[125p] maksymalny stopień sprezania na seryjnych tłokach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jaki można osiągnąć maksymalny stopień spręzania na seryjnych tłokach (silnik AB)? potrzebuję osiągnąć st. sprężania minimum 11:1.

Sądząc po konstrukcji głowicy 12:1 raczej nie będzie osiągalne, choć taka wartość by mnie bardziej satysfakcjonowała
  
 
W tym silniku powyżej 10,5:1 to już loteria, rozp... albo wytrzyma.
  
 
Chciałem się dokształcić i popytałem gdzie trzeba, bo sam byłem zainteresowany i mi znajomek powiedział, że albo pierścionki nie wytrzymają albo uszczelka pod głowicą pierdyknie.
Powiedział że da mi gwarancję na dojazd od garażu do bramy na pełnych obrotach (dla niewtajemniczonych powiem że to ok. 30 metrów)


Ja chyba wymienię motorek... może monciak albo acropolis albo 2.0 czas pokaże (czyli kasa, kasa, dostępność motorków i humor mojej żoneczki hehe

[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2006-12-18 22:31:54 ]
  
 
maluchy jezdza na stopniach sprezania zblizonych bardzo do 12 lub wyzszych i robia przebiegi powyzej 30m
  
 
tyle ze im sie waly korbowe nie wyginaja
  
 
Kiedys rozmawialem z Jankowskim pozniej Tarasiewiczem z innymi jeszcze i zgodnie mowili ze maja srednio po 12-13 st sprezania
  
 
To napisz jak oni to zrobili albo gdzie może nie będe motoru zmieniał.
Mam nadzieję że wszyscy rozmawiamy o seryjnym motorku FSO 1500
  
 
opsss pomyliłem 126 z 125 sorka a slyszalem i nawet bylo w jakiejs gazecie opisywane ze poldek mial splanowana głowice 7 mm tylko czy to prawda ( auto moto ) gazeta tjuningowa...
  
 
Cytat:
2006-12-18 23:08:32, Mariusz126p pisze:
opsss pomyliłem 126 z 125 sorka a slyszalem i nawet bylo w jakiejs gazecie opisywane ze poldek mial splanowana głowice 7 mm tylko czy to prawda ( auto moto ) gazeta tjuningowa...



czytałem to i jakos sie nie chce wierzyc
  
 
Może na problemy z wałem pomogloby pożądne hartowanie????
Ale nie wiezę, żeby to coś zmieniło - trzy podpory jak nie ugnie to się urwie... i ciul... po ptokach
  
 
Cytat:
2006-12-18 23:16:22, Furiosus pisze:
Może na problemy z wałem pomogloby pożądne hartowanie???? Ale nie wiezę, żeby to coś zmieniło - trzy podpory jak nie ugnie to się urwie... i ciul... po ptokach



a obr nic nie kombinował własnie z podporami a ktoś pamieta tego zlomowo dresowatego z autotuningu fiacika z turbo mechanicznym ?? polski charger coś takiego ??
  
 
a ja dalej nie wiem czy się da czy nie

no nic, trzeba będzie zdjąć głowicę i pomierzyć
  
 
Cytat:
2006-12-18 23:53:50, schwepes pisze:
a ja dalej nie wiem czy się da czy nie no nic, trzeba będzie zdjąć głowicę i pomierzyć



to co tam dorwales??
  
 
z tego co wiem do sie nie da jak sie da to co chwile bedzie cos puszczac... niestety ale seryjna ohv`ka jest totalnie niedłubalna
  
 
Cytat:
2006-12-18 23:37:06, Mariusz126p pisze:
a obr nic nie kombinował własnie z podporami a ktoś pamieta tego zlomowo dresowatego z autotuningu fiacika z turbo mechanicznym ?? polski charger coś takiego ??



nie chodzi o podpory ale o wał co sie ugina albo rwie... i o pierścionki seryjne co nie będą trzymały i o uszczelkę pod głowicą bo jak nie wał i pierścionki to uszczelka napewno piredolutnie...
Nie wiem jak obr wzmacniał seryjne silniki fiata bo go już nie ma i zapiski po nim szlag pewnie trafił ale co do tych silników to przypuszczam, że to byly motory "jednego OS-u"
  
 
Do 100 koni z ohv można wycisnąć(próbowaliśmy) nie ryzykując zbytnio pokazaniem kopyta przez silnik. Tak jak czcigodny MRuk mówi trzymać się stopnia sprężania a resztę załatwić wałkiem nierządu i odpowiednim zrobieniem całej reszty.
  
 
[quote]
2006-12-18 23:37:06, Mariusz126p pisze:
a obr nic nie kombinował własnie z podporami a ktoś pamieta tego zlomowo dresowatego z autotuningu fiacika z turbo mechanicznym ?? polski charger coś takiego ??
o to chodzi?
  
 
fiat 1500 s berlinetta abarth czyli ponton po tuningu u karlo abartha z 1500 ohv mial 108 koni przy niecalych 6000, przy 9,5:1 stopniu sprezania na 2 weberach, potwierdza to slowa mruka ze da sie troche podrajcowac ohv ale bez szalenstw ze stopniem sprezania, szwepi potrzebuje wiekszy stopien ze wzgledu na inne paliwo, a nie rajdowe zapedy poza tym to ma dzialac tylko chwile wiec mysle ze tak doprezony ohv da rade wystarczajaco dlugo

-----------------
sedicivalvole


http://www.youtube.com/watch?v=E23bmHna_rw
  
 
Schwepes, dać się da, trzeba tylko głębiej gniazda osadzić i podfrezować tłoki. Jeśli to ma pracować chwilę to nie ma problemu, na dobrym wałku do 9000 zakręci, ale trzymaj nogi razem bo jak wał pęka to można cienkim głosem później gadać.
  
 
Dzięki, o to mniej więcej mi chodziło.

W takim razie raczej zadowolę się st. sprężania w okolicach 10,5:1, bo nie bardzo mam czas żeby bawić się w wielkie rzeźby z głowicą .