, ale efekt jest taki, jaki jest, czyli do 2500 rozpędza się o 1/3 wolniej niż do tej pory... natomiast mój większy na tą chwilę to tłumik - podobno się nie dzieli i podobno kosztuje 500-600 zł. jak na auto, za które przy sprzedaży wezmę może 2000, to straszna kasa jest...
  
 
Cytat:
2008-03-24 23:45:58, Schveyck pisze:
natomiast mój większy na tą chwilę to tłumik - podobno się nie dzieli i podobno kosztuje 500-600 zł.



To jest chyba już tańszy zamiennik bo z tego co pamiętam to orginał kosztuje coś koło 1000 zł.
Ale zawsze możesz zastosować jakiś sportowy uniwersal
  
 
Spadek mocy moze byc spowodowany nieszczelnym wydechem. A jaki walek zainstalowales do auta? moze mechanicy zle dobrali walek i stad spadek mocy na niskich obrotach?
  
 
Cytat:
2008-03-24 23:45:58, Schveyck pisze:
wałek rozrządu wymieniony, tak jak i pasek. Pokrzywił się zawór na jednym z cylindrów, chłopaki walczyli, żeby zrobić temat małym kosztem, ale efekt jest taki, jaki jest, czyli do 2500 rozpędza się o 1/3 wolniej niż do tej pory... natomiast mój większy na tą chwilę to tłumik - podobno się nie dzieli i podobno kosztuje 500-600 zł. jak na auto, za które przy sprzedaży wezmę może 2000, to straszna kasa jest...


Wydech najlepiej żeby był oryginalny, bowiem ma on ściśle określoną charakterystykę, ale jeżeli nie jesteś drobiazgowy, kup do tego sprzętu tłumik od innego samochodu za kilkadziesiąt zł. np Polonez.Trzeba będzie tylko przespawać rury i też będzie chodził. Może jednak stracić trochę mocy. A co do rozrządu, to chłopaki powinni ci zrobić dobrze, a nie "załatwić temat tanim kosztem". Wiąże się to z wymianą zaworu, być może drastyczny spadek mocy spowodowany jest: źle dobranym wałkiem, źle ustawionym rozrządem lub nieszczelnością zaworu. A jeszcze co do wydechu - im bliżej kolektora wydechowego i większa nieszczelność, tym większy spadek mocy z tego powodu. Radzę ci zrób wydech i dopiero bierz się ponownie za rozrząd - jeżeli oczywiście nie będzie poprawy.
  
 
Rany, wydech od poloneza to juz dobry hardcore.
Nie wiem jak wyglada uklad w scoupe i nie bede szukal, ale w czym w ogole problem ? Ja mialem oryginalny tlumik i go sie chetnie pozbylem w obecnym jak i poprzednim samochodzie.

Jak mowa o srodkowym to go wywal i wspawaj rure o identycznej srednicy, jesli koncowy (tak jak w Pony tylko jest koncowy) kup sobie ultera. Jest wzglednie tani w promocji od 240zl i najcichszy (zadne gieldowe i pseudo tlumiki malony itp).
http://brzoskwinka.pl/ulter.jpg bedzie nieco glosniej.

Swoja droga ciezko mi uwierzyc ze nie ma zamiennika. Fota, Intercars i jeszce kilka innych hurtowni jest.
  
 
Najważniejsze to poszukać dobrego warsztatu który wymienia tłumiki, sprowadzą każdy model, mają duże upusty, wystarczy wykonać parę telefonów.

Rysunek układu jest tu klik
  
 
Ja w poniaku miałem srodkowy tłumik od poloneza, ze 4 lata tak smigałem, spadku mocy nie odnotowałem, pasował dobrze. Teraz wyciąłem go całkowicie i wspawałem rure. Końcowy tłumik mam od nissana micry. Zrobiony ze znakomitej kwasówki, już z 5 lat mi służy (a nie był nowy jak zakładałem). Troche inwencji twórczej nigdy nie zaszkodzi....