Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-05-29 00:48:12 Dwa, opisane na aktuatorze F i R.
Z aktuatora wychodzą 4, po 1 na każde koło ( również opisane ). Aktuator Denso, na licencji boscha ( nie mylić z boschowskim, bo i takie w Camry III gen bywały. Wymieniłem aktuator, ustawiłem trzpień na serwie, poprawiło się, ale wciąż obwód PP+LT jest słabszy, niż LP+PT. Zamiana obwodów ( wyjść na pompie ) nie pomaga, co wyklucza niesprawną pompę. Teraz jest już nieźle, nawet bez ABS na śliskim hamuje poprawnie, póki nie straci przyczepności, wtedy stawia ją prawym bokiem. Jutro ciąg dalszy poszukiwań :/ Najwyżej zarzucę z powrotem seryjną pompę, ale z tego, co pamiętam, na niej problem też występował. Wskutek powyższych : jeśli nie jest to aktuator, ani pompa, zaciski nie są pozapiekane ( tył rozbierałem, tłoczki chodzą pod palcem ), to co to, do cholery, może byę Może krzywo na pedał naciskam ? Big, jak masz tam jakąś serwisówkę pod ręką, to zajrzyj łaskawie na pompę hamulcową z Supry MKIV z silnikiem 2JZ-GTE, czy ona ma jakąś nienormatywną budowę, albo jakieś cuda w środku... będę wdzięczny... pzdr |
syd Tychy | 2009-05-29 20:39:51 zrób dokładny pomiar sił hamowania na stacji diagnostycznej, zobaczysz wtedy które koło jak hamuje,może tylko jedno koło ma osłabioną siłę hamowania np.PT i lewe hamuje i stawia bokiem, lub manometry też można zmierzyć ciśnienie w poszczególnym kole na osi porównując ciśnienia dojdziesz do tego które koło jest najsłabsze,będziesz wiedział czy wadliwy jest cały obwód czy może tylko jedno koło ,bym się śmiał jakbyś w finale miał uszkodzony przewód elastyczny od nadwozia do koła np.PT,pozdrawiam . |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2009-05-29 22:33:36
Niemam do tego wynalazku dokumentacji ,ale zastanawiam sie czy nie masz tam korektora hamowania na tyl-a taki ustroj potrafi sie zepsuc wlasnie w taki sposob ze cisnienie siada w jednej sekcji. A dlaczego wymieniles aktuator co sie dzialo na starym? [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2009-05-29 22:37:05 ] |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-05-29 23:40:45
To wczoraj robiłem 3x na rolkach, wydruki, itp, różnice sił hamowania wedle 50% z tyłu i 30% z przodu, stąd moje różne podejrzenia i obawy, a jednocześnie w ten sposób udało się wykluczyć obydwie sekcje pompy i aktuator. Co rozumiesz przez "uszkodzony przewód elastyczny" ? Zapchać go raczej nie sztuka, a gdyby był dziurawy, to by go ciśnienie raczej rozerwało przy pierwszym ostrzejszym hamowaniu... Btw, przewody w oplocie pojawią się wraz z przypływem gotówki
Oczywiście, że mam, i wstępnie już został zdiagnozowany, jako uszkodzony. Wziąłem drugi z półki, rozebrałem, jedną sekcję miał walniętą. Wymontowałem trzeci z ostatnio nabytego zielonego sedana, okazał się jak nowy, w środku : jakby wczoraj opuścił fabrykę. Jutro uroczysty montaż, i znów wycieczka na rolki. Jeśli dalej będzie źle, to zwątpię, bo ten korektor to ostatnie ogniwo, które może być niesprawne... Aktuator wymieniłem, idąc trochę dziwnym, acz logicznym, tokiem myślenia : jeśli założyłem pompę, która leżała sporo czasu gdzieśtam, to może w niej był jakiś syf, który zapchał kanaliki w aktuatorze. Jako, że kombinacje z pompą nie przyniosły efektu, to wymieniłem aktuator, żeby wykluczyć jego niesprawność. Jeszcze takie pytanko : słyszałem i czytałem, że ABS w III generacji był 3-kanałowy. Z moich obserwacji wynika, że raczej jest 4-kanałowy, co nasunęło mi się dziś po rozbiórce korektora. Wie ktoś coś o tym ? Prawda nie może leżeć po środku, bo 3,5-kanałowych nie było pzdr |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-05-30 15:08:33 Pompa, w mordę jej mać
Jedna sekcja nie domaga, podobnie, jak w mojej, która była seryjnie. Tak, sprawdziłem na toyodiy, ile kosztuje pompa i komplet naprawczy do niej... pzdr |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2009-05-30 23:21:42
Przecież to był podejrzany nr 1 od początku Na mój chłopski rozum to logiczne, że jeśli po wymianie czegoś jest gorzej to pierwszym podejrzanym jest wymieniony element Pozdro. |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-05-30 23:48:28 Takie objawy miałem od dłuższego czasu, tylko ABS je sprytnie wyłapywał, i w ogóle nie było niczego podejrzanego czuć.
Do tego, mój LSPV też był walnięty, więc wcześniej po zamianie wyjść z pompy nic się nie zmieniało. Po wymianie LSPV na sprawny można było postawić wreszcie jednoznaczną diagnozę... ehh, 3 dni w garażu, kilka litrów DOT 5.1 zużytego na odpowietrzanie układu... wszystko psu w d... Dopiero teraz pokojarzyłem fakty. Jak jeździłem na zestawie 275mm z przodu i 315mm z tyłu, to chętniej leciała prawym bokiem po użyciu hamulca w zakręcie, niż lewym. Po założeniu 310mm na przód i pozostawieniu 315 z tyłu stała się bardziej neutralna przy hamowaniu, niemniej jednak dopiero po testowym odpięciu ABSu wyszło szydło z wora. Teraz pozostaje podjąć decyzję, czy kupuję : a) komplet naprawczy do pompy z Supry w ASO za 120 euro b) komplet naprawczy do pompy z Camry w ASO za 110 euro c) komplet naprawczy do pompy z Camry w JC za 22zł Inną opcją jest sprawdzenie jeszcze dwóch leżących mi pomp z Camry. Dla informacji wszelkich rzeźbiarzy : Pompa z Camry do sierpnia 1993 jest mocowana na 3 śruby, i ma średnicę tłoków 15/16 cala ( ilekolwiek jest to w normalnych jednostkach ). Taką samą średnicę ma pompa z Cariny E ( przynajmniej z tej z uczciwym silnikiem ). Pompa z Camry po sierpniu 93 jest już mocowana na przyzwoite 2 śruby, jak wszystkie inne toyotowe pompy, więc jest mniej rzeźby z ewentualną podmianką. Do tego średnica jej wzrosła do 1 cala. Pompa z Supry MK4 ma średnicę ponad cal, z obliczeń wynikło, że jest 13,5% wydajniejsza od tej z Camry przed sierpniem 1993. Pompa ze Starletki P8 ma 3/4 cala i jest mocowana na ten sam rozstaw dwóch śrub, co inne Toyotowe pompy. pzdr |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2009-06-02 16:32:14 Wymieniona pompa na sprawną, okazało się, że mam taką na półce
Na rolkach hamuje równo ( różnice rzędu 5-10% między kołami jednej osi ). Na drodze wcześniej blokuje lewy przód, nie jestem tym zdziwiony - na lewym przodzie wisi jedynie skrzynia, która waży w porywach 50kg, a na prawym żeliwny kloc, oznaczany 3VZ, który nijak poniżej 200kg ważyć nie chce Problem z głowy ( chwilowo ), póki nie zregeneruję pompy z Supry pzdr |