Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bibsien Erika 88' Wejherowo | 2010-01-15 14:41:45 Witam!
Niedawno stałem się posiadaczem MK4 z 88r. Jest to moje pierwsze autko, więc jestem laikiem w tej dziedzinie ;D Chce w nim zrobić mały remont silnika bo jest słaby, ciężko pali, pije olej, zawory chodzą głośniej niż w treklu... Interesuje mnie odpowiedź na pytanie: co wymienić? jaki koszt? czy to jest opłacalne? Zastanawiałem się nad wymianą pierścieni, gumek na zaworach, szlifem i planowaniu. Tylko nie mówcie że nadaje się na złom bo to mnie już dobija... Większość mechaników do tej pory tak mi mówiła. Escort MK4 88r 1.3i 380 000 km przebiegu xD [ wiadomość edytowana przez: bibsien dnia 2010-01-15 14:46:08 ] |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2010-01-15 14:45:05 Jesli tloki ok to 2-2,5 tys i masz silnik jak nowy |
bibsien Erika 88' Wejherowo | 2010-01-15 14:53:19 Zapomniałem dodać że nie chce na nim splajtować...
Kupiłem go za tyś zł i nie zamierzam pakować w remont silnika więcej niż za niego zapłaciłem. |
bibsien Erika 88' Wejherowo | 2010-01-15 15:03:07 Swap to inwestowanie w 'kota w worku'. Wiesz, kupie młodszy, większy, z niby mniejszym przebiegiem, a może się okazać, że się rozpadnie szybciej niż ten co mam...
Buda jest w średnim stanie. Była zeżarta ale poprzedni właściciel robił go od połowy w dół, troche pokleił podłoge i zakonserwował. Ale malowanie boków to jedna wielka klapa... Zrobił to chyba sprayem za 5 zł... |
bibsien Erika 88' Wejherowo | 2010-01-15 15:13:51 gdzie robiłeś remont?
widzę że jesteś z okolicy |
everlast Sympatyk FEFK 2xRS2K Bielsko-Biała | 2010-01-15 15:16:13 kup takiego drugiego zjedzonego przez rude z dobrym silnikiem nawet 1.6, moze uda ci sie wyrwac za 800pln i lepiej na tym wyjdziesz, bo będziesz miał jeszcze części na zapas i do sprzedaży. |
gregzw Sympatyk FEFK Focus Mk1 Reda/Tychowo | 2010-01-15 15:16:28 Remont robilem sam.
Niestety nie przebywam w pomorskim. |
revoltax Escort Chełm | 2010-01-15 15:43:32 Ja robiłem remont 1.1 w Fiescie za pierścienie dałem 150, uszczelka pod głowice 48, planowane głowicy 25, uszczelniacze zaworów 16, nie wymieniałem panewek ale ich koszt to 200 reszta uszczelek to groszowe sprawy najlepiej kupić mate do wycinania uszczelek, pasty do docierania zaworów i 2 prześcieradła do czyszczenia, robiłem sam bardzo prosta i przyjemna robota spokojnie zrobisz to z książką serwisową.
A zrobisz i wiesz czym jeździsz. [ wiadomość edytowana przez: revoltax dnia 2010-01-15 15:44:39 ] |
bibsien Erika 88' Wejherowo | 2010-01-15 15:46:42 Polecasz jakąś konkretną?
Bierz pod uwagę że jestem laikiem i nigdy nie robiłem nic poza wymianą olejów, płynów, filtrów i tego typu badziewi... |
revoltax Escort Chełm | 2010-01-15 15:50:23 Nic prostszego silnik nie jest skomplikowany wpisz w google sam naprawiam escort pdf. weź jakiegoś kumpla do pomocy co ma może troche pojęcia a zobaczysz jaka to fajna zabawa i satysfakcja gdy go odpalisz, w razie problemów chętnie udzielę paru wskazówek. |
bibsien Erika 88' Wejherowo | 2010-01-15 16:00:26 Problem w tym że szukam szukam szukam i nie mogę znaleźć do escorta 88. Wszystkie są 90+ |
revoltax Escort Chełm | 2010-01-15 16:08:47 daj maila to ci wyśle na końcu tej książki masz dodatek silnik 1,3 a i ściągnij sobie sam naprawiam fiesta 1.1 1.3 to to samo |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2010-01-15 16:58:20
No to zapomnij o remoncie. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2010-01-15 17:00:32
To jest remont silnika?? Wstydzilbys sie tak pisac |
revoltax Escort Chełm | 2010-01-15 17:57:43 A co z nim nie tak? Bo niezmieniałem panewek? Były w świetnym stanie, przed remontem bral litr na 100 a po remoncie przez 20 tys nic nie dolewałem, sprzedałem to autko 3 miesiące temu i jeszcze śmia żadnych wycieków i nie bierze. 2 dni po remoncie pojechałem tym autem do Norwegi wiem że to niemądre ale;] |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2010-01-15 19:07:25 Ty wymieniles pierscienie a nie remont silnika - wg mnie za duzego slowa urzyles porownujac do tego co zrobiles |
Chromy Sympatyk FEFK Cab MK5 RS2000,MK7 R ... Wrocław | 2010-01-15 20:29:25 ehhhh te 1,3.
Jak chesz żeby Ci ten silnik oleju nie spalał, albo mało go palił. To zrób głowicę. Chodzi konkretnie o uszczelniacze zaworów. Do tego jak byś zrobił w głowicy prowadnice (bo od nich dużo zależy) to gwarantuję Ci ze oleju będzie brał znacznie mniej. Silniki Fordowskie 1,1 i 1,3 uważam za jakis totalny wybryk i lenistwo konstruktorów. Każdy jeden spala dużo oleju. One takie już sa. a wszystko przez głowice. Zrób głowicę tak jak Ja mówie i będziesz zadowolony. Ewentualnie wymień pierścienie. Gowica moim zdaniem to wiecej niż 50% silnika. Jak bys nie był laikiem to namawiałbym Cie na SWAP na jakieś 1,4 CVH lub 1,6 CVH, albo jakieś 16-zaworowe jednostki |