Układ kierowniczy - pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam kolegów
Problem objawia się następująco: podczas jazdy po zakręcie słychać gwizd. Im mocniej skręcę podczas jazdy tym bardziej to słychać. Nadmienię że wspomaganie ostatnimi czasy zaczęło trochę ciężej pracować. Boję się że pompa wspomagania ciężko zachorowała i będę musiał podjąć decyzję o eutanazji.
Spotkaliście się z czymś takim? ile może kosztować pompka?
  
 
Wydobywające się gwizdy, piszczenie mogą świadczyć o kończącej się pompie, ale może zacznij od sprawdzenia paska, który ją napędza.
Jeśli będzisz potrzebował pompę, to lepiej poszukaj używki. Cena nowej jest zaporowa - 1040 zł z TRW, ale jak byś koniecznie chciał, to możesz ją zamówić u mnie . Inne nowe części także.
  
 
1.Może za ostro wchodzisz w zakręty i oponki ci świszczą szczególny objaw jak masz zimówki lub zbieżność do poprawki
2. Sprawdź stan płynu(ilość i jakość)
3.Co do pompy to miałem kiedyś podobny przypadek jak płyn mi uciekał i jak było go za mało to pompa zaczynała wydawać dziwne świsty, gwizdy, jak go dolałem przestawało, ale w szczególności na postoju było ją słychać . Pokręć kierownicą w miejscu i posłuchaj. Pompa jest wtedy najbardziej obciążona.
4. Jeżeli nie będzie słychać na parkingu. tylko podczas jazdy to może być coś z układem zmniejszenia czułości układu kierowania podczas jazdy(nie pamiętam jak fachowo on się nazywa) za wiele nie wiem na ten temat, wiem że był montowany w omciach b, ale poczytam, popytam i spróbuje powiedzieć coś więcej
  
 
ok, dzięki za podpowiedzi. Sprawdzęjakość płynu bo poziom raczej jest ok.
Pasek też w porządku, też jeszcze popytam i sprobuje z tym manewrem na postoju
  
 
Pompa uzywka kosztuje 120 zł wiadomo u kogo. Pompa raczej wyje niz piszczy.
  
 
Niech będzie że wyje. Jak wracałem do domu to było już cicho. Sprawdzałem na postoju i było w miarę cicho tzn lekko bzyczała przy maksymalnym skręcie kierownicy. Przypuszcam, że jeszcze się odezwie, albo całkiem powie dobranoc, a to co mi się przydażyło było wiadomością od pompy w stylu "wymień mnie, słyszysz jak jęczę?"
Chyba nic oprócz wymiany mi nie pozostaje.


[ wiadomość edytowana przez: katanos dnia 2008-03-01 18:41:41 ]
  
 
Cytat:
2008-03-01 18:40:58, katanos pisze:
Niech będzie że wyje. Jak wracałem do domu to było już cicho. Sprawdzałem na postoju i było w miarę cicho tzn lekko bzyczała przy maksymalnym skręcie kierownicy. Przypuszcam, że jeszcze się odezwie, albo całkiem powie dobranoc, a to co mi się przydażyło było wiadomością od pompy w stylu "wymień mnie, słyszysz jak jęczę?" Chyba nic oprócz wymiany mi nie pozostaje. [ wiadomość edytowana przez: katanos dnia 2008-03-01 18:41:41 ]



Przy maksymalnym skręcie, to chyba każdemu minimalnie bzyczy, bo pompa pompuje, a nie ma ujścia tej siły...
Kiedy zmieniałeś olej w układzie wspomagania??
Ja zmieniłem po kupnie samochodu i wspomaganie zaczęło chodzić lżej, znaczy polepszyło się Koszt oleju śmieszny...
  
 
Dokładnie płyn traci swoje właściwości i trzeba go wymienić szczególnie w starszych rocznikach. Ludzie o tym nie wiedzą tak samo jest z płynem hamulcowym też trzeba go wymieniać. Większość ludzi podchodzi do tego że jak działa to poco wymieniać, ale prawda jest taka że te płyny tracą swoje właściwości i to działa, ale działa słabiej.
  
 
mi tez wyje przy skręcaniu kierownicą (już od roku)... ze zbiorniczka wycieka mi płyn i musze dolewać ...jak wyje to znaczy ze ma za mało płynu;]...pozdro.