Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-04 22:54:55 Witam!
Rozebrałem kolumnę kierowniczą, mam kilka spostrzeżeń i kilka pytań. Maglownice mam chyba TRW (tak przynajmniej wyczytałem w wyszukiwarce, przewody wciskane = TRW), porobiłem też fotki ale mi się już dziś nie chce ich zamieszczać. Przekładnia ma tekie niedomagania: 1. kolosalne luzy na zębniku 2. spory wyciek górą I włąśnie pkt 2 chciałbym się dziś zająć. Samo rozbieranie przekładni jest proste i przeciętny użytkownik może to sam rozebrać (i złożyć). Zdecydowanie trudniejsze jest wyjęcie magla z auta. Wyjąłem taki simering - 35 x 19 x 6 na nim są jakieś tam numery i napisy ale niestety nic mi nie mówią. Kiedy zadzwoniłem do sklepu i podałem wymiary gość od razu się skapnął że chodzi o uszczelnienie przekładni kierowniczej, delikatnie mnie zbył mówiąc że to są wysokocisnieniowe tematy. Czy ktoś z Was już to wymieniał, a jeśli tak,to jaki ten simering powinienem kupić? No i przy okazji ile kosztuje? Jutro wstawie fotorelację z rozbierania maglownicy. |
Sinuspi Sympatyk FEFK 2 x Ford Escort MK7 Radom zwany R0ndoM ex #145 | 2007-04-05 08:02:32 kolomne czy maglownice |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-05 15:06:17 Sorki za ten pomyłek - naturalnie chodzi o przekładnie kierowniczą zwaną potocznie maglownicą. Kolumna wkradła się niepostrzeżenie.
Dziś mam juz kilka faktów na temat simeringu - przede wszystkim kupiłem go, a co najważniejsze za 10 PLNów. Jest on dość nietypowy (wymiary) bo nawet fachowcy z branży uszczelnień dziwowali się z lekka. Ostatecznie okazało się że jest i to mnie cieszy. Dla zainteresowanych - przygotowuję fotorelację z regeneracji przekładni, ale to już po świętach jak będzie reszta fotek. Wiem również jak się niweluje luzy na zębniku, jest to dziecinnie proste ale wymaga specjalnego klucza, który akurat posiadam . Wszystko w fotorelacji. Pozdrawiam. |
banks Escort MKVII kombi Ściana Wschodnia | 2007-04-05 19:55:32 dla mnie to bardzo aktualny temat, więc czekam na fotorelację |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-07 15:05:35 ... [ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2007-04-19 21:55:19 ] |
marek1300 olsztyn | 2007-04-07 15:13:54 a ja mam pytanie> od czego te przewody w maglownicy? to od wspomagania? |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-07 15:17:25 Heh jasne że od wspomagania bo taka włąśnie przekładnia jest omawiana.
|
marek1300 olsztyn | 2007-04-07 15:19:15 Nie no pytam bo ja tu zupełnie zielony u mnie własnie nie ma tych przewodów i wspomagania tyż |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-07 18:47:55 Ma to niestety swoje dobre i złe strony trudniej kręcić ale przynajmniej nic nie kapie |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-09 15:25:55 W związku z prośbami dodałem fotki dorobionego klucza do zmniejszania luzów zębnika (edycja postu).
Pozdrawiam. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-10 15:26:09
Heh no to lipa! Być może masz porysowany wałęk zębnika w miejscu gdzie pracuje simering, albo poprostu kupiłeś niewłaściwy. Zweryfikuj wymiary 19 x 34,6 x 6 (istotny jest ten wymiar 34,6). Niestety nie mogę stwierdzić jednoznacznie czy regenerowana przezemnie przekładnia nie będzie ciekła choć przyznam że mam nadzieje że wszystko będzie OK. Wiem wiem, czytałem że można wymienić ów simering bez wyciągania przekładni, ale wydaje mi się, a wręcz jestem przekonany, że na stole mozna to zrobić z większą dokładnością. Gdybym nie miał "zapasowej" przekładni to bym się też zastanawiał, ale raczej wolałbym wyjąć - tak więcej widać i jest napewno łatwiej. Teraz tak sobie pomyślałem że wrzucę też fotki z procesu wyciągania i wkładania maglownicy do auta, ale to za jakiś czas. |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-04-11 23:43:00 Przekładnia poskładana (patrz poniżej), teraz czekam na stosowny moment aby zamontować ją w samochodzie. Dodam wtedy fotki z demontażu i montażu magla w wozie.
Pozdrawiam. |