MotoNews.pl
  

Spalanie jak u odrzutowca - jak zniwelować

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wiem że już było kilka takich wątków ale nie mogłem znaleźć tego co mnie interesuje. Mój essi przy ekonomicznej jeździe po mieście potrafi palić 13 litrów. Jak mu się dodusi to aż strach pomyśleć. Naturalnie chciałbym zredukować ów zużycie paliwa. Od czego by tu zacząć? Co mogę zrobić sam i z czym do Serwisu? HELP?
  
 
masz 1,4... to normalka, popatrz w wyszukiwarke, na to nie ma rady...
  
 
Po mieście mój mi też pali jak smok . Tym się nie przejmuj. Ale w trasie 6-7l.
  
 
13l przy ekonomicznej jezdzie wooow! slyszalem ze 1,4 duzo pali ale to duzo to powinno byc chyba z 10l. moze filtry pozmieniac, ale watpie zeby to znacznie obnizylo spalanie! a moze cos z elektryka? komp lub jakies czujniki, lambda?
  
 
Dodam że jest to monowtrysk. Filtr powietrza już sprawdzałem. W pierwszej kolejności chyba pojade na kompa. Jak mi nic nie poradzą to zrobie swap do 2.0 może to obniży spalanie
  
 
Cytat:
2007-01-03 00:09:53, siekier82 pisze:
Dodam że jest to monowtrysk. Filtr powietrza już sprawdzałem. W pierwszej kolejności chyba pojade na kompa. Jak mi nic nie poradzą to zrobie swap do 2.0 może to obniży spalanie


też po miescie z lekka noga wyjdzie ci 14 więc za bardzo nie obnizy
  
 
Cytat:
Spalanie jak u odrzutowca



dawaj mniejszy ciag i malo na dopalaczu podrozuj.

a tak serio:

Wbrew powszechnemu mniemaniu zużycie paliwa jest podobne: tłokowe potrzebują do 0,25 kg paliwa na kilowat mocy, odrzutowe średnio 0,2 kg/kW.


wiec wcale tak duzo nie pali. co wiecej
silniki turboodrzutowe zadowalają się tańszym paliwem - kerozyną,

pozdro
  
 
Z tym Swapem to żartowałem. Przynajmniej większego kopa bym miał a tak to autobusy czasem mnie wyprzedzają. Naprawde dziwna sprawa z tym spalaniem. W mechanice jetem laikiem więc trudno mi powiedzieć więcej na ten temat. Gdyby przy stanie obecnym udało mi się jakimś cudem zejść do okolić 10l/100km to byłbym very happy.
  
 
swoja droga to moj pali ponad 9 litrow. silnik 1.3 wielopunkt.

mysle ze mono powinien spalic troche wiecej to raz.
a i troszke wieksza pojemnosc to 2.

ja tez bym chcial obnizyc spalanie w swoim. pewnie jak kazdy. a do tego zeby mu jeszcze ciagu przybylo.

[ wiadomość edytowana przez: wer1207 dnia 2007-01-03 02:14:18 ]
  
 
Chorobcia!
W ogóle te Fordy łakome są! Moja vectra A 2.0 8V zadowala się 11 litrami w mieście przy w miarę rozsądnej jeździe...

A esiak zony łyka 12 l/100 km... 1.6 16V... Okropność!
  
 
Nic nie zrobisz daruj sobie poszukiwania, ja poszukiwalem, badalem, diagnozowalem, wymienialem poszczegolne czesci nerwy tracilem i w koncu po ponad roku udalo sie!!!
Ale to za dlugo trwalo, bo tak jak napisalem ponad rok.

Wiesz co zrobilem, jak problem rozwiazalem???

Szmelc sprzedalem !

a co do delikatnej jazdy....hmm nie wiem czy ma to sens u mnie wychodzilo tak: przy jezdzie a'la taksowkarz w kredensie wychodzilo 13,5 przy jezdzie normalnej z domieszką szalenstwa (jak na 1.4) wychodzilo.... 14,5 wiec jaki to mialo sens? Zaden!
  
 
Zapadł wyrok
Byłem na diagnostyce silnika. Komputer oprócz kilku niezidentyfikowanych błędów wskazał czujnik przepływowy masy powietrza- w skrócie przepływomierz. Jak myślicie, może to być to? Na czym polega jego działanie?
  
 
we wyszukiwarce pelno o tym. nie pierwszy raz o przepływomierzu mowa.

ogólnie urządzenie to bada ile przepływa powietrza na podstawie zmiany temp. drucika. na tej podstawie komp ustala sklad mieszanki.

to tak pobieznie.
  
 
Ale czy uszkodzenie przepływomierza może wywołać takie spalanie?
  
 
"PANIE PILOCIE,,, DZIURA W SAMOLOCIE" ... moze bak lekko dziurawy?? ale... czesta zmiana biegow,,,,czeste hamowanie,,,przekladanie biegow....czeste postoje za sygnalizatorem,,,,no niestety jest okupione zwiekszonym zuzyciem PALIWA
  
 
To juz przerabiałem. Nawet wylot za miasto nic nie pomógł. Samochodzik się uparł i tyle. Jazda przy nieprzekraczaniu 2500 obrotów, unikanie korków, koniec ze ściganiem - a spalanie jak było duże tak pozostało. dlatego uderzyłem do warsztatu. z tąd pytania o przepływomierz. Tani to on niejest, a wymieniać żeby azało się że to nie to...albo dla samej satysfakcji z nabycia czegoś zbędnego. Jeszcze w czoraj myślałem że Lambda nawala ale kom nic nie wykazał.
  
 
pare rzeczy musialbyc sprawdzic,,,,SONDA LAMBDA, opory toczenia, stan silnika (moze trza generalke zrobic), przeplywomierz hmmm a jak ruszanie autem?? jazda gaz do dechy? rusza ostro? przyspiesza tak jak przyspieszal kiedys? bez zmian? bo przeplywomierz ma za zadanie w zaleznosci od obrotow....dawkowac wiecej powietrza do komory wiec kto to wie czy w tym jest problem. mowie ze MOZE ,,, trza oblokac

[ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2007-01-04 23:22:05 ]
  
 
Pewnie ze moze, spalanie "solidne" osiągi biedne.
  
 
dokładnie tak jak piszesz. Mocy żadnej a apetyt ogromny
  
 
zmien na 1.8 16v przynajmniej wieksza radosc z jazdy