Zagadka - od czego ten przycisk?? Corolla E9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znajomy ma Corollę e9 Liftback i mały problem - otóż nikt nie wie (nawet poprzedni właściciel auta) do czego służy przycisk ze zdjęcia FULL NORM.
Teoretycznie może to być od klapki wlewu paliwa ale pytałam i to nie to (ma przy siedzeniu). Może ssanie?? Ktoś coś wie?? Autko o pojemności 1,6 dm3 z 1989 roku.




  
 
KATAPULTA??

  
 
To wersja USA czy Kanada?
Napis FULL czy moze PULL...
jezeli PULL/NORM to bylby jakis przelacznik np aby centralny zamek nie blokowal po zamknieciu na pilota klapki wlewu paliwa wtedy trzeba PULL of klapka i nalewac...
Ale to musiala by byc wersja na Europe wschodnia....
mialem oczywiscie na mysli ewentualne zamarzniecie silownika klapki wlewu.
ale to tylko taka hipoteza.
  
 
swego czasu starsze mercedesy miały coś takiego tylko tam przepinało się zwore w kostce a służyło to do przestawienia sterownika silnika na paliwo gorszej jakości,może tu to samo znaczy
  
 
Cytat:
2006-11-11 18:06:22, Bigelektron pisze:
To wersja USA czy Kanada?



Oj jaka to wersja to nie wiem... wiem, że ma elektryczne lusterka i to wszystko chyba. Wątpię też że poprzedni właściciel by się orientował skoro sam nie wie do czego ten przycisk.

Cytat:
Napis FULL czy moze PULL...




hehe no właśnie też się nad tym zastanawiałam bo ze zdjęcia ciężko to wywnioskować - odbija się światło.

Cytat:
jezeli PULL/NORM to bylby jakis przelacznik np aby centralny zamek nie blokowal po zamknieciu na pilota klapki wlewu paliwa wtedy trzeba PULL of klapka i nalewac... Ale to musiala by byc wersja na Europe wschodnia.... mialem oczywiscie na mysli ewentualne zamarzniecie silownika klapki wlewu. ale to tylko taka hipoteza.


No ale to bardzo ciekawa hipoteza i możliwe że trafna


[ wiadomość edytowana przez: madzia_83 dnia 2006-11-11 19:16:06 ]
  
 
A to sie wciska czy ciagnie ????? bo moze te PULL wlasnie znaczy zeby to ciagnac , a jak ciagnac to pewnie jakas linke


[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2006-11-11 19:52:00 ]
  
 
A może ten przycisk służy to do zmiany ustawienia wtrysków, zapłonu czy coś w tym rodzaju (nie znam się na tym) w przypadku wlania paliwa o zmiejszonej zawartości oktanów.
  
 
Jeśli to jest przycisk to jest tak krzywo założony że to nie może być oryginał tylko czyjś wynalazek.
Jeśli to cięgno to moze ssanie...
  
 
Cytat:
Janusz pisze: przelacznik jest orginal i nie jest podpieta zadna linka do niego tylko kable i to sie wyciaga jak ssanie mozesz dorzucic moje uwagi przelaczalem go w czasie jazdy i zadnej roznicy nie widzialem moze slabiej sie zbieral ale za krotko jezdze tym autem zeby cos wiecej wyczaic

  
 
Ten przełącznik odpowiedzialny jest zapewne za zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu, gdyż przełącza się go zależnie od tego, czy auto jest zatankowane paliwem 91 czy 95 oktanów.

Informacja z jakiejś czeskiej strony
  
 
Zdecydowanie jest tam napis PULL

Sądząc po roczniku jest to silnik na gaźniku a te w bogatszych wersjach miały sporo dodatków (działających na podciśnieniu) które miały związek z paliwem, zapłonem itp
  
 
Cytat:
2006-11-19 11:16:40, looqasch pisze:
Zdecydowanie jest tam napis PULL Sądząc po roczniku jest to silnik na gaźniku a te w bogatszych wersjach miały sporo dodatków (działających na podciśnieniu) które miały związek z paliwem, zapłonem itp


Ja mam corolle na wtrysku (poj 1600) i tez mam ten przeacznik(lub raczej cięgno), moja corolla była wyprodukowana w maju 1990r z przeznaczeniem na rynek niemiecki(wersja GLI)Niestety tez nie wiem do czego on słuzy bo czy jest wcisniety czy wyciagniety to nie zauwazam róznicy podczas jazdy
  
 
Może to głupi pomysł ale ja bym podjechal do... ASO i zapytał.Ciekawe jakie teorie tamci fachowcy by mieli....
  
 
Cytat:
2007-03-11 14:41:40, Romlat pisze:
Ja mam corolle na wtrysku (poj 1600) i tez mam ten przeacznik(lub raczej cięgno), moja corolla była wyprodukowana w maju 1990r z przeznaczeniem na rynek niemiecki(wersja GLI)Niestety tez nie wiem do czego on słuzy bo czy jest wcisniety czy wyciagniety to nie zauwazam róznicy podczas jazdy


A rozbierałeś to ustrojstwo ?? Co jest tam podlączone, kable elektryczne czy linka do podciągania ?
  
 
Cytat:
2007-03-11 23:30:14, looqasch pisze:
A rozbierałeś to ustrojstwo ?? Co jest tam podlączone, kable elektryczne czy linka do podciągania ?


podłaczony jest kabel elektryczny, a do ASO nie ma co jechac, przynajmniej tego w łodzi, nie chce im sie grzebac przy starych autach
  
 
To będzie prawdopodobnie przełącznik między 91 a 95, w Camry 86-91 też taki był, tylko trochę lepiej opisany :



pzdr
  
 
Cytat:
2007-03-12 20:42:05, marcinm pisze:
To będzie prawdopodobnie przełącznik między 91 a 95, w Camry 86-91 też taki był, tylko trochę lepiej opisany : pzdr



czyli jezdzic na wcisnietym czy wyciagnietym??

  
 
Cytat:
2007-03-12 20:50:58, Romlat pisze:
czyli jezdzic na wcisnietym czy wyciagnietym??


Pisze ze benzyna bezolowiowa czyli Unleaded normal wcisniety ,super czyli 98 oktan wycisniety.
  
 
widzisz, jest lekka różnica w nomenklaturze między Polską a Zachodem... może nie tyle w nomenklaturze, co przyzwyczajeniu ludzi że "normalna/zwykła" to 95 oktan... a tak nie jest...

Normal to benzyna 91 oktan
Super to 95 oktan
Super plus to 98 oktan

dlatego przycisk wyciśnięty ( o ile jest tak samo jak w Camry ), bo w Polsce 91 należy do rzadkości ( tj. mówię o tym co na dystrybutorze pisze, bo w sumie liczba oktanowa tego co się nieraz pod nazwą Pb95 tankuje, to kwestia baaaardzo dyskusyjna... )

pzdr
  
 
No ale niby jak to ma dzialać, w praktyce.?