Opisany przypadek wskazuje na zle ustawiony zaplon (jest stanowczo zy wczesny).
Wraz z zwiekszaniem obrotow walu korbowego komputer przyspiesza zaplon (mieszanka ma okreslona predkosc spalania). Przy wolniejszych obrotach zaplon jest opozniany.
Rowniez kąt wyprzedzenia zaplonu regulowany jest poprzez informacje o stopniu podcisnienia w kolektorze dolotowym (MAP).
Dlatego przyczyna zaplonu mieszanki jeszcze w fazie wtrysku (zasysania) moga byc powyzsze przyczyny.
Nie opisales jak sie auto zachowuje jak juz silnik jest uruchomiony. Czy jest normalnie dynamiczny, czy zrobil sie ociezaly.
Jesli nadal jest dynamiczny to przyczyna bedzie najprawdopodobniej czujnik MAP (ale wtedy powinna sie swiecic kontrolka CHECK ENGINE).
Jesli stal sie mulowaty to znaczy, ze masz zle ustawiony zaplon (przyczyn moze byc wiele) i komputer w zlym momencie odpala mieszanke paliwowo-powietrzna.
Niemniej jednak obie przyczyny trzeba usuwac w warsztacie na komputerze
Zanim jednak to zrobisz to proponuje wymontowac czujnik MAP (jest na kolektorze dolotowym) i go poprostu przeczyscic z tego syfu, ktory ma na sobie.
Potem proponuje zdjac pierscien, gdzie znajduje sie przepustnica i tez przeczyscic wszystkie kanaly i czujniki.
I na koniec proponuje przeczyscic styki (we wtyczce) silnika krokowego gazu.
Gdybys mial pytania lub dodatkowe informacje, zeby dokladniej zdiagnozowac przyczyne (poprzez skutki) to polecam sie. O elektryce cos-niecos wiem