Audio - poszukuje porady.....

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie , chce rozbudować sprzęt grajacy w moim esperaku, zacząłem troche od vtyłu znaczy sie skrzynia basowa blaupunkta 700 watt, wzmacniacz pyle 1000 watt, a teraz chce sie zabrac zxa cała przebudowe głosników tył i przód . Niech mi ktos powie jakie jestem w stanie włorzyc wielkie znaczy " rozmiarowo "głośniki w tylna półkę oraz przednie drzwi . Myslałem tez o tylnich drzwiach , ale to moze pózniej .
  
 
z tylu zdaje sie 16" a z przodu seryjnie są 10' ale chlopaki wkladają tam po przeróbce 13'
  
 
ja mam przod 13 cm blaupunkta ( jedyna przerobka to wywiercic nowe otwory), tyl 16,5cm blaupunkta (bez modyfikaci weszlo ) w bagazniku sub i wzmak blaupunkta i oczywiscie radio blaupunkta... ahaa i zamontowalem dodatkowo w drzwiach przednich glosniki wysokotonowe
  
 
Cytat:
2006-11-10 22:46:19, SerekMadzia pisze:
Witam serdecznie , chce rozbudować sprzęt grajacy w moim esperaku, zacząłem troche od vtyłu znaczy sie skrzynia basowa blaupunkta 700 watt, wzmacniacz pyle 1000 watt, a teraz chce sie zabrac zxa cała przebudowe głosników tył i przód . Niech mi ktos powie jakie jestem w stanie włorzyc wielkie znaczy " rozmiarowo "głośniki w tylna półkę oraz przednie drzwi . Myslałem tez o tylnich drzwiach , ale to moze pózniej .



wiec tak...

z przodu wchodzą 13cm bez zadnych przerobek - jedynie pewnie bedziesz musial/a powiercic otwory na sruby... zakladajac glosniki zadbaj silikonem o to, aby pomiedzy nimi a drzwiami byla wlasnie warstwa silikonu nie pozwalajaca uciekac powietrzu.

jesli chcesz 16tki na przod to bedziesz musiala zamontowac pierscien dystansowy, jak 16stka grubsza to jeszcze wyciac troszke blachy. jest z tym troche bawienia sie ale nic w tym trudnego specjalnie. od strony kierowcy zwroc uwage na to, ze przycisk bagaznika sobie niezle wystaje w kierunku glosnika - byc moze bedziesz musial/a przesunac go wyzej lub w ogole gdzies indziej, ew. zamontowac na "pierscieniu" zeby troche wystawal.

z tylu 16,5 wchodza bez problemu, na 20tki trzeba ciac.

ale pamietaj ze z bagaznika musisz miec bass reflex tzn. dwa seryjne otwory z glosnikow polecam zostawic lub wyciac podobne w polce troche blizej kanapy - zeby bass mogl spokojnie dochodzic z bagaznika bo jak zamontujesz glosniki na tylna polke to nie dosc ze beda dostawac ogromne cisnienie z bagaznika i nie beda grac nawet w 25% swoich mozliwosci, to jeszcze mozesz je na dluzsza mete spalic, a konkretnie ich "cewki"...

powietrze z bagaznika musi miec gdzie uchodzic w sufit, i sam rekaw na narty zdecydowanie nie wystarczy, pewnie i tak masz go zatkanego skrzynia lub czyms innym. jak cos to pytaj.
  
 
ja tam wole suchy i twardy bas zamiast dudniącego z bas refleksu
  
 
Cytat:
ale pamietaj ze z bagaznika musisz miec bass reflex tzn. dwa seryjne otwory z glosnikow polecam zostawic lub wyciac podobne w polce troche blizej kanapy - zeby bass mogl spokojnie dochodzic z bagaznika bo jak zamontujesz glosniki na tylna polke to nie dosc ze beda dostawac ogromne cisnienie z bagaznika i nie beda grac nawet w 25% swoich mozliwosci, to jeszcze mozesz je na dluzsza mete spalic, a konkretnie ich "cewki"...




Wedlug mnie bzdury, ja mam w bagazniku glosnik 30cm bez bass reflexu i nie przerabialem nic z bagaznikiem, bass schodzi nisko tak ze czasami potrafi caly kokpt z lusterkami zadrzec. Co do 25% swoich mozliwosci to tez sie niezgodzw i co do spalenia cewki takze, u mnie bywa ze baaardzo glosno slucham muzyki w aucie po 3 -4 godziny bez dluzszej przerwy i nic sie nie pali.

ps. Cwikus, zrobiles juz swoje naglosnienie ktore o ktorym tak wiele pisales ??
  
 
Cytat:
ja tam wole suchy i twardy bas zamiast dudniącego z bas refleksu




ja mam skrzynie zamknieta, co nie znaczy ze bass ma byc uwieziony w bagazniku. nawet skrzynia w bass reflexie w zamknietym bagazniku - bdb przyklad bmw e30 bodaj czy inne modele z kompletnie szczelnymi bagaznikami, strasznie obniza to jakosc odsluchu.

Cytat:
2006-11-11 10:16:44, Outcast pisze:
Wedlug mnie bzdury, ja mam w bagazniku glosnik 30cm bez bass reflexu i nie przerabialem nic z bagaznikiem, bass schodzi nisko tak ze czasami potrafi caly kokpt z lusterkami zadrzec. Co do 25% swoich mozliwosci to tez sie niezgodzw i co do spalenia cewki takze, u mnie bywa ze baaardzo glosno slucham muzyki w aucie po 3 -4 godziny bez dluzszej przerwy i nic sie nie pali. ps. Cwikus, zrobiles juz swoje naglosnienie ktore o ktorym tak wiele pisales ??



tak, 75% sprzetu jest juz zamontowane i wesolo sobie gra.

nie rozumiem, masz glosnik w skrzyni bez bass reflexu czy z bass reflexem ale w bagazniku ktory jest szczelny?

kokpit to mi caly drzy wlasnie od momentu kiedy wykroilem male b-fy w bagazniku i to nie "czasem".

skrzynia moze byc w konstrukcji zamknietej wtedy nizej schodzi przy odpowiednim jej obliczeniu, wiadomo ze nie kazdy glosnik jest przystosowany do zabudowy close, ale osobna sprawa jest to czy skrzynia ma bass-reflex czy nie od tej, czy bagaznik jest "otwarty" w kabine bo cisnienie jakie sie tam wytwarza nie zdola przejsc cale przez kanape.

wymontuj sobie glosniki z tylu na pare dni to na pewno poczujesz roznice.
  
 
Cwikus ma racje co do uchodzenia cisnienia z bagaznika, jesli masz tam portezny bas i glosniki zamontowane w tylna polke to cisnienie wytwzrzane z woofera musi gdzies ujsc, inaczej bedzie "bilo"m.in. w dol glosnikow zamontowanych w polce, czyli glosnik bedzie gral swoje a uderzenie wofera swoje.

Co do tylnych glosnikow to odlaczylem ryginalne i wycialem w polce 2 po 20cm. Siedza tam magnaty 3- drozne, z przodu Kenki 10cm i w oslonie lusterka tweetery. Jakos tam sobie gra, na wiosne jak fundusze pozwola planuje powrot do dawnych czasow i zamontowanie przynajmniej dobrych 13cm przod (lub jak wymysle to zabudowa na 16,5), tweetery zostana tam gdzie sa moze jedynie zmienie je na cos konkretniejszego, tyl polka glosniki 20cm w miejsce dotychczasowych (ale inne bo te lekko juz zajechalem), bagaznik woofer, nie wiem jeszcze jaki (kumpel ma "sub zero" 25cm i jest kosmos ale koszt 1500zl sam glosnik)) + wznacniacz.
  
 
netpro, tez sadze ze przy zrobieniu bass reflexu z bagaznika bedzie lepiej ale niezgodzi sie ze bez niego mozna spalic glosnik i ze glosnik gra tylko w 25% mozliwosci, az sam sie zaciekawilem jaka bedzie roznica i jutro wykrecam tylne glosniki na probe
  
 
Głośniki w tylnej półce przydają się jako mebrana biena (zmiękczają troszkę bas).
Jeżeli chcesz używać głośników w półce to odizoluj je obudową i wytłum od bagażnika szczególnie jeśli chcesz mieć suba.
Wg.mnie lepiej słucha się muzy gdy scena muzyczna jest słyszana z przodu (boki) i zamontować małe monitorki w drzwiach z tyłu (dla pasażerów) tak aby nie psuły sceny muzycznej.

To rozwiązaine co proponuje Cwikus (jest bdb) i robi się obudowa bandpass i jak ją dobrze zestroić schodzi baaardzo nisko (słyszą ciebie 100 m od auta)

Wg.mnie obudowa zamknięta ma lepszą charakterystykę impulsową od bassreflex

  
 
bo ma, i polaczenie otwartego bagaznika ze skrzynia typu closed robi w samochodach sedan najlepsze efekty - nie ma najglosniej, ale jest najnizej i bardzo dokladnie (charakterystyka impulsowa wlasnie).

ja kombinuje teraz z przodem 3 droznym systemem, ale nie mam gdzie wlozyc glosnikow sredniotonowych... woofery pojda w drzwi, piszczki w slupki ale sredniotonowki to ja jeszcze nie wiem gdzie wloze
  
 
Czyli mowicie ze lepiej gra subwoofer jesli ma wyciete otwory ? Ciezko jest sie dobrac do glosnikow z przodu ? Przerzuce moje 16 co mam na tyle na przod i zobacze
  
 
zalezy jaka budowa subwoofera - tj. jaka konstrukcja.

ale ogolnie zawsze lepiej, cisnienie z bagaznika _zawsze_ musi uchodzic w kabine.
  
 
odpuść sobie tył bo szkoda na to kasy lepiej kup odseparowany 2 drozny system na przód na zwrotnicach najlepiejj 16 załóż to w przednie dzwi do tego wytłumienie i bedzie super
  
 
Cytat:
2006-11-12 16:24:35, maskekk pisze:
Czyli mowicie ze lepiej gra subwoofer jesli ma wyciete otwory ? Ciezko jest sie dobrac do glosnikow z przodu ? Przerzuce moje 16 co mam na tyle na przod i zobacze


Nie zapomnij o wytłumieniu matami bitumicznymi i daj nowe przewody do głośnika (orginalne są za cieńkie).
Niewiele kasy a efekt zajebisty.
No i oczywiście zwrotki i tweterki gdzieś u na górze (najlepiej na wysokości uszu)
  
 
i PODSTAWA - pociagniecie OSOBNEJ instalacji pradowej do radia, bo oryginalne kable zasilania do radia to _smiech na sali_
  
 
Dzieki Panowie za rady, wiec tyl wylatuje myka na przod instalacja i wytlumienie narazie zostanie jak jest czyli go nie bedzie nad tweeterami mysle i zapewne jak kaska wpadnie w nastepnym miehcu to sobie sprawie. Te glosniki co chce z przodu dac sa dwudrozne wiec mzoe nie bedzie tak tragicznie mimo ze sa nisko. Sub wykly z dziura basowa z jednej strony glosnikiem z drugiej (35cm). Jak sie dostac do przednich glosnikow ?
  
 
zdjemujesz tapicerke, kolki moga popekac wiec pomysl o nowych i masz glosniki.
  
 
ii czyl;i wychodzi ze sporo roboty ;/ to odpada . dzieki
  
 
zeby sie dostac do glosnikow to moment:
trzy wkrety od dolu, pod kieszenia
jeden przy ograniczniku
dwa przy klamce
pozniej jeden od samej klamki
odpinasz tapicerke z kolkow, wkladasz lape i odpinasz zlacza od lusterek, szyb i otwierania klapy.

Glosnik na wierzchu