Skrzynia biegów - chrupanie przy zimnym silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Od jakiegoś czasu w moim Espero występuje problem chrupiącej skrzyni biegów. Dotyczy to tylko podczas jazdy na zimnym silniku (pierwsze 15-20min) i "chrupnięcie" słychać tylko przy przełączaniu z 1 biegu na 2.
Dodatkowo czasami są problemy z wrzuceniem wstecznego biegu. Trzeba kilka razy próbować żeby zaskoczył.

Czy ktoś miał podobny problem i wie jak go można rozwiązać?

Pozdrawiam.
  
 
Ja też mam ten problem. I nic szczególnego z tym nie zrobisz. Po prostu olej w skrzyni gęstnieje, ale to nie tylko przy zimnym silniku, tylko przy niskiej temp zewnętrznej (latem na zimnym silniku tego nie będzie), w związku z czym słychać synchronizator. Jak masz czas pieniądze i cierpliwość, to możesz powymieniać olej, "pajączek" itd. ale...
  
 
Rozumiem, że konsekwencji z tego nie będzie coś w stylu, że cała skrzynia się posypie?
Czy wymiana samego oleju w skrzyni mogłaby pomóc? Czy od razu trzeba tam się za wszystko zabrać?
  
 
Cytat:
2013-04-01 09:32:43, mnichex pisze:
Rozumiem, że konsekwencji z tego nie będzie coś w stylu, że cała skrzynia się posypie? Czy wymiana samego oleju w skrzyni mogłaby pomóc? Czy od razu trzeba tam się za wszystko zabrać?


Nie będzie, o ile zachowasz troszkę ostrożności i dopóki się wszystko nie rozgrzeje nie będziesz wbijał biegów "na chama". Oleju w skrzyniach mechanicznych podobno nie trzeba w ogóle wymieniać, chociaż po 16 latach to sam nie wiem czy tego w końcu nie zrobić. Wymieniając np. stary płyn wspomagania odczułem różnicę. Pewnie tak byłoby i tutaj. Z tym,że nowy olej też będzie gęstniał, a za robociznę trochę zapłacisz.
  
 
No właśnie te biegi to ostrożnie zmieniam, żeby na chama nie ciągnąć bo wtedy bardziej chrupie.
A jeszcze jedna usterka mi sie przypomniała odnośnie skrzyni. Jadąc z prędkościa poniżej 10km/h (np. dojeżdżam do świateł) i chcę zmienić z 2 na 1 to praktycznie jest to nie możliwe. Trzebaby było mocno na chama wrzucić tą 1, więc często odpuszczam i jadę z 2 biegu przy tak małej prędkości.

Ale co do tego to tutaj już chyba "pajączek" jest odpowiedzialny?
  
 
To też jest normalny, acz irytujący objaw. Chyba to zależy od braku synchronizacji jedynki? Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.
  
 
Z tego co wiem, w wielu samochodach nie da się (jest ciężko) wrzucić jedynki podczas jazdy (szczególnie w oplach).
W moim espero o dziwo jakoś tak wyczułem że potrafię wbić jedynkę dojeżdżając do skrzyżowania

A co do ciężko wchodzącego wstecznego, to mi czasem jak nie chce wejść, to wrzucam dwójkę i dopiero wsteczny - wtedy jakoś łatwiej idzie

Pozdr.
  
 
Wsteczny bieg jest bez synchronizacji dlatego nie można go wbić podczas jazdy, reszta biegów synchronizację posiada a chrupanie to IMO raczej nie wina oleju - musiałoby być -30 st. żeby takie efekty się pojawiły z winy oleju. Moim zdaniem siada Ci skrzynia biegów.
  
 
No jak Mnichex, już teraz nie chrupie? Bo u mnie już jest na tyle ciepło,że przestało
  
 
już nie chrupie
zaczęło się robić ciepło i przestało.
Chrupnie raz, maksymalnie dwa razy na samym początku z samego rana jak temperatury jeszcze nie są wysokie
  
 
No a co Ci stary Esperynek mówił?
  
 
Zimą już do tego objawu będę musiał się przyzwyczaić
Dzięki Esperynek za pomoc w ogarnięciu problemu
  
 
Przyzwyczaić, albo jakby to powiedział Piotr'ek, zmienić na lepszego złoma.