Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
profil-usunięty | 2006-09-20 20:26:02 Wydaje mnie się że nie powinno tak się dziać. Proponuję sprawdzić zbieżność tylnych kół. |
togan Opel Omega B MV6 Malbork | 2006-09-20 20:28:15 Zbieznosc sprawdzalem jakies 0,5 roku temu i byla OK. Tyle ze jezdzac po naszych drogach wszystko jest mozliwe |
Browarny OmegaA2,0/OmegaB2,5TD Katowice/Mysłowice | 2006-09-20 23:13:32 Mam wrażenie że to wina dużych oporów toczenia na szerokich kapciach, stąd napędzany tył ma tendencje do "zatańczenia" przy raptownym zmniejszeniu przyczepności.
Temat znany mi skądinąd z motocykla, bo w omie 2,5 td raczej nie występuje... |
ryba-1 Jeep Grand Cherokee Bydgoszcz | 2006-09-20 23:17:59 ja mam 245 na tyle i na mokrych pasach czasami traci przyczepnosc ale nie "tanczy" tylko czuc ze kola zabuksowaly. |
omegabmaks LOB MEMBER omega B 2.5 TD Warszawa | 2006-09-21 08:17:08 mam 205/65/15, diesel 2.5 DT nie mam takiego efektu. Próbowałem zimą ruszać z miejsc takich, ze prawe koła były na śliskim (lód, błoto, ubity śnieg), a lewe na czarnym asfalcie i bez problemów ruszał kapcie były 195/65/15 zimowe. Na obu rodzajach kapci jazda po błocie, mokrym itp itd bez problemów.
Myślę, że mogą to być kapcie, geometria ale całego podwozia, a nie tylko tylnego zawieszenia. DT ma szpere w moście! |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2006-09-21 08:31:19 Po co wam takie szerokie opony z tyłu? 245? |
Cleber (S) LOB MODER Jeep WG Overland :-) Legnica | 2006-09-21 08:50:59
gdyby wiedzieli to by nie zakładali |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2006-09-21 09:23:55
Zeby miec lepsza przyczepnosc i nie rzucalo tylem ? |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2006-09-21 09:25:49
Przecierz piszą że dlatego rzuca tyłem bo szerokie opony są. Pewnie mocy dużo jest... |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2006-09-21 09:28:12
Oj, czepiasz sie. To taki efekt uboczny dobrej przyczepnosci.
A moze nawet zbyt duzo. |
xiadz LOB NET MEMBER tylko 2.0 Zielona Góra | 2006-09-21 09:41:38 ja też mam takie odczucie rzucania na pasach ale przy jeździe szybszej chociaż ani moc ani kapcie stamdardowe nie dają raczej takich efektów jak u was |
savvy Opel Omega Caravan Oborniki Śląskie | 2006-09-21 09:48:10 Panowie jezdzilem BMW 525 teraz Omega i co tu gadać...
Jest moc i tylny napęd to musi "zawinąć" dupą... w tym cała zabawa Gumy moze i sa 245 ale jeśli z lekka łyse to 195 lepiej trzymają. Przy okazji jak auto z gumami 245 jezdzi po polskich koleinach ? Mnie przy 205'kach nosi niemiłosirnie... pozdro savvy |
ryba-1 Jeep Grand Cherokee Bydgoszcz | 2006-09-21 09:48:54 bo ladniej wygladaja 245 niz 205 co nie? ale za to w koleinach sie nie daje jezdzic |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2006-09-21 09:57:07
235/40/18 tył szpera 225/40/18 przód ŻADNYCH PROBLEMOW Kwestia to dobre zawieszenie i dobre opony z przodu. |
Brutal LOB MEMBER Szczytno | 2006-09-21 10:03:08 no to znowu wychodzi ze ja mam jakis dziwny samochod, mam szeroki kapec, mocy troche jest, ale za chiny ludowe nie chce tanczyc |
profil-usunięty | 2006-09-21 10:20:56 No widzisz, i po co Ci takie auto. Trzeba było kupić samochód po 3 dachowaniach, to tańczyłby Ci nawet podczas parkowania tyłem |
dARTi LOB WETERAN czarna mamba Radomsko | 2006-09-21 10:28:37 mialem taki przypadek kilka razy ale tylko przy niskich temperaturahc przed zmiana opon na zimowe
wszystkie pasy powodowaly uslizg tylnej osi przy normalnych temp zjawisko wystepuje ale przy odpowiednio wiekszych przeciazeniach moj wniosek: masz zbyt twarda mieszanke opony. moze to byc spowodowane zestarzeniem sie gumy lub zbyt duzym zuzyciem. Sa opony ktore zdzieraja sie tylko do pewnego poziomu, a potem pozostaje cos na krztalt dosc twardego plastiku pomimo tego ze bierznik jeszcze jest. Zachowuje się to jak letnia opona w niskiej temperaturze |
ROBERTHO LOB WETERAN 2xV6 K C H | 2006-09-21 10:39:51 WITAM
Ale farba służąca do malowania znaków na jezdni ma dużo niższy współczynnik przyczepności na mokrej nawierzni niż sam asfalt . Przekonał się na pewno o tym nie jeden kierujący jednośladem. Jest takie miejsce na wlocie do Krakowa od strony autostrady gdzie przejście dla pieszych jest na łuku drogi i podczas deszczu często samochody za tym prześciem wypadają z drogi a jest to właśnie spowodowane utratą przyczepności po najechaniu na pasy przejścia dla pieszych. |