Zimny silnik a obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam problem tego typu: kiedy samochód jest zimny są strasznie niskie obroty. Utrzymują sie na niskim poziomie do momentu aż się silnik rozgrzeje(jakieś 5-10km). Jest to strasznie wkurzające bo przy zmianie biegów, na skrzyżowaniu, czy gdziekolwiek indziej gdzie sie musze zatrzymać, samochód gaśnie jeśli nie przytrzymam go delikatnie na gazie. Jak silnik się rozgrzeje to jest już ok. Dzieje się tak i na gazie i na benzynie.

Pytanie: czy ktoś miał już coś takiego? Bo już mnie cholera bierze, wymieniłem rurę od powietrza, silniczek krokowy, byłem na komputerze i nie wiadomo co sie dzieje. Ten klient od komputera powiedział że: "nie jestem do końca pewien, komputer nic nie wykazuje ale nie podobała mi się na początku praca sondy lambda, ale teraz już pracuje ok. Może to też być wina przepływomierza". Musze im zostawić samochód żeby sprawdzili na zimnym, tyle że znowu mnie skasują za podłączenie do kompa. Więc jeśli ktoś miał coś podobnego i rozwiązal problem to będe serdecznie wdzięczny za podpowiedź co z tym zrobić.
  
 
jeśli masz tylko benzyne to czujnik temperatury silnika na 90%. jeśli tak się dzieje na gazie to parownik do regulacji.
pozdrawiam
  
 
Dzieje sie tak i na benzynie i na gazie. Czyli co i czujnik temperatury i parownik do wymiany?? Ten gościu od komputera powiedział że to na pewno nie to. Tyle że nie wiem na ile jest wiarygodny...
  
 
zmień mechanika, albo mu nie płać zanim nie wykryje usterki. to nie jest loteria, albo wie co jest albo nie wie. miał komputer i sie zastanawia czy to sonda?? można sprawdzić wszystko, łącznie z czasem pracy grzałki, ktura ma wpływ na zachowanie silnika na zimnym. to może być właśnie ten czujnik o kturym pisze Marcin. gdy jest zimny na podstawie właśnie tego czujnika komp włacza inną mape wtrysku i inny prąd zapłonu, poto aby jak najszybciej nagrzać katalizator. gdy on nie działa to ta operacja nie ma miejsca i nie chodzi najlepiej na wolnych. dobre bmw często ma nawet lepszego kopa i chodzi ładniej gdy ma włączoną właśnie tą"zimną" mape wtrysku. pomijam specyficzny i bardzo fajny ryk silnika na zimnym. inst gaz też pobiera sygnały z silnika i mogą one być nieprawidłowe właś nie przez emulator sondy lambda ktury widzi zaubogą mieszanke. nie rób gazu zanim nie zrobisz benzynki.
  
 
wymieniłem czujnik temperatury i nic to nie dało....
Inne sugestie??
  
 
Cytat:
2005-07-27 14:54:23, borian pisze:
wymieniłem czujnik temperatury i nic to nie dało.... Inne sugestie??


czy na ciepłym masz idealnie ruwne obroty w granicach 600-700 obr/min??
  
 
tak równiutkie...
  
 
Cytat:
2005-07-27 16:02:37, borian pisze:
tak równiutkie...


to niestety chyba pomoże tylko komputer , ale na warsztacie, a nie na loterii. ja wysiadam.
  
 
No to nic pojade jeszcze raz na ten komputer, poczekam aż silnik wystygnie i zobaczymy... Tylko że znowu mnie skasują 60zł

  
 
to zaprowadz wieczorem i niech rano wepchną i dopiero podłączony odpalą. poczekają aż sie nagrzeje i poruwnają rekordy. do jest sposób na diagnoaowanie wtrysku rozruchowego i szybkości grzania lambda. 60 zł to nie jest drogo, ale za te pieniądze warto to zrobić od początku do końca. szczególną uwage na przepływomież, bo objawy są podobne do mojej awari przepływomieża.
  
 
1. który czujnik wymieniłeś? napewno ten który odpowiada za sygnał do kompa?
2. sonda lambda przy zasilaniu auta LPG przy zwykłej instalacji nie ma wpływu na nic.
3. 99% czujnik do wymiany. pozostały 1% zostawiam na inne prawdopodobne usterki.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-07-28 16:03:07, MARCIN_RADOM pisze:
1. który czujnik wymieniłeś? napewno ten który odpowiada za sygnał do kompa? 2. sonda lambda przy zasilaniu auta LPG przy zwykłej instalacji nie ma wpływu na nic. 3.


ad2. zakładając, że kolega ma inst.gaz.2generacji(raczej na pewno) sonda lambda podaje wartości dla komputerka ktury na podstawie właśnie tych wartości, za pomocą silniczka krokowego na przewodzie zasilającym gaz reguluje ilość gazu, a tym samym skład mieszanki gazowo powietrznej. ma ona zasadniczy wpływ na wolne obroty i reakcje na aciśnięcie gazu, i osiągi auta na gazie.
ad1. dobre pytanie, bo są dwa, jeden do zegarów ,drugi do kompa.
  
 
Z tego co mi powiedzieli w sklepie wymieniłem czujnik temperatury ssania. Ma niebieskie gniazdo, kupowałem w Ekonafcie. Da sie jakoś sprawdzić czy wymieniłem dobry??
  
 
Cytat:
dobre pytanie, bo są dwa, jeden do zegarów ,drugi do kompa.


a nie trzy?

Cytat:
zakładając, że kolega ma inst.gaz.2generacji(raczej na pewno)


błędne założenie.
pozdrawiam
  
 
no dobra, fajnie że sie dogadujecie ale jak mam mieć pewność że wymieniłem dobry ten czujnik?? Bo jakoś tracę zaufanie do mechaników, biorą kasę a ja nic nowego nie wiem...
Ile może kosztować sprawdzenie i naprawa tej usterki w ASO BMW???

Acha i gdzie najbliżej Radomia jest oddział ASO BMW, albo jakiegoś warsztatu specjalizującego śię tylko w BMW??

[ wiadomość edytowana przez: borian dnia 2005-08-02 10:49:45 ]
  
 
Co do wolnych obrotów to też miałem spory problem, bo obroty strasznie falowały a czasem nawet auto gasło

(BMW E-32 z gazem zwykłym)

receptą na to była wymiana silniczka krokowego, teraz jest wszystko ok i nie musze sie juz denerwować... ale skoro piszesz, ze go wymieniłeś to sprawdź czy przypadkiem ten nowy (wymieniony) nie jest także uszkodzony, czasami tak się zdarzy a wtedy można głowić się nad problemem w nieskończoność...



[ wiadomość edytowana przez: ramborior dnia 2005-08-19 17:44:06 ]
  
 
Cytat:
2005-08-19 17:40:19, ramborior pisze:
(BMW E-32 z gazem zwykłym) >


, zwykłym znaczy na śrubke??!!
  
 
no taki bez żadnych komputerów tylko śrubka

[ wiadomość edytowana przez: ramborior dnia 2005-08-20 16:15:01 ]
  
 
Taki za 2000 zlotowek? To nie dziwie sie ze masz z nim problemy
Pozdrawiam
  
 
Tak się składa że taki na kranik to nie kosztuje 2000 złotówek tylko znacznie mniej i tak sie składa że one dużo lepiej się sprawują niż te sterowane z sondy.