Simering do kolumny kierowniczej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Rozebrałem kolumnę kierowniczą, mam kilka spostrzeżeń i kilka pytań. Maglownice mam chyba TRW (tak przynajmniej wyczytałem w wyszukiwarce, przewody wciskane = TRW), porobiłem też fotki ale mi się już dziś nie chce ich zamieszczać.
Przekładnia ma tekie niedomagania:
1. kolosalne luzy na zębniku
2. spory wyciek górą
I włąśnie pkt 2 chciałbym się dziś zająć. Samo rozbieranie przekładni jest proste i przeciętny użytkownik może to sam rozebrać (i złożyć). Zdecydowanie trudniejsze jest wyjęcie magla z auta. Wyjąłem taki simering - 35 x 19 x 6 na nim są jakieś tam numery i napisy ale niestety nic mi nie mówią. Kiedy zadzwoniłem do sklepu i podałem wymiary gość od razu się skapnął że chodzi o uszczelnienie przekładni kierowniczej, delikatnie mnie zbył mówiąc że to są wysokocisnieniowe tematy.
Czy ktoś z Was już to wymieniał, a jeśli tak,to jaki ten simering powinienem kupić? No i przy okazji ile kosztuje?
Jutro wstawie fotorelację z rozbierania maglownicy.
  
 
kolomne czy maglownice
  
 
Sorki za ten pomyłek - naturalnie chodzi o przekładnie kierowniczą zwaną potocznie maglownicą. Kolumna wkradła się niepostrzeżenie.

Dziś mam juz kilka faktów na temat simeringu - przede wszystkim kupiłem go, a co najważniejsze za 10 PLNów. Jest on dość nietypowy (wymiary) bo nawet fachowcy z branży uszczelnień dziwowali się z lekka. Ostatecznie okazało się że jest i to mnie cieszy.

Dla zainteresowanych - przygotowuję fotorelację z regeneracji przekładni, ale to już po świętach jak będzie reszta fotek.

Wiem również jak się niweluje luzy na zębniku, jest to dziecinnie proste ale wymaga specjalnego klucza, który akurat posiadam . Wszystko w fotorelacji.

Pozdrawiam.
  
 
dla mnie to bardzo aktualny temat, więc czekam na fotorelację
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2007-04-19 21:55:19 ]
  
 
a ja mam pytanie> od czego te przewody w maglownicy? to od wspomagania?
  
 
Heh jasne że od wspomagania bo taka włąśnie przekładnia jest omawiana.
  
 
Nie no pytam bo ja tu zupełnie zielony u mnie własnie nie ma tych przewodów i wspomagania tyż
  
 
Ma to niestety swoje dobre i złe strony trudniej kręcić ale przynajmniej nic nie kapie
  
 
W związku z prośbami dodałem fotki dorobionego klucza do zmniejszania luzów zębnika (edycja postu).
Pozdrawiam.
  
 
bravo dobra robota

ja wymieniałem ten simmering nie wyjmując przekładni z auta i niestety albo krzywo/źle wbiłem simmering albo taki już był i teraz olej leje jak z kranu i jeżdżę bez wspomagania , czyli mam pomiętą pompę wspomagania na pasku , ale jutro bedzie przekładka przekładni na niecieknąca

bo ta moja stara to z każdej dziury lała
  
 
Cytat:
2007-04-09 22:09:04, mss pisze:
bravo dobra robota ja wymieniałem ten simmering nie wyjmując przekładni z auta i niestety albo krzywo/źle wbiłem simmering albo taki już był i teraz olej leje jak z kranu i jeżdżę bez wspomagania , czyli mam pomiętą pompę wspomagania na pasku , ale jutro bedzie przekładka przekładni na niecieknąca bo ta moja stara to z każdej dziury lała



Heh no to lipa!
Być może masz porysowany wałęk zębnika w miejscu gdzie pracuje simering, albo poprostu kupiłeś niewłaściwy. Zweryfikuj wymiary 19 x 34,6 x 6 (istotny jest ten wymiar 34,6).

Niestety nie mogę stwierdzić jednoznacznie czy regenerowana przezemnie przekładnia nie będzie ciekła choć przyznam że mam nadzieje że wszystko będzie OK.

Wiem wiem, czytałem że można wymienić ów simering bez wyciągania przekładni, ale wydaje mi się, a wręcz jestem przekonany, że na stole mozna to zrobić z większą dokładnością. Gdybym nie miał "zapasowej" przekładni to bym się też zastanawiał, ale raczej wolałbym wyjąć - tak więcej widać i jest napewno łatwiej. Teraz tak sobie pomyślałem że wrzucę też fotki z procesu wyciągania i wkładania maglownicy do auta, ale to za jakiś czas.
  
 
ja kupiłem cały zestaw naprawczy do mojej przekładni takze simmering był na pewno dobry

zresztą dzisiaj już nowa przeładnia siedi w essim , tylko jeszcze poskładac do końca zalac olej i w drogę
  
 
Przekładnia poskładana (patrz poniżej), teraz czekam na stosowny moment aby zamontować ją w samochodzie. Dodam wtedy fotki z demontażu i montażu magla w wozie.
Pozdrawiam.