Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Dzierzan Polonez Caro 1,6 GLE ... Warszawa | 2002-09-22 09:47:52 miałem dokładnie to samo u siebie.Smar się wytopił.W łożysku zostało coś w rodzaju smaru z wodą.Nie miałem jednak problemu z obracaniem koła.Bardzo lekko się obracały.Może masz za mocno dokręcone łożyska?Wymieniłem łożyska i jest ok , jak do tej pory.Tylko że u mnie ten efekt wystąpił jak łożysko było dokręcone za lekko.Widocznie jakaś wada łożyska bo tak się działo tylko z prawym przednim kołem. |
loco Polonez Kombi Wrocław | 2002-09-22 13:40:47 A ile smaru zapakowałeś do łożyska? Jeśli jest go za dużo, to łożysko go mieli jak w mikserze i w końcu mocno zagrzeje. Wtedy może wypłynąć.
loco |
Tomek_gdy Miłośnik FSO Opel Manta 3.0GT/E Gdynia-3city | 2002-09-22 14:47:21 dokladnie tak jak napisali klubowicze wczesniej albo za mocno dokrecone lozyska albo zapieczone tloczki w zaciskach hamulcowych, innej przyczyny nie widze |
Bialy (A) Miłośnik FSO wawa | 2002-09-22 23:54:24 Witam
Moja rada nieeksperymentuj z hamulcami. A wina tego grzania to zamocne dokręcenie piast. Pozdrawiam Bialy_1987 |
ziga PEUGEOT 406 2,0 HDI Gliwice | 2002-09-23 11:48:47 HAMULCE ŚLISKA SPRAWA..
BEZ EKSPERYMENTÓW |
MacGavor Polonez Caro 1,6 GLE Szydłowiec | 2002-11-22 20:32:30 Niedawno wymieniałem łożysko na tylnej półosi i czasami jak sprawdzam felgę po dłuższej jeździe to jest gorąca. Czy to wina zbyt dużej ilości smaru w łożysku, bo tego to nie żałowałem. |
rdt cinquecento nieruchome Radom | 2002-11-23 00:15:34 Co do tylnego Lozyska to watpie zeby nadfmiar smaru zaszkodzil sprawdz hamulce jeszcze w ogole sa maszyny ktore zej 0wszystko bedzie OK a bedzie sie grzac skubana |
3LiTe Miłośnik FSO Był PN jest NU II 2.0 Warszawa-Bielany | 2003-04-28 23:26:27 A jaki musi być momęt dokręcenia łożysk w przednich kołach ?? Bo zdaje sie mam łożyska do wymiany bo coś lekko huczy z przodu, a przy hamowaniu to jakby odżutowiec wyhamowywał silniki , no i śruby od kół są gorące po jeździe. |
Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2003-04-29 00:07:23 Cytat z książki E.Morawski:
"Ilość smaru potrzebna do smarowania łożysk i przestrzeni między łożyskami wynosi 60g, zaś do pokrywy piasty 20g. Wsunąć piastę na czop zwrotnicy, założyć podkaładkę i lekko przykręcić nakrętkę. Założyć tarczę hamulca i przykręcić ją 2 śrubami. Następnie wyregulować luz łożyska piasty. Regulację przeprowadzić według kolejności: 1. nakrętkę kołnieżową dokręcić momentem 20Nm równocześnie należy pokręcić 4..5 razy w obydwie strony piastę koła aby łożyska się ułożyły 2. odkręcić nakrętkę i ponownie dokręcić nakrętkę momentem 7Nm 3. odkręcić nakrętkę o 30 stopni (pamiętać że zwrotnica prawa ma lewy gwint, a lewa ma prawy gwint) 4. po dokręceniu nakrętki naciąć przecinakiem podkładkę nakrętki w osi symetrii jednego z boków sześciokąta 5. odkręcić nakrętkę tak aby wierzchołek sześciokąta nakrętki pokrył się z nacięciem na podkładce 6. zluzowane nakrętki należy zablokować w tej pozycji zaciskając kołnierz nakrętki. Po zaciśnięciu pokręcić piastą w obydwu kierunkach i sprawdzić luz osiowy piasty koła. Piasta naciskana do oporu w obu kierunkach powinna wykazywać luz 0,25...0,100 mm (max luz może wynosić 0,130mm) Jeżeli luz przekracza podane wartości należy ponownie przeprowadzić regulację. Po regulacji wcisnąć pokrywę piasty koła wypełnioną smarem." Tekst przepisałem z książki ale jest jakaś pomyłka z tymi luzami (chociaż jak je mierzyć ). Jeśłi ktoś ma inną książkę skorygujcie tą część opisu. Miłej wymiany łożysk. |
kasztan Polonez 1,5 SLE+lpg kraków, cieszyn | 2003-04-29 11:06:59 IMO punkt 4 i 5 to w istocie rozpisany w szczegolach pkt 3
a luzy to mysle ze od 0,025 mm do 0,1 mm |