[Ogólne] Problem z układem zapłonowym Zetec 2.0 16V (Mondeo)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Opis problemu: silnik przerywa (co 3-4 sekundy), gwałtownie traci obroty - spadają o 500-2000 obr./min. Dzieje się tak cały czas, dosyć często gaśnie i nie można go ponownie odpalić. Po chwili odpala, znów w/w objawy. Czasami przez 20sek. pracuje równo i znów przerywa i gaśnie. Wczoraj w ogóle nie mogłem odpalić, dzisiaj o ręki - przerywa. Pomęczyłem go z 30 minut (nagrzany na max.), kilkakrotnie zgasł ale w końcu zaczął pracować. Na wolny obrotach przerywa ale obroty spadają max. o 200 obr./min. natomiast po dodaniu gazu, powiedzmy do 1500 obr./min pracuje równiutko. Na wyższych obrotach również nic się nie dzieje. [Godzina 10:00]

Sprawdziłem: czujniki położenia wału korbowego oraz wałka rozrządu, mają prawidłową oporność po 440-450 Ohm. Kable WN i świeczki nowe. Podmieniłem cewkę zapłonową na identyczną z mojego 1,8 16V, nie pomogło.

Auto posiada instalację LPG - takie same objawy na gazie.

Pytanie, co może jeszcze mieć wpływ na gubienie iskry?

Pierwszy raz objawy zaobserwowałem jakieś 4 tygodnie temu, padał deszcz, auto stało dwa dni na dworze. Na drugi dzień wymieniłem świeczki i kable WN, objawy ustąpiły, ale było już sucho i ciepło. W ubiegły czwartek również zaczęło u nas lać i znów problemy z pracą silnika. Co jest tak wrażliwe na wilgoć ?

Przed chwilą odpalałem silnik, pracuje bez problemu, żadne opisywane objawy nie występują. Auto stoi na dworze od rana, silnik prawie zimny, mokro tak samo jak rano ??????




[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2011-03-19 17:07:46 ]
  
 
sprawdz sobie główną wtyczke wiązki silnika, tą jajowatą na 12 pinów. poczysc, sprawdz czy ma gumki, ewentualnie wtyczke czujnika połozenia wałka.
  
 
Problem rozwiązany. Przyczyna, zawilgocenie złącza ECU. Rozwiązanie, spray do poprawy przewodności złączy elektrycznych.
Dzięki za zainteresowanie.