Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
will Miłośnik FSO ford scorpio krakow | 2002-12-20 16:34:29 mam problem.mialem zalożone trzy pióra i tylek byl fajnie podniesiony bowiem gdy siadaly trzy osoby z tylu to poldolot wracal do pozycji standardowej.niestety pękło mi piórko z lewej strony.panowie co polecicie mi zrobic kupic nowe, pojezdzic po zlomach?kupic od fiata 7 mm, czy moze od Żuka te 8 mm.nadal chce miec trzy piórka wiec jak to byscie widzieli?czy kupic normalne pióra do poldka?co polecacie?z gory dzieki. [ wiadomość edytowana przez: will dnia 2002-12-20 16:37:28 ] |
Dzierzan Polonez Caro 1,6 GLE ... Warszawa | 2002-12-20 18:39:54 Zamiast trzech piór z tyłu zrób tak :
Zostaw najdłuższe ; wywal to krótkie i w jego miejsce wstaw dłuższe.Wóz będzie twardszy z tyłu i bardziej elastyczny.Jak będzie za sztywny (w przypadku 3 piór ) tył co co raz jak będziesz bardziej obciążony niestety może ci pękać pióro. Ja mam zamiar tak zrobić na wiosnę.Rozmawiałem już z kowalem o tym i takie coś właśnie mi polecił.Podobno lepsze rozwiązanie od 3 piór. Amorki przy usztywnionym tyle też muszą być w dobrym stanie bo się oderwiesz od jezdni na dołach |
Janio Miłośnik FSO To pole jest za małe ... Pruszków | 2002-12-20 21:14:36 Powiem krótko:
Kup sobie resory od Kombi. |
Ireq ford capri Mk2 ford ... kraków | 2002-12-24 14:30:19 ja mam od Kombi +oberżnięte wsporniki i jest extra.. polecam coś takiego- zostawia sie najdluzsze pióro, z drugiego długiego obcina się po około 15 cm z obydwu końców a jako 3 daje sie środkowe+_oczywiście ciąc wsporniki..
..chcac skrócic wsporniki tylnych wieszaków resora we fiacie /pozolenie należy je wcześniej zdobyć lub wydobyć.Najl;epiej zajrzeć na jakiś autozlom, może będą mieli już zdemontowane. Zeby je odkręcić nalezy najpierw podnieść tył auta i ustawić je na kobylkach ,zdjąc tylne koła,poluzować śruby mocujące płaskowniki wieszaka(przy wsporniku i przy resorze),ale ich nie odkręcac.Następnie odkręcić śruby mocujące dyfer do resora(po jednej z każdej strony) i za pomocą malego podnośnika leciutko unieść resor,na tyle żeby siem dalo wybić śrubę mocującą resor do dyfra.Oczywiście to samo z drugiej strony. Wtym momencie resory już są odciążone, a dyfer dynda wesoło na amortyzatorach. Wsporniki są mocowane do nadwozia 4 śrubami M8 kazdy,ale żeby odkręcić lewy tylny wspornik należy w większości przypadków popuścić zbiornik-nie trzeba go demontować ,wystarczy odkręcić taśmy a zbiornik przesunąć o tyle żeby dalo sie nalożyc klucz na śrubę..zbiornik nie powinien w tym czasie wisiec na przewodach ,mopzna podlożyc pod niego np. wiadro czy co tam kto ma pod reką.. ..tnie się wspornik najlepiej dużym flexem ,mocujac go (wspornik)w imadle. dobrze jest zrobic to starannie za pierwszym razem ,szkoda czasu na poprawki..przed spawaniem przygotowac obydwa wsporniki, sprawdzic czy sa tej samej wysokości i czy os tulejki jest rownolegla do podstawy. ..przy spawaniu pamiętać o silentblocku-ażeby go nie usmażyć! można chłodzić wodą..pospawać oczywiście starannie, ciągłym szwem.. Montaż jest odwrotnoscia demontazu-pamietac żeby najpierw przykrecić do resora wsporniki i plaskowniki wieszaka,ale w zadnym wypadku nie dociągac nakrętek !Przykręcić wspornikim do nadwozia(4 M8 +podkladki plaskie i spreżyste na strone)dobrze jest pomazać go obficie jakims srodkiem do konserwacji.założyc bak na miejsce,unieść resory podnosnikiem ,przelożyć śruby mocujące dyfer, dokręcić., zalożyć kola i postawic na nich auto(tak tak!)i teraz dopiero dokręcić śruby mocujące resor do wspornika-chodzi o wstępne naprężenia w silentblokach..Zrobiłem piękny rysunek w ACad 2000 ale nie wiem niestety jak go wstawić na forum wiec spróbuje go opisać-Wspornik obciąc należy w dwóch miejscach-od strony podstawy i od ztrony tulei, linię cięcia prowadząc równolegle do podstawy - ok.1 cm nad podstawą i podobnie 1 cm poniżej tulei silentblocka .ten zapas materiału pozwoli to póżniej solidnie pospawać..Następnie tuleję ustawia się nad ŚRODKIEM podztawy (nie nad końcem, jak w oryginale-chodzi o warunki pracy wieszaka i o zmieszczenie się przed rurą wlewu do baku) Po przyspawaniu do siebie obydwu części z pozostałego po obcięciu fragmentu wieszaka należy wyciąć element w kształcie dwóch trójkątów połączonych po stronie najdłuższego boku blachą i dopasować go do pospawanego wspornika od tylnej strony tak ,aby całość tworzyła z profilu trójkąt równoramienny po czym przyspawać ,pomalować i fertig! |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2002-12-25 18:50:53 Ja przychylam się do zdania Jania,założyłem resory od kombi.Jednorazowy wydatek i mam spokój
A wcześniej jak założyłem gaz to kazdy krawężnik i chlapacze połamane |
Mieszko1976 Miłośnik FSO Caro 1.6 GLE/ Skoda ... Bydgoszcz | 2004-05-31 09:05:28 Witam
Odświeżam wątek bo mam pytanie związane jak mi się wydaje z resorami: od niedawna okropnie pojękuje mi tył auta tzn. podczas jazdy po dziurach i np. jak stoję i naciskam tył auta. Jęczą chyba mocowania resorów (tył, od zderzaka). Czy można jakoś zlikwidować te jęki? Jaki olej/smar? Trzeba zdemontować to ustrojstwo czy jest jakiś czarodziejski sposób? Pzdr MK |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-03-05 17:53:33 Podepne sie po post:
Co jest miedzy piórami w resorach? Bo ostatnio jak takie 3 piorowe wpadły mi w rece to mialy jakas cienką twardą warstwe materiału elastycznego (gąbko podobnego). Czy to wsadza sie fabrycznie czy ktos kombinowal zeby zmniejszyc tarcie miedzy piórami? |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-03-05 23:28:30 Fabrycznie mają, bo inaczej to by się nie ślizgały względem siebie przy pracy. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-05-17 22:11:40 hmm nowy resor do poldka to 140 zł za sztukę wiec łaski ani promocji ci nie robi. No chyba ze zdejmie i założy to jeszcze da sie przełknąć
|
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-05-17 22:47:42 niby tak. Ale 2 resory do poldka na Żeraniu kosztują50 zł. Ucinasz z głównego pióra końcówki i juz masz środkowe. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-05-17 23:03:27 hmm. Jak mi by sie złamał resor to wlazłbym w czeluść Mordoru Aso Zacisze i wygrzebałbym jakieś do załozenia. Ale generalnie obecna moja koncepcja to seryjne 2 pióra i 3 skrócone seryjne w środek. aczkolwiem musze sprawdzic jak sie furka zachowuje pod full obciazeniem. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-05-17 23:14:49 logiczne jest wrzucic w środek takie hmm. sredniej długosci. I tak w poldach zazwyczaj łamie sie główne - szczegónie w miejscu styku z krótkim. Tam dodatkowo sie wyciera, podparte jest w srodku, przy mocowaniu i od dołu popychane krótkim - dźwignia jak ta lala. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |