Problem z odpalaniem TDI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !!

Mam problem z odpalaniem mojego Toledo II 1,9 TDI 99r.
Otóż jak jest zimny - no problem - odpala od razu
Natomiast jak trochę pojadę i się rozgrzeje to po wyłączeniu i postoju ok. 1-2 min. musi długo kręcić zanim załapie o co mi chodzi czyli, że chcę go odpalić.
Komputer nie wykazuje żadnych błędów - mechanicy robią minę .


Nie wiem co z nim może być - może ktoś miał podobny przypadek.

Pozdrawiam

Piotr
  
 
Spróbuj jak Ci bęcie ciężko palić ściągnąć kostke z czujnika temperatury tego co Ci na komputer wskazania daje i wtedy spróbuj zapalić , i daj znać.
  
 
mam taki sam problem w tym samym modelu-silnik ahf (110KM).Paliwo dochodzi i odchodzi,czujnik temp.ok,świece ok,vag też nic nie wykazuje,a odpala na ciepłym tragicznie rad długo a innym razem b.dlugo
  
 
swiece zarowe? albo czujnik temperatury generalnie moze byc tak ze wszytsko działa i wszytsko ok na komputerze a czujnik jest do niczego bo podaje złe napiecia
  
 
Witam !!

Przepraszam, że tak długo nie pojawiałem się na forum ale niestety praca

U mnie problem cięzko palącego silnika na ciepło już się rozwiązał.

Szukałem w internecie - i na innym forum natrafiłem na wg mnie bardzo dziwne porady - wymienić akumulator.
Co prawda mój aku miał już 8 lat ( produkcja grudzień 98 a auto marzecv 99 ) ale kręcił. Jednak podczas użytkowania w chłodniejsze dni jak postał 10 godz. na zimnie ( tep ok. 1,5 st C ) to ledwo kręcił. W końcu stwierdziłem, że trzeba by go zmienić na nowy, a może przyjdzie zima w tym roku i nie odpalę. Zakupiłem nowy aku BOSCH 75 Ah 720 A prąd rozruchu. Wieczorem zamontowałem, na drugi dzień pojechałem do pracy - autko rozgrzane więc postanowiłem poczekac ok. 2 min. Jak wielkie było moje ździwienie gdy odpalił bez problemu - to do dziś mnie szczęka boli . Teraz gdziekolwiek podjerzdżam mogę iść - no problem z odpaleniem.

Tak więc wydaje mi się, że TDI musi mieć naprawdę zdrowy aku aby mu elektronika nie wariowała.

Pozdrawiam i życzę wszystkim drogi

Piotr

PS. Dzieki za wszelkie porady
  
 
Kolego to normalne ze diesel pobiiera duzo iecej pradu od benzyny w czaasie rozruchu. No i powiedz kolgo jaaki miaałes wczesniej akumulator zebys nie kupił za duzego 75Ah to duzo i ciekaw czy nie bedzie on cigle nie doładowany jeszcze jak jezdzisz na krotkiee dystanse to juz tragedia i za pare mieesiecy bedziesz musiał kupipc nowy
  
 
W "starszych" typach silnika TDi rzeczywiście były problemy z zapalaniem przy zużytych akumulatorach. Bywało też tak, że silnik na biegu jałowym pracował nierówno z powodu słabego akumulatora. Inna rzecz to czy sprzęgło alternatora w silniku TDi jest sprawne, czasem nie łączy to sprzęgło przy lub w trakcie rozruchu i silnik głupieje pracując tylko na akumulatorze, a kontrolka ładowania na desce też się nie świeci. Komputer nie zapisuje żadnych błędów w pamięci i trudno jest wykryć usterkę.