Korektor siły hamowania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie.
Mam 306, 1.6 Roland Garros, rocznik 98. Byłem u mechanika, który zauważył, że moje auto ma niesprawny, zardzewiały doszczętnie korektor siły hamowania. Pojechałem na szrot specjalizujący się w częściach do peugeotów, jednakże powiedziano mi tam, że 306 nie ma korektora siły hamowania i prawdopodobnie mam belke od partnera skoro znajduje się tam korektor. Nie wiem teraz komu mam wierzyć.
Może wiecie coś na ten temat i ewentualnie może znacie symbol takiego korektora.
Z góry dziękuję za pomoc. rafal.

[ wiadomość edytowana przez: raftepes dnia 2006-08-21 07:43:23 ]
  
 
Heyka, Ludziska ratunku.
  
 
Witam. Przy hamulcach bębnowych korektory wbudowane są w cylinderki hamulcowe. Przy tarczowych są na zewnątrz koła na przewodach ham. I zapewne nie chodzi tu o regulowanie siły hamowania w zależności od obciążenia samochodu tylko o zmianę charakterystyki narastania ciśnienia w stosunku do ham. przednich. Tak przypuszczam bo nie są powiązane z zawieszeniem tak żeby mierzyć jego stopień ugięcia. Chyba że masz inaczej.
Pozdr
  
 
Dzięki za porade.
Ten korektor, który jest u mnie zamontowany prawdopodobnie służy do sprawdzenia obciążenia i dostosowania siły hamowania. Kurcze, może ta belka skrętna jest z Partnera? 306 mam dopiero od 2 lat, może poprzedni właściciel wstawił inną belkę? Podobny korektor widziałem w Mercedesie sprinterze, tam zastosowanie go jest zasadne, chyba, że Francuzi wpadli na genialny racjonalizatorski pomysł. Co o tym sądzisz?
  
 
Panuje opinia że taniej wrzucić używkę niż remontować [belkę], więc mogło być różnie. A czy od Partnera podchodzi to nie wiem, trzeba by jakiegoś machera popytać. Albo przedzwonić na serwis i porozmawiać z konsultantem do s. technicznych. Jak mają takiego to są goście od takich zagadek a to co mi się u nich podoba to baza danych. Tam jest co powinny mieć nasze auta.
  
 
AFAIK, belka od partnera nie podchodzi do 306.
do 405, to i owszem...
bez korektora? dziwne....
  
 
Jest korektor jak byk, tylko, że jakiś taki nietypowy.
  
 
Znalazłem coś takiego że w niektórych modelach z ABS, jest z tyłu z prawej taki korektor. Ma dźwignię i poprzez sprężynę powiązany jest z zawieszeniem. Dochodzą do niego 4 przewody ham. System ABS-u to Bosch 5.3. W książce do 206 też takie coś pokazują chociaż nie wiem czy to to samo. Wniosek ogólny jest taki że korektor korektorowi nierówny. W prostych układach ham. są to tylko korektory do rozkładu siły hamowania pomiędzy tył i przód, w lepszych jest to regulacja w zależności od obciążenia. Ale spotkałem też schemat z ABS-em i ma zwykłe korektorki na przew. ham.
  
 
Mój PUG ma ABS, tylko, że korektor cały zardzewiał i kurka blaszka nigdzie nie moge go dostać. Na szrotach uważaja, że 306 nie ma korektora, u mnie jest. Serwisu boję sie pytać o cenę tej części, skoro głupia listewka pod bagażnik kosztuje ponad 100 zł.
  
 
pozdrawiam, także jestem posiadaczem 306 break 1.6 +LPG (9 i mam z tyłu przy prawym kole takowy korektor siły hamowania, który także nie działa ale nie robir z tego problemu. I tak jak kolega wcześniej pisał służy on do rozłożenia sił hamowania ( przod-tył) w przypadku obciązenia samochodu.