Olej koło świec w 1.6 doch

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam taki problem że mój silniczek mocno rzuca olejem gdzieś w rejonie głowiczek szczegulnie od strony wewnętrznej świece to są całe zalane olejem. Najwięcej oleju wyrzuca powyrzej 4tyś obrotów i to w takich ilościach że po 10km brak jest około 1l oleju w misce.
Najmocniej w rejonie 1 i 3 cylindra tam jest zawsze olej.
Czy to wina nieszczelnych głowiczek?


[ wiadomość edytowana przez: GDA dnia 2006-08-29 07:33:12 ]
[ powód edycji: ORTO! ]
  
 
na 99% to uszczelki na glowiczkach. jesli az tak mocno cieknie to moga to byc to uszczelki na gorze glowiczki ale rownie dobrze moga byc uszczelki miedzy glowiczkami a glowica. proponuje umyc silnik karcherem, odpalic i zobaczyc gdzie cieknie. po wymianie uszczelek trzeba bedzie naturalnie ustawic zawory. nie dokrecaj srub mocujacych glowiczki mocniej niz ok 25Nm, moze puscic gwint. no i popuszczaj i dorecaj sruby po trochu zeby nie robic niepotrzebnych naprezen. jeszcze jedna rzecz. jak zdejmiesz wiezyczki to lepiej zeby tloki byly w polowie ich skoku, wtedy przy przykrecaniu wiezyczek nie skrzywisz zaworu o tlok. popatrz tez zeby nie przykrecic wiezyczki tak ze dwa zawory beda otwarte na jednym z cylindrow bo tez skrzywisz zawor.

-----------------
Pozdrowienia
Walezy

Fiat 131 Abarth s2000 :)
  
 
Dekle od zaworów odpadaja to juz uszczelniłem tutaj sucho. Silnik ma niecały 1000km przejechane od totalnej kapitaki co sie z nim wcześniej działo to niewiem bo go robiłem z całkowitego trupa.Chodzi mi po głowie jeszcze taki myk czy nie jest uszkodzony jakiś kanał olejowy bo mam głowice przykręconą na szpilki o grubości troche więkrzej niz polonezowskie śruby i jest głowica rozwiercona i może jakis kanał jest naruszony.


[ wiadomość edytowana przez: GDA dnia 2006-08-29 07:32:42 ]
[ powód edycji: OT i ORTO!]

  
 
Wyrzucanie oleju przez silnik DOHC może być spowodowane następującymi przyczynami:
- słabe lub nierównomierne dokręcenie pokryw (delki) głowiczek mieszczących wałki rozrządu
- j.w. - samych głowiczek
- brak uszczelek pomiędzy głowiczkami i/lub deklami (są tacy herosi co składają silnik - z braku nowych uszczelek - na sam silikon jednego gatunku jaki dostało się w sklepie, lub co gorsza - na stare uszczelki)
- zatkany (lub załamany) przewód odmy (odpowietrzenia skrzyni korbowej, tudzież zanieszczyszczony kominek odpowietrzania skrzyni korbowej.
Najczęstszą przyczyną tego jest jednak nierównomierne dokręcenie głowiczek do głowicy lub samych pokryw. Głowiczki dokręca się bowiem stopniowo - każdą śrubę po trochu, a nie jak niektórzy mają w zwyczaju dokręcać po kolei kazdą śrubę od razu niemal do oporu lub w taki sposób, że głowiczka podczas przykręcania ulega przekoszeniu.
Zakładając nowe uszczelki na ich powierzchnie warto w celu zapobieżenia ewentualnemu wyciekowi posmarować ich powierzchnie styku z metalem posmarować cienką warstwą środka uszczleniającego typu loctite lub wysokotemperaturowy silikon (ale naprawdę bardzo cienką - bo zbyt duża ilość spowoduje wypchnięcie przy dokręceniu nadmiernej jego masy i zatykanie kanałow olejowych w silniku). Osobiście nie mam nic przeciwko stosowaniu silikonu nawet tego osławionego czerwonego - pod warunkiem że jest stosowany w naprawdę niezbędnych ilościach, a nie takich ze z każdego możliwego łączenia wyłazi go tyle że dałoby się z tego całą tubke spowrotem uzupełnić.

Zastosowanie grubszych śrub/szpilek do przykręcenia głowicy cylindrów do kadłuba nie ma związku z wyrzucaniem oleju przez silnik.
EOT
  
 
a tak z Ciekawosci spytam - korek wlewu oleju masz szczelny?
  
 
Korek oleju mam szczelny Bo zaczynałem od takich ,,pierdółek".
Uszczelki juz mam pod głowiczki jak bedzie mi sprzyjać atmosfera w domu to zrobie bo narazie ojciec coś na mnie wrzeszczy o ten silnik.
Dzięki chłopaki za wszystkie rady!

[ wiadomość edytowana przez: GDA dnia 2006-08-29 07:32:31 ]
[ powód edycji: ORTO! ]
  
 
ja sie tak nie bawie - złożyłeś pierwszy - jak Ci sie zaczną zajęcia to podjade swoim ogryzkiem zobaczyć jak to wygląda
i ewentualnie na przejażdzke