[samara](zapłon)Jak ustalić usterkę w zapłonie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam srdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem szczęśliwym posiadaczem łady samaray(szczęśliwym wtedy,kiedy ona jeździ...) a tak się złożyło,że po raz kolejny coś jej się przytrafiło... tylko tym razem nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. Napiszę,jak zachowuję się samochód: A więc tak: przekręcam kluczyki, rozrusznik kręci i tyle... samochod nie chce palić,sprawdziłem,nie ma iskry, pierwsze podejżenie:cewka-wymieniłem.nic. dalej przewody WN.sprawdziłem,obejżałem z każdej strony.nic. kopulka i palec odpadaja,bo iskry nie ma juz z poziomu cewki. obecna teoria: moduł. I teraz pytanie: jak sprawdzić,czy moduł działa?? da się to zrobić jakoś na sucho,poza samochodem?? czy trzeba tak jak w książce,tzn żaróweczka z jednej strony pod cewke z drugiej kabel i krecimy(jak tak sprawdzalem,to cos się ta lamka swiecic nie chciala,stąd moje podejżenia)ale czy są jakieś inne metody sprawdzania modulu ?? oczywiscie w miare domowe. A jezeli okaze sie,ze modul padl,to jaki inny moge do niego zastosowac?? w sensie z jakich innych samochodow?? z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam Konrad
  
 
moduł najlepiej sprawdzić mając drugi, a ja mam modół z volkswagenowski i mi wszystko gra. A może ci świece padły?
  
 
Nieeee,no jak świece....?? Przecież napisałem,że iskry nie ma już na poziomie cewki... Mówisz,że mając drugi,tak? Tylko skąd ja taki wezmę... A co do volkswagenowskiego modułu,to od jakiego VW?? golfa 2?
  
 
to chyba nie ma konkretnego modelu tego modułu bo na nim jest znaczek vw Audi i cos tam jeszcze, a wiem ze z audicy starej tez pasuje. Nie wiem jak sie modół sprawdza, dlatego niech sie wypowiedzą fachowcy
  
 
nowy modul kosztuje ok 50zl. faktycznie najlepiej sprawdzic go wymieniajac na inny. ja mam jakis stary od siebie, jeszcze dzialajacy, moge ci wyslac poczta ale moze ktos z wawy bedzie mial to by bylo prosciej. tak pozatym: nie masz jakiegos alarmu tam upchnietego? moze cos mu sie pop*****lilo?
  
 
kiedys był(u poprzedniego właściciela jeszcze,ale się krzaczyło i go wywalił) teraz nie ma i wszystkie kabelki od niego zostały wywalone... a co mógłby mieć z tym wspólnego alarm...?? przecież do modyłu nie idą żadne inne kable poza tymi od cewki,akumulatora,i jeszcze od czegos 3... tam gdzie palec jest,zapomnialem jak sie ta czesc zwie. A za ile miałbyś ochotę ten moduł odpalić??
  
 
ja tez chyba mam jeden moduł z audicy na zbyciu
  
 
czujnik impulsow sie zwie alarm moze miec tyle do tego ze mogl miec odciecie zaplonu zrobione wlasnie w ten sposob ze odcina modul. sprawdz jeszcze taki przekazniczek od stacyjki - pod deska, obok ssania. moze sie jakos skleil skubaniec. ten modul co mam to ma dla mnie wartosc raczej sentymentalna, wiec zal po nim utopie w jakims piwku ale proponowalbym poszukac kogos w wawie, moze bedzie mial chociaz na sprawdzenie, bo jak ci dzisiaj wysle to i tak do poniedzialku stoisz...
  
 
Aha... a jeszcze jedno mi się przypomniało,nie wiem,czy to ma znaczenie dla sprawy,ale jest taka akcja,że jak przekręcam kluczyki w stacyjce,to powinny się aktywować czujniki,prawda?? poziom paliwa,temperatura oleju,silnika,AFR... ale się nie aktywuję... ale nie wiem,czy jest z kolie mozliwe,ze jezeli mi sie rozrusznik kreci,to przez stacyjke cos moze nie dzialac... czy moze jednak jest mozliwe...??
  
 
no pewno ze to jest mozliwe sprawdz ten przekaznik o ktorym ci pisalem - po jego wyjeciu sa wlasnie takie objawy - decha jest sztywna itd jak dobrze pamietam to mozesz wstawic tam na probe ktorys ze skrzynki bezpiecznikow

[ wiadomość edytowana przez: maciekk dnia 2007-01-26 11:12:34 ]
  
 
a wiesz,ze to jest bardzo mozliwe,bo ona mi zgasła nie tak poprostu,ale po tym,jak wpadlem w dziure na drodze... i wtedy silnik padł... cholera,jezeli to jest to,to sie zalamie!! tydzien czasu samochod stoi...a tu taka głupota... a moglbys jakos dokladnie opisac,jak to tam wyglada,i jak to dokladnie wymienic?? tak krok po kroku,for total idiots... z gory dzieki.

[ wiadomość edytowana przez: Ridnarean dnia 2007-01-26 11:26:21 ]
  
 
przekaznik jak przekaznik - kostka czarna (ew.szara) z plastiku lub blaszana z bodaj 4 stykami wcisnietymi w gniazdo na przewodach. 3 druty ida do stacyjki, 1 do gory pod deske (masa). szukaj tego pod deska, obok ssania. wyciagasz przekaznik, wstawiasz inny. mozesz jeszcze sprobowac przekrecic kluczyk (tak jak sie powinny zapalic wskazniki) i poruszac wtedy tymi kabelkami - moze ktorys styk zgubil. ale raczej przekaznik. jak juz go wyciagniesz to znajdz podobny w skrzynce pod maska i wstaw go tam - jak zadziala to znasz juz przyczyne
  
 
no dobra,to tyle,dziki... wszystko sie wyjasni po 15,bo dopiero wtedy wracam z pracy do domku,i od razu patrze do tego warjata... no jezeli to jest to,to masz u mnie browarka przesle ci pocztą
  
 
powodzenia. daj znac co i jak poszlo
  
 
Cytat:
2007-01-26 09:06:52, Ridnarean pisze:
... A jezeli okaze sie,ze modul padl,to jaki inny moge do niego zastosowac?? w sensie z jakich innych samochodow?? z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam Konrad


I ja jestem żywo zainteresowany modulem.
Czy jest jakiś schemat modulu?
Rozebralem rosyjski modul ale ani ukladu scalonego nie mozna znalesc (KP 1055xn) na rynku ani dojsc co to jest, oraz owe KT 8231 nie moge znalesc opisanego.
Czy jest cos co znacznie wiecej wytrzymuje niz te kiepskie moduly ktore wymieniac nie chce co kilkaset km.

Cieszylbym sie gdyby ktos udzielil konkretnej odpowiedzi, a ewntualne linki sprawdzil czy sa jeszcze aktywne, nie wszystkie na forum linki sa aktualne co niestety doswiadczylem .

A rady ktore tutaj do tej pory przeczytalem w wielu przypadkach i u mnie przyniosly efekt.
  
 
DZIALA!!!! maciekk to jednak nie byly przekazniki... jeszcze gorzej... wypadl mi kabelek.... w sumie 4,polaczone ze soba,sa tak jak mowiles w okolicach ssania. Z jednej strony sie ciesze,bo nareszcie dziala,a z drugiej nie bardzo,bo nie dosc,ze jestem 50 zl w plecy za cholowanie,to jeszcze 2 tygodnie samochod stal i uniemozliwial mi spotkania z luba ma... no ale nic,teraz juz gra muzyka. A co do zappytania LiRoJa'ego,to jest bardzo dobre pytanie,moze ktos,kto zna rosyjski moglby pomoc?? bo na rosyjskich stronach motoryzacyjnych jest to na bank,tylko trzeba jeszce znac ten jezyk,zeby moc cokolwiek znalesc....
  
 
no ale te 4 druty polaczone to wlasnie ida do przekaznika stacyjki z reguly. a tak swoja droga jak sa polaczone? po prostu na krotko??

a co do modulow - albo ja mialem szczescie albo wy pecha, bo ten ktory lezy u mnie mial 15 lat i dzialal jak go wymienialem, na nowym walnalem juz kilkadziesiat tysiecy i nie ma zadnych problemow... a wstawilem zwykly sowiecki. moze warto troche by uporzadkowac instalacje - poczyscic styki, przelutowac skrzynke moze wtedy nie bedzie sie tak wszystko sypac
  
 
Cytat:
2007-01-28 10:53:14, Ridnarean pisze:
... A co do zappytania LiRoJa'ego,to jest bardzo dobre pytanie,moze ktos,kto zna rosyjski moglby pomoc?? bo na rosyjskich stronach motoryzacyjnych jest to na bank,tylko trzeba jeszce znac ten jezyk,zeby moc cokolwiek znalesc....


Hmm znajomosc rosyjskiego jako tako sobie radze ale faktycznie na tamtejszych stronach szukalem inormacji i niestety fiasko totalne. Byc moze jest to jeszcze utajniona informacja nawet zamiennika nie moge znalesc , a wiem ze nasi koledzy sa zawsze o krok do przodu i tych naszych "przyjaciol" potrafia zadziwic znajomoscia zeczy . Co do modulu to faktycznie bez oscyloskopu nie da sie sprawdzic jego poprawnego dzialania.
Co do instalacji no fakt nie przyjzalem sie jej dokladnie i dopiero teraz jak na spokojnie czytalem dojzalem ze to mogla mi kostka wysmyczyc sie, a nie pasc modul ktory wymienilem a ladna zdazylem z bezsilnosci mojej oddac do elektryka.
Ciekawe czy on na to wpadnie.