Dźwignie zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mam pytanie: standardowe dzwignie zaworow maja prselozenie chyba 1:2 czy da sie zmienic przelozenie dzwigni (metody slusarskie) jesli tak to o ile? czy w OBR stosowano jakies inne dzwignie
jeszcze jedno czy lepiej auto by jezdzilo jak zawory otwieraly by sie wiecej?
  
 
gdy zawory otwierają się więcej to więcej mieszanki może dostać sie do cylindra a co za tym idzie poprawia się napełnianie co z kolei pociąga za sobą wzrost mocy silnika
  
 
Musiałbyś je zrobić od nowa.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
wystarczy zmienic walek rozrzadu.
  
 
Cytat:
2005-10-11 19:07:46, PG pisze:
wystarczy zmienic walek rozrzadu.


to chyba jedyne co mozna zrobic w tej sprawie bo chyba najwieksze znaczenie ma szybkosc otwierania zaworow(ostre krzywki) a nie dłudosc dzwigienek...
tego bym raczej nie ruszał
  
 
tak mozna walek wymienic ale dzwignie tez maja znaczny wplyw na otwieranie zaworow

a jak by skrocic nieco dzwignie od strony sruby regulacyjnej?
nawiercic i nagwintowac nowy orwor obok orginalnego?
albo obciac dzwignie i przyspawac obcieta czesc blizej osi dzwigni (strona z regulacja)
  
 
nie tylko katy otwarcia zmieniasz na walku.

mozna jeszcze zmniejszyc srednice kola podstawowego.czego efektem jest wieksze otwarcie zaworu.
  
 
Cytat:
nawiercic i nagwintowac nowy orwor obok orginalnego?
albo obciac dzwignie i przyspawac obcieta czesc blizej osi dzwigni (strona z regulacja)





ta albo debowe zrobic.i pospawac elektroda brzozowa bo jest mieksza i bardziej plastyczna.

miales kiedy ta dzwigienke w reku.

a ile tego chcesz zrobic.
bo zauwarz ze ze sprezyny zgniataja sie tylko do pewnej wartosci.potem juz jest opor.
ale sprezyne mozna rozwinac i zwinac nowa
  
 
kto powiedzial ze to zastosuje
to sa rozwazania czysto teoretyczne

a debine sie stosuje ponoc do stabilizatora hehehe
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-10-11 20:01:48, Atek pisze:
kto powiedzial ze to zastosuje to sa rozwazania czysto teoretyczne a debine sie stosuje ponoc do stabilizatora hehehe pozdrawiam


tak. Był na Forum jeden Wizjoner z dębowym stabilizatorem tylnego mostu Do dziś nie moge wyjsc z podziwu dla doboru materiałów do konstrukcji. Cos a'la "bocianie gniazdo" na moscie
  
 
znajomi kumpla kupili kiedys auto(nie pamietam jakie) ale z napedem na tył... jechali tym z francji i niedaleko od domu wal im sie urwał...
ktos wstawił drewniany...
swoja droga to i tak długo wytrzymal
  
 
co do drewna w pojazdach mechanicznych to bylem swiadkiem rozbierania silnika od jakiegos motoru silnik 2 cylindrowy na jeden nie palil ,jak sie okazalo tlok byl z drewna
  
 
Cytat:
2005-10-11 19:56:38, PG pisze:
ta albo debowe zrobic.i pospawac elektroda brzozowa bo jest mieksza i bardziej plastyczna. miales kiedy ta dzwigienke w reku. a ile tego chcesz zrobic. bo zauwarz ze ze sprezyny zgniataja sie tylko do pewnej wartosci.potem juz jest opor. ale sprezyne mozna rozwinac i zwinac nowa


Twoja odpowiedź powala Idealnie pointuje ten problem.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
stukają mi zawory po regulacji trochę mniej ale dalej pracują za głośno więc zdjąłem klawiaturę i widać że dzwigienki zaworów w miejscu styku z trzonkiem zaworu są wyrobione dosyć mocno i tu mam do was pytanie jak rozebrać klawiaturę bo chcę wymienić te dźwigienki za odpowiedzi dziękuję
  
 
Cytat:
2007-01-20 19:32:38, mark23 pisze:
stukają mi zawory po regulacji trochę mniej ale dalej pracują za głośno więc zdjąłem klawiaturę i widać że dzwigienki zaworów w miejscu styku z trzonkiem zaworu są wyrobione dosyć mocno i tu mam do was pytanie jak rozebrać klawiaturę bo chcę wymienić te dźwigienki za odpowiedzi dziękuję



nie ma sensu wymieniać dźwigienek.

zdejmujesz klawiaturę, bierzesz szlifierke kątową z tarczą listkową albo stajesz przy szlifierce stołowej i zabielasz delikatnie po tym samym łuku każdą dźwigienkę aż do gładkiej powierzchni. spoko. jeżeli zrobisz to odpowiednio delikatnie i zbierzesz jedynie niezbędną ilość materiału nie martw się, regulacji wystarczy.

jeżeli nie wiesz o czym piszę, nie zabieraj się za to. wymień klawiaturę...



  
 
trzeba pamiętać że jeszcze luzy mogą być na tych dwóch wałkach po których poruszają się "koniki" to teżą powoduje "cykanie"
  
 
Cytat:
2007-02-02 23:34:58, LifeGuard pisze:
trzeba pamiętać że jeszcze luzy mogą być na tych dwóch wałkach po których poruszają się "koniki" to teżą powoduje "cykanie"



czasem, ale jeżeli będziesz miał wyczuwalne zużycie miejsca współpracy dźwigienki z trzonem zaworu, niemożliwe będzie prawidłowe ustawienie luzu zaworowego co będzie powodowało dalszą destrukcję dźwigienek a następnie trzonków zaworów do tego stopnia, że utrudnione będzie wyjęcie zaworu z prowadnicy w przypadku naprawy głowicy.


ale długie zdanie. a ile błędów interpunkcyjnych



[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2007-02-03 00:13:24 ]