Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-06 23:17:42 No właśnie, chcę z tym trochę pokombinować i chciałbym poznać również Wasze opinie na ten temat. Oryginalny wątek jest >> TUTAJ << i prosiłbym o dopisywanie wszelkich Waszych sugestii, pomysłów właśnie w tamtym temacie gdyż ułatwi to wyłowienie najciekawszych fragmentów i złożenie w wartościową całość .
Oczywiście jeśli uznacie to za zły pomysł to piszcie tutaj, najważniejsze są dla mnie Wasze pomysły |
keen Miłośnik FSO Passat 94'; Komar 81 ... Ostrowiec Świętorzyski | 2003-08-07 01:43:44 hm no to napisze tutaj. Nasze bryczki raczej z natury mają kiepskie hample. Jest to prawie standard i wszyscy sie do tego przyzwyczaili (nawet policja). Modyfikacje mogą oczywiście pomóc ale jeśli wystąpią jakieś wady ..... Lepiej mieć standardowe "spowalniacze" niż nagle ocknąc się z nogą w nociku jak naciśniesz pedał do podłogi a bryka nawet nie zareaguje. |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-07 12:55:42 Jak byśprzeczytał temet do którego link podałem to tam już jest kilka bardzo ciekawych propozycji. Ponieważ i tak musze zregenerować cały układ ('76, nie wiem kiedy ostatni raz sprawdzany/napraiwany i 3 lata stał w garażu!) więc dlaczego mielbym czegoś nie zmienic i jeździć dalej na niezbyt dobrych seryjnych rozwiązaniach skoro można to ulepszyć? |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-08-07 18:41:48 Miałem 13 lat DF kombi. Hamulce były w nim zupełnie wystarczające. Kiedy są dobrze konserwowane itd. to hamują super, nawet ręczny. |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2003-08-07 19:44:46 Najprostsza i najtańsza przeróbka to zastosowanie z przodu hamulców Lucasa z tarczami od Trucka (260 mm). Do tego z przodu i z tyłu klocki Ferodo i porządny płyn hamulcowy. Tak mam zrobione w Polonezie i to auto naprawdę już fajnie hamuje. Trzeba uważać tylko na mokrym jak nie mamy dobrych opon.
Pozdrawiam |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-08-07 23:49:22
A to już przerabialiśmy - czy ktos wymienial hamulce na Lucasa ? |
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-08-07 23:51:55 Z innej beczki, znajomy mechanik co do poprawy hamulców polecił zrobić to co robią w samochodach dla inwalidów z ręcznym gazem i hamulami... w przewod podcisnienia wstawia sie trójnik, do wolnego wyjscia z trojnika podłacza sie zbiornik (najlepiej blaszany) oczywiscie hermetyczny i wytrzymaly na różnice cisnień. Jak hamujesz to masz podwojne wspomaganie, z kolektora i ze zbiornika, podobna dziala zajebiscie... |
Maciek_938 Bydgoszcz | 2003-08-07 23:57:11 Spajk trzebaby dokładnie obadać ten temat, gdyż takie rozwiązanie wydaje się bardzo ciekawe oraz nie tak trudne do realizacji. Muszę popytać znajomego mechanika co można zrobić w tej dziedzinie, może będzie wiedział... |
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-08-08 00:04:58 yyy to ma dzialac jak taki akumulator podcisnienia ? dobrze jarze ?
|
SPAjK Miłośnik FSO Wziuut 2 ... | 2003-08-08 00:06:30 prostota tego rozwiazania jest ogromna, praktycznie zero roboty, a w razie niewypału zaklada sie nowy przewod i tyle... znajomy widzial to w uno dla niepełnosprawnych...
Maciek W, dobrze myslisz, podczas jazdy ten zbiornik jest ladowany cisnieniem, poto zeby potem przy hamowaniu wspomoc kolektor... napewno mysl godna zainteresowania [ wiadomość edytowana przez: SPAjK dnia 2003-08-08 00:07:54 ] |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-08-08 00:27:51
takie coś montowane było w niektórych renówkach, tych starszych i większych, ja te "baranie jaja" montowałeł w espace którym koleś woził po 2 tony i nażekał na słabe hamulce jak załaduje samochód. powiem tak że jak hamulce nie chcą hamować przy zwykłym podciśnieniu to i z tym zbiornkiem lepiej nie będzie poprostu lzej pedał będzie chodził [ wiadomość edytowana przez: Jojo dnia 2003-08-10 23:27:26 ] |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2003-08-08 01:38:08 No, nareszcie jakiś ciekawy pomysł "z innej beczki" może by taki patent zastosować w hydro-rękawie również . To by był dopiero wypas! Ja osobiście nie lubie zbyt mocnego wspomagania - ciężko wyczuć pedał i granice poślizgu kół przy hamowaniu co jest dość istotne w dynamicznym, sportowym stylu jazdy. Ale rączkę bym chętnie wspomógł - tylko tu by trzeba jakiś inny mechanizm uruchamiający zastosować, bo pompka od sprzęgła z Kanta chyba nie współpracuje ze wspomaganiem zbyt chętnie |
kosa131 (S) Miłośnik FSO 3x Fiat 131 (kombi, ... Szczecin | 2003-08-08 10:07:18
Chcesz wstawic servo do hydrorecznego!? po co? i gdzie, przeciez servo jest dosyc duze, pozatym ciezko byloby je zmiescic miedzy fotelami (ze o estetyce tego rozwiazania nie wspomne) nie mowiac juz o dlugosci przewodu z podcisnieniem (a to zwieksza trudnosci w wykryciu ewentualnej nieszczelnosci tego przewodu). Zrob normalny hydrokekaw, z odobnymi zaciskami na raczny i osobnymi na zasadniczy i tyle, nie ma sensu bardziej kombinowac. A jak chcesz miec mniejsza sile potrzebna na uruhomienie recznego to przedluz sobie dzwignie |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-08-08 11:06:53
Całkowicie sie z tobą zgadzam. Największy ból to 14" i siła hamowania na śliskim... Moje błyskawicznie traciły przyczepnośc... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2003-08-08 11:50:07 To co moze jeszcze do tego ABS ? To by byla jazda!
Pozdrowka Adamus |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-08-08 12:05:03
W niektórych bolidach (Polonezach) siła hamowania jest równa na wszystkie koła. |
Wyrwizab (M) x | 2003-08-08 13:35:03
Skad ten wniosek? |
SCHIL Miłośnik FSO Polonez Łódź | 2003-08-08 14:01:32
Bo mam tak zrobione. |
Wyrwizab (M) x | 2003-08-08 16:01:24
A niby jak? |