Chlopaki pomozcie-wysokie obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!Od pewnego czasu borykam sie z problemem falujacych obrotow w 318is,ale juz ta usterka zostala usunieta wiec to nie ten problem,lecz moze to ma jakis wplyw.Moj problem polega na tym ze po odpaleniu silnika na BP i na LPG silnik utrzymoje rowne obroty cos ok 800 to chyba prawidlowo Ale gdy silnik zagrzeje sie do odpowiedniej temperatury to obroty wzrastaja do 1300,czyli caly czas utrzymuja sie na 1300.Dodam ze dzieje sie to tytlko na rozgrzanym silniku...zimny silnik utrzymoje normalne obroty.No i jeszcze jedna sprawa przy zmianie biegow podczas jazdy wskazowka obrotomierza zamiat spasc na dol to wznosi sie przy kazdej zmianie biegow o jakis pol centymetra i jest to tez slyszalne przy zmianie biegow ze silnik samoczynnie wkreca sie na minimalne wieksze obroty....po czym spada i niby jest dobrze.Zauwazylem tez ze jak chce go przegazowac na biegu jalowym to wskazowka obrotomierza jakos wolno spada niz kiedys....Z gory dzikuje za pomoc i Pozdrawiam

Co to jest za temat? Szukałes w wyszukiwarce

[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2006-11-23 15:54:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: BMW318is dnia 2006-11-24 09:55:56 ]
  
 
normalka,masz lpg. poczekaj,zaraz pojawią sie kolejne problemy,tylko nie pytaj dlaczego.ale pewnie lejesz markowy gaz,hehehehehe
  
 
irysek-za taka pomoc to dziekuje
  
 
a benzynie tez tak sie dzieje?

wydaje mi sie, ze chodzi oto ze cieply silnik zuzywa mniej gazu niz zimny, a widocznie te 800 obrotow na gazie regulowali ci na zimnym. poczekaj jak przyjdzie -15 to beda jaja. Juz jeden kolega pisal ze na zime calkiem wymontowuje parownik, bo nie ma sensu jezdzic na gazie

ile przejechane masz juz na gazie? moze czass na zmiane filterkow i membran w parowniku. Jezeli bedzie to robil sam to zamkniesz sie w 150 zlotych + 50 za regulacje z analiza spalin.

pozdrawiam
  
 
tak na benzynie tez tak sie dzieje,jak silnik jest zimny to obroty sa takie jak powinny byc.Dopiero po rozgrzaniu silnika wolne obroty sa na 1300 po przelaczeniu na benzyne obroty sa takie same.Na gazie jezdze prawie 2 lata dzinnie pokonuje jakies 20-60 km.Nie wiem czy to wina gazy bo na benzynie tez sa takie obroty po rozgrzaniu....i dlaczego tak wolno silnik schodzi z obrotow?
  
 
Powinno być raczej odwrotnie (na zimnym wysokie obroty, na ciepłym niższe). Sprawdziłbym silniczek krokowy (za/pod kolektorem dolotowym od strony ściasnki grodziowej kabiny). Wypnij go z dwóch węży, przeczyść i zobacz czy będzie zmiana.
Powodzenia bo męczarni z tym co niemiara.
Pozdr.
  
 
wlasnie tak zrobilem przeczyscilem silnik krokowy bo mi obroty falowaly.Po przeczyszczeniu ekstra silnik ma rowne obroty tak jak na beznynie jak i na gazie ale teraza chyba jest cos nie tak bo te obroty wkrecaja sie na te 1300 i kaplica a najdziwniejsze jest to ze jak odlacze podczas pracy silnika ten silnik krokowy to nie ma zadnej roznicy.moze zle go wyczyscilem,lecz zalecalem sie wskazowkami z postow czyli zamoczylem go do rozpusczalnika na cala noc,po zalozeniu falujace obroty ustaly lecz znow cos jest nie tak bo trzyma te wysokie obroty....i tak w kolko do zaje....bania
  
 
takie problemu z tymi obrotami chyba co 3 z nas ma te problemy,...musze ta bawarke uzdrowic bo naprawde silniczek jest super stanie ma przejechane zaledwie 150tys.jest z pierwszej reki
  
 
Najwyraźniej masz już krokowy do wymiany skoro czyszczenie nie przynosi efektów. Za 50-100 zł znajdziesz używkę, niestety kupno takiej używki jest ryzykowne. Dziwi mnie tylko zachowanie na gazie, które do krokowca ma się nijak
  
 
no to wymieniam krokowca...a moze najpier zobacze na przekladke zeby nie kupowac na daremno.....biem piszesz ze gaz ma sie nijak do krokowca a przeciez u mnie sa te wysokie obroty na benzynie i na gazie....A moze cos z przepustnica jest nie tak moze sie gdzies blokuje?trzeba rozpatrzyc kazda mozliwosc.
  
 
Witam!!! A masz jakąś regulacje (mam na mysli jakąs srubkę) przy cięgnie linki od gazu? Spotkalem sie z tego typu "regulacją" wolnych obrotów...
A jak kupiłeś swoją Betty to już od razu miales problem z falującymi obrotami?? Możliwe ze porzedni właściciel mial tego typu sytuacje ze mu silnik gasl jak byl zimny (co bylo spowodowane zasyfieniem krokowca, badz jakas przy krokowcu nieszczelnoscia) i podkrecil wolne obroty taką wlasnie srubka. Po czym ty wyczysciles krokowca i obroty się unormowaly, z tym ze na zbyt wysokim poziomie.
Pozdro!!
  
 
....regulacja jakas tam jest tzn na lince od gazu,mozna ja regulowac-jest popusczona na maxa czyli bardziej odkrecic sie jej juz nie da a co do innej regulacji(jakiejs srubki)to nie wiem,nie wiem czy silnik m42 ma jakas regulacje obrotow,mi wydaje sie ze obroty sa ustawiane przez komputer automatycznie....Hmmm ja tylko wyczyscilem krkowca bo mialem mocno falujace obroty,po wyczyszczenieu tak jak napisalem falujace pbroty zniknely,myslem ze po usterce a tu nagle jak silnik sie troszke rozgrzeje obroty wskakuja na te 1300....A moze nawala przepustnica???
  
 
Linki to zostawić w spokoju bo nie służą one do regulacji. Jeśli to nie krokowy, to sprawdź też czujnik położenia przepustnicy (czarna mała kostka na samym przedzie pokrywy zaworów - stojąc centralnie przed autem). Zawsze można spróbować wtyczkę przeczyścić jakimś WD40...
  
 
biem a co sie stanie jak odlacze ten czujnik przepustnicy?tzn jak moge zdiagnozowac ze ten czujnik jest dobry czy zly.Dzieki za pomoc i pozdro.....