Wymina silnika w MK4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas ostatniej wojaży w moim escorcie wypaliłem dziurę w tłoku - poszła od zamka pierścienia. Chciałbym kupić cały silnik, z tym ,że mam możliwość kupienia 1.6 a ja mam 1.4 monowtrysk i stąd moje pytanie czy nie napotkam jakiś dodatkowych problemów podczas montażu pod postacią nie pasującej skrzyni biegów itp
  
 
Skrzynia nie jest takim problemem jak system zasilania silnika. W 1,6 był gaźnik, później wtrysk mechaniczny, a w końcu funkcjonowania modelu EFi wielopunktowy.
  
 
ja zmienialem silnik 1.6 na rst a arekturbo 1.4 na rst i problemow wiekszych nie bylo.wszystko pasuje pod montaz innej jednostki nawet sa miejsca na sruby ale problem moze byc z elektryka (dodatkowe czujniki itp) fajnie byloby miec cala instalacje z 1.6 .ja popelnilem ten blad i nikt nie mogl dojsc do tego dopiero kolega arekturbo dal rade
  
 
muszę się dokładniej przyjżeć temu 1.6 jest to wersja 66kW o zasilaniu jeszcze nic nie wiem, przypuszczam w takim razie że z montażem 1.3 na gaźniku nie będzie problemów, chociaż tego nie chciałbym robić bo byłby to hm krok wstecz. Muszę przekalkulować co mi się opłaca za 1000zł zrobić. Nie wiem czy dobrym pomysłem byłaby wymiana tłoka + 4xkpl pierścieni + kpl uszczelek, kpl panewek. Silnik zdrowo oberwał - na autostradzie przejechałem jeszcze 102km, wszysto kompletnie zalene olejem. W tym momencie 240tys na liczniku i wartoby myslę pomysleć nad wymianą.
  
 
napisz dokłądnie jaki jest tamten silnik ten 1,.6
a mzoę kolektor ssacy od 1,4 z załozyc i smigać na silniku 1,6 na instalacja od 1,4?
bedziesz to sobie sam robił czy zlecisz w warsztacie?
ja miałem problem z 1.4 na 1,6 ze miałęm wczesniej gażniczek i bak nie pasował pompa paliwa inna i przewody paliwowe inne
ogólnie powinieneś mieć wszystkie czesci od tego 1,6
lepiej cos mieć niz pózniej nie miec
  
 
jak 66kw to na 90% ne mechanicznym bo na gazniku to te wersje chyba tylko w cabrio byly.Jezeli tak to czeka cie wymiana wiazki bo to najlatwiej pojdzie wtedy,baku z pompa no i silnika.Nie jest to syzyfowa praca ale lepiej miec wszystkie czesci od razu.
  
 
silnik jest taki jak na ogłoszeniu http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2480016 pojadę dzisiaj zobaczyć, cena troche co prawda wygórowana bo chciałbym się zamknąć w 1000, mechanika mam znajomego. Generalnie chciałbym zrobić doraźnie na rok jeżdżenia bo weselicho mnie czeka w sierpniu , a potem kupię mk7, zaczynałem od mk2 8lat temu, eh to była fura. Pompę wymieniałem dosłownie 3 tyg temu i trochę mnie martwi że robota by w błoto poszła.
  
 
a mozę zamist wymieniać silnik kupic inne autko?
np RS-a turbo

jest na allegro z okolic andrychowa za mniej niz 3 tys zł

  
 
jęsli nie i zalezy ci na niskim spalaniu to tu jest jakis klekot niedaleko ciebie cały za 1000zł
disel

ten też jest ciekawy

Rs tuirbo
  
 
Hehe coś podświadomie czuję że to mogłoby być w cale najlepsze rozwiązanie, ale ja go własnie co odebrałem po naprawie kompletnej blachary + lakierowanie no i naprawy pompy, przy okazji zacynowałem dziurkę w zbiorniku i wkurza mnie że sie wszystko na raz nie mogło rozsypać wtedy by było po sprawie, a teraz cóź w najgorszym wypadku zrobie delikatny remont, problem mam tylko z tłokiem i pierścieniami bo nigdzie nie mogę znaleźć żeby nie kosztowały tyle co goły silnik.
  
 
ło kurde
zapomnbiaęłm na śmierc
przeciez ja w garazu mam silnik z mojego mk4
1.,4

gażniczek
z cała instalacja
wyciagłem go w maju zeszłego roku
moze 2 miesiace wczesneij wymieniłem wwszystkie filtry oleju i powietrza i zalałem nowiutkim Castrolem
silniczek odpalał w najwieksze mrozy za 1 razem!!!!!
palił mi po miescie ok 7 litrów paliwka
jesli byś chgciał go to ja z chęcia sprzedam
  
 
no kurde to faktycznie, ja już wczoraj większość części co prawda załatwiłem ale w sumie może jeszcze bym coś pomyślał nad tym silniczkiem, ile byś za niego sobie zyczył? zresztą może zadwonię jakbyś nr podał; mój 694 699 186