Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2003-11-30 21:48:25 na auto-zlomie zacisk do DF kosztuje okolo 15 -20zł
a czy przed montarzem wypolerowales wszelkie nierownosci w cylinderku? jak zakladales nowy tloczek to sprawdzales moze czy bez uszczelki lekko wchodzi do cylinderka? generalnie nie spotkalem sie ze skrzywionym korpusem szczeki hamulcowej Ja jak skladam zaciski to najpierw eleganco czyszcze gladz cylinderka i tloczka (papierem sciernym 800 , 1000, 1500, 2000 i na koniec 2500), potem uszczelki i pasta do smarowania tloczkow, po przejsciu poczatku tloczka przez uszczelke, tloczek powinien spokojnie sie wsunac,, do tego nalezy oczycic gniazda klockow hamulcowych oraz prowadnice i kliny szczeki, warto powierzchnie wspolpracujace przesmarowac smarem grafitowym Tak zrobione zaciski praktycznie wytrzymywaly do nastepnej zmiany klockow i po zwolnieniu hamulca kolo sie lekko obracalo. Tak wiec trwalosc remontu zaciskow w DF zalezy od starannosci A i czesciej nie moglem odkrecic odpowietrznika nizby mial mi sie zapiec tloczek |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-11-30 22:03:08 Samael dobrze prawi.Dodam tylko,że przyczyną Twoich problemów może być stary płyn hamulcowy(czyt.zasyfiony i z dużą zawartością wody) jak i niestaranny/niewłaściwy montaż gumek zewnętrznych.Polecam też specjalną pastę do tłoczków hamulcowych,koszt ok 5-6 zł/tubka. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-11-30 22:22:19 Moim zdaniem można wymienić jeden zacisk,pod warunkiem jednak,że obydwa zostaną doprowadzone do perfekcyjnego stanu.Z hamulcami nie ma żartów . |
Maciek-Andrzej FSO Polonez Caro szczecin | 2003-11-30 22:25:03 generalnie uklady chamulcowe(zwlaszcza przod) w produkcji FSO nie byly udane.wiem ze norma jest to ze tloczek nie odbija.Uslyszalem to od kilku mechanikow Kolumny Transportu Sanitarnego.A jak wiecie Nasze Karetki od niepamietnych czasow to albo fiaciory albo poldki.one zawsze byly za slabe do tej wagi auta.Niekture zestawy sa dobre ale wiekszosc zamontowanych do tych samochodow nie zdaje egzaminu.podobno Plusy maja cos nowszego i lepszego ale jeszczenikt nie potwierdzil mi tej wiadomosci.Sam zastanawiam sie nad zmiana na uklad "plusowski". |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-11-30 22:34:42 Maciek-Andrzej:nie Plusy,tylko wszystkie poldki od bodajże 1995 roku(mogę się mylić o roczek) są wyposażone w układ hamulcowy firmy Lucas, nie mający nic wspólnego z klasycznymi hamulcami 125p/PN.CHoć uważam, że również klasyczne hamulce moga dobrze działać pod warunkiem prawidłowej i starannej obsługi i dbałości oraz stosowania właściwych tarcz oraz klocków(żaden Fomar itp shit).Nie mówię tu o autkach z mocniejszymi silnikami,ale na potrzeby seryjnych 1.5/1.6 wystarczają. |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2003-11-30 22:37:59
Tak jak pisze kaovietz, polonezy od stycznia '95 (wg Morawsiego) posiadaja zmodyfikowany uklad hamulcwy (z przodu tarcze z tylu bebny) firmy Lucas. |
Maciek-Andrzej FSO Polonez Caro szczecin | 2003-11-30 22:38:32 Zgadzam sie kaovietz.jednak trudno jest o dbalosc skoro kupujesz auto uzywane.a remont calego ukladu-bo to nalezalo by wykonac- dla osoby majacej niewielki zwiazek z motoryzacja jest nie najlatwiejsza sprawa. |
Maciek-Andrzej FSO Polonez Caro szczecin | 2003-11-30 22:40:11 a czy tek nowszy uklad warty jest przekladania? |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-11-30 22:47:05 wymiana samych gumek może nie wystarczyć, zawsze wygiętym wkrętakiem lub innym patentem wyczyszcie rowek w którym osadzona jest gumka uszczelniająca |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2003-11-30 22:49:42 Przy okazji rozbierania zaciskow sprawdz stan przewodow elastycznych oraz przew. metalowych.Koszt wymiany jest nie wielki (cos kolo 70 pln za przewody metalowe+elastyczne na przod) i jest to do zrobienia w ciagu kilku godzin.Ja w swoim ('94) niedawno to robilem (pierwsz raz) i nie jest to trudne.
Pamietaj, ze hamulce to podstawa bezpieczniej jazdy . road_runner, co jest nie tak u Morawskiego . Napisz, chetnie sie dowiem czegos nowego . |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-11-30 23:04:33
A to za moj poldek jest z konca lutego 95 i jestem szczesliwym posiadaczem 4-ro tarczowego ukladu . Lucasy najwczesniej mogly pojawic sie po przerwie wakacyjnej 1995 roku |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-11-30 23:07:36
ale zapewne z zaciskami przednimi znajdującymi się z "przodu" koła |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-11-30 23:16:39
|
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2003-11-30 23:20:33
U mniew Morawskim (wyd dziewiate '95) jest napisane, ze od stycznia '95 zaciski ham. przednich przeniesiono na przod tarcz (zaciski sa takie same, tylko lewy idzie na prawa strone i odwrotnie).I to mnie zmylilo, to jeszcze nie lucas. road_runner ma racje, lucas musial wejsc w polowie roku. A tak na pawde to przez pewien czas mogly byc produkowane obie wersje rownolegle.To w koncu FSO . |
road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2003-11-30 23:30:21
Zapewne egzemplarze bez Lucasow mialy upust w cenie |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2003-11-30 23:44:35 I to jest wlasnie to "cos" co czyni Poloneza takim fajnym autkiem .
Niby model sie zgadza, rocznik tez, ale "cos mi tu nie gra" . A to spoiler na tylnej klapie (lub jego brak),a to zaciski, lucasy..... duzo tych "zagadek" i wersji bylo. |