Pasek rozrzadu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanko.
Z tego co wiem wymienia sie w Samarze co 60kkm. Mi to stuknie za ok. 10kkm. Zastanawiam sie czy lepiej wymienic o kilka kkm wczesniej. Czy jest ryzyko "strzelenia" paska w czasie jazdy przed planowana wymiana? I jeszcze czy wiecie jaki koszt wymiany jest w Wawie np. u p. Januszewskiego.
Pozdrawiam
  
 
jak masz kase to lepiej wczesniej niz pozniej. koles w vW polo przekroczyl termin o niecale 10kkm i mu peklo, kaszaaana. 10kkm to nie tak duzo, a jesli mjuz mozesz to czemu mialbys tego nie zrobic. tak mysle. lepiej dmuchac na zimne.
ja mam lancuch...
  
 
Witam , jeszcze nie jestem członkiem klubu ale może już niedługo, z tego co wiem to zależy od pojemności ponieważ 1.5 ma zawory bezkolizyjne tzn. że po zerwaniu paska zawory nie zderzają się z tłokami a w 1.3 niestety są kolizyjne. Sam szukam jakiegoś warsztatu ponieważ mi brakuje tyle samo ale chciałbym połączyć z regulacją zaworów i uszczelnieniem pompy paliwa (walczę i przegrywam) i aparatu zapłonowego. Kiedyś jeździłem na Myszyniecką ale odkąd zmieniłem łożyska z przodu a po 5 kkm musiałem zmienic przegub okazałosię żę są stare już tam nie jeżdżę. Mam pytanie do ADRIANA w związku z warsztatem w Legionowie o namiary na niego. Pozdrówka ARTUR W-WA
 
 
(0-22) 774 17 26
05-120 Legionowo, Kolejowa 48a
pow.legionowski, woj.mazowieckie
Samochody - stacje obsługi i mechanika pojazdowa
- godziny otwarcia :
poniedziałek - piątek : 8-18
sobota : 8-13
- akceptacja kart kredytowych

Tu masz dane. Tak tez ten zaklad znalazlem czyli przez www.pkt.pl
Potem opkazalo sie, ze gosc ma Samarke. Nie chcialbym Ci obiecywac gruszek na wierzbie ale moje odczucie bylo, ze gosc wie co robi a jego zadbana Samarka budzila zaufanie do kwalifikacji i doswiadczenia mechaniora.

Powodzenia
Pozdrawiam
  
 
A skąd taka powszechna opinia, że samara 1300 ma silnik kolizyjny, a 1500 nie? Silniki te różnią się średnią cylindrów, a nie skokiem tłoka. Czy więc na pewno tak jest??
  
 
Zawsze jest lepiej przeciwdzialać niż usuwać skutki, tak więc lepiej wymienić i mieć "z głowy" niż w czasie jazdy wyliczać "strzeli - nie strzeli".

A wakaacyjne wycieczki i pora urlopu zbliża się wieeeeeeeeelkimi krokami, tak więc ................
  
 
Cytat:
2004-06-14 19:43:06, Gradzio pisze:
A skąd taka powszechna opinia, że samara 1300 ma silnik kolizyjny, a 1500 nie?


Wolalym nie sprawdzac.. ale wszyscy mechanicy mowia ze tak jest - przynajmniej jednemu z nich wierze ))
  
 
Moim zdaniem jest to opinia lekko naciągająca prawde bo w zasadzie jest tyko różnica w pojemności a materjały na zawory i tym podobne rzeczy są takie same . No chyba że większa pojemność ma tak cudowną moc typu Kaszpirowski . A tak poważnie to prosił bym o podparcie tej teorji faktami a nie opiniami ,dziękuję z góry
panoni
  
 
Jedno jest pewne,ze w 1300 zawory spotykaja sie z tlokami Wiem , przerabialem w swojej poprzedniej samarce. A skubana ostzrzegala kilkaset km przedtem dziwnymi piskami, ale nie wiedzialem o co jej chodzi wiec... kosztowalo mnie to "parę" złotych. Jak jest w 1500 to nie wiem. A może ktoś z klubowiczów poczeka aż mu strzeli bo po co wymieniać skoro wszystko się kręci??
  
 
Witam.
JA gdzies tu na forum wyczytałem że tak jest naprawdę.Nawet jeden z nas to sprawdził i faktycznie się nic nie stało.
Ale jak chcecie to poszukajcie bo ot było dośc dawno.
  
 
Cytat:
... Jak jest w 1500 to nie wiem. A może ktoś z klubowiczów poczeka aż mu strzeli bo po co wymieniać skoro wszystko się kręci?? ....



Nie musialo strzelac, wysypaly sie te gumowe zabki (pisalem juz na forum jakis czas temu o tym) auto po prostu zgaslo, zjechalem na bok, hol do domciu (ok 1km) nowy pasek i chodzi do dzis
  
 
Jakiej firmy pasek rozrządu polecilibyście do 2107 1300ccm?
  
 
Ja mam Goodyear'a, ale wlasnie u mnie w domu leży Optibelt i na pierwszy rzut oka jest całkiem okej. Ten Optibelt kupiłem w Skorpionie.
  
 
Polecam GATES'a



CHIO
  
 
zamontuj Gooda albo sacha i bedzie git a pasek no coz moze rypnac ale jesli niemasz wycieków na pasek to nie powinno chyba ze widzisz e jego stan wskazuje na zuzycie
  
 
Cytat:
2005-09-16 14:10:49, chio pisze:
Polecam GATES'a CHIO


Ja też uważam ze ta firma robi najlepsze paski ale uwaga w polsce GETES robi część pasków i są one węższe o około 1mm od robionych przez Geates'a np z belgii na to należy zwracać uwage. Po za tym paski często szczelają dlatego ze napinacz zaczyna się blokować i na to należy zwracać bezwzględnie uwage ja polecam napinacze SKF'a
  
 
Myślałem, że 1300 też jest bezkolizyjny Niedawno miałem zmieniany pasek, napinacz itd, ale dzisiaj zajrzałem pod maskę i okazało się, że pasek nie jest idealnie na środku koła rozrządu przy głowicy! Zsunął się trochę do przodu auta, jest cały na kole, ale wyraźnie przesunięty do przodu.

Krzyczeć na mechanika czy samemu łatwo to poprawić?


[ wiadomość edytowana przez: SAL dnia 2007-01-21 15:06:20 ]
  
 
Witam
silnik 1300 z 21072 na pasku jest jak najbardziej bezkolizyjny..
Hmmm... Sal nie wiem czy przesunięty trochę pasek tp powód do zmartwienia, pasek ustawia się już sam wzgledem kół zębatych w czasie pracy i nie jest to powód do zmatwienia, no chyba że wyraźnie o coś ociera w czasie pracy, zdejmij te plastikowe obudowy i poobserwuj pasek w czasie pracy silnika
  
 
Sal, ja miałem dokładnie tak samo. Pasek był na brzegu koła pasowego. W niczym to nei przeszkadza.