Świece żarowe w D4-D

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Mam problem z zapalaniem swojej Ave T22 D4-D. Gdy silnik jest zimny to potrafi zapalić nawet za szóstym razem
Jak już raz zapali to później nie ma problemu - aż postoi parę godzin na zimnie.
Niby wszystko jest ok. Rozrusznik kręci ładnie, silnik już łapie i....
zgaśnie.
Podejrzewam, że to świece żarowe ale nie wiem jak to sprawdzić.
Najłatwiej pewnie wymontować i podpiąć do akumulatora ale to chyba mało precyzyjna metoda.

Jeżeli ktoś miał więcej do czynienia ze świecami żarowymi to proszę o pomoc.

  
 
Najpierw sprawdź czy na świecach jest napięcie i czy nie znika przy odpalaniu silnika. Jak wszystko ok to proponuję wykrecić świece i je sobie przede wszystkim obejrzec. Jaki masz przebieg?

Wkręcaj delikatnie, moment pewnie z 10-20Nm.

Pzdr
  
 
jak rozłączysz listwę zasilającą to najpierw sprawdź bez wykręcania przewodem + z akumulatora czy każda z nich bierze prąd, ot taka mniej inwazyjna metoda ale tą metodą nie zobaczysz czy cała świeca grzeje

Powodzenia i Pozdrawiam
  
 
Przebieg w tej chwili mam 187tys. km i nie wiem czy były wymieniane świece - jestem 2-gim właścicielem
  
 
A obroty nie podwyższyły się?? Może jakiś czujnik się spalił?? ( w Corolli jest taki czujnik temp. silnika i jak on jest spalony to auto faktycznie ma problemy z zapalaniem na zimnie)
  
 
Powodem moga byc: swiece zarowe
kiepskie paliwo
poczatek konca wtryskow
rozrusznik zbyt wolno obraca walem
Swiece latwo sprawdzic zdjac listwe zasilajaca i podawac na kazda napiecie z akumulatora jak zaiskrzy w momencie dotkniecia zacisku swiecy to jest ok ,jak nie to swieca padla.
Mozna tez amperomierzem zaraz po podaniu pradu natezenie skoczy na okolo 18-20A i w miare nagrzewania swiecy spada do okolo7A.W praktyce wystarczy metoda na krutko bo swieca jest grzalka i albo dziala albo jest spalona,niema stanow posrednich.
Paliwo latwo sprawdzic spuszczajac z odstojnika z filtra a potem pompujac pompka na filtrze co leci za filtrem,do przezroczystej butelki.
Wtryskow niestety sam nie sprawdzisz,serwis zreszta tez niema mozliwosci ,trzeba przekladac na probe.
Rozrusznika tez nie sprawdzisz,a czesto wydawaly dzwiek jakby krecily dobrze tylko silnik wolno sie obracal...widac bylo na testerze,np150 obr/min zamiast 300
  
 
Madzia 83!
Rzeczywiście obroty się zwiększyły! Od jakiegoś czasu zauważyłem, że samochód wyjątkowo długo pracuje "na ssaniu".
Po zapaleniu wchodzi na 1100-1200 obrotów i baaardzo długo się tak trzyma - praktycznie aż do osiągnięcia temp. 70-90 stopni.
Być może tak właśnie ma być ale wg mnie to trochę za długo. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę.
Gdzie taki czujnik (temperatury silnika) mogę znaleść na silniku D4-D
  
 
Oj tego gdzie ten czujnik może być w AVE tego nie wiem, może Bigelektron coś jeszcze dopisze skoro faktycznie obroty się podwyższyły.
  
 
Cytat:
2007-02-25 23:55:16, freddy76 pisze:
Madzia 83! Rzeczywiście obroty się zwiększyły! Od jakiegoś czasu zauważyłem, że samochód wyjątkowo długo pracuje "na ssaniu". Po zapaleniu wchodzi na 1100-1200 obrotów i baaardzo długo się tak trzyma - praktycznie aż do osiągnięcia temp. 70-90 stopni. Być może tak właśnie ma być ale wg mnie to trochę za długo. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę. Gdzie taki czujnik (temperatury silnika) mogę znaleść na silniku D4-D


sprawdz no te swieczki najpierw
Uszkodzony czujnik to kod bledu i swiecaca kontrolka, ale mozesz go sprawdzic na zimno 1-2kohm jest po lewej stronie od przodu auta, wkrecony w glowice silnika.
  
 
Cytat:
2007-02-25 23:55:16, freddy76 pisze:
Madzia 83! Rzeczywiście obroty się zwiększyły! Od jakiegoś czasu zauważyłem, że samochód wyjątkowo długo pracuje "na ssaniu". Po zapaleniu wchodzi na 1100-1200 obrotów i baaardzo długo się tak trzyma - praktycznie aż do osiągnięcia temp. 70-90 stopni. Być może tak właśnie ma być ale wg mnie to trochę za długo. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę. Gdzie taki czujnik (temperatury silnika) mogę znaleść na silniku D4-D


Silnik zwieksza obroty do 1200 jezeli na ogrzewaniu jest ustawiona temperatura wyzsza niz mozna pobrac z ukladu chlodzenia bez wychladzania silnikaUstaw ogrzewanie na zero to obroty spadna szybciej,chociaz te silniki sa bardzo sprawne i dlatego nagrzewaja sie bardzo dlugo.
  
 
Sprawdziłem świece - grzeją jak szalone. Sprawdziłem też czujnik temperatury temperatury. Także wygląda, że jest ok. Przy letnim silniku miał około 900 omów i w miarę schładzania rezystancja rosła.