Zamiana silnik 1.6 EFI 105KM na 1.8 EFI 115KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak się zastanawiam teoretycznie czy warto, bo z tego co się orientuję ten większy silnik chyba pali mniej. Dużo roboty z tym jest? Co trzeba zmienić? Silnik, kompa i przepływomierz? Reszta gratów chyba zostaje, bo te jednostki różnią się tylko średnicą tłoka...
To prawda, że 1.8 115KM mniej palą niż 1.6 105KM? A czy w MkV były silniki 1.8 130KM? Może lepiej taki wstawić niż 115KM?
  
 
ten silnik 1,6 co masz to jest 8v a 1,8 ma 16v chociazby
zasadniczo sa to zupelnie rozne silniki

  
 
1.8 115KM ma 16V? przeciez to nie zetec...
  
 
Cytat:
2007-09-12 18:43:08, marek_w-w pisze:
1.8 115KM ma 16V? przeciez to nie zetec...



przygotuj sie na szok...


.... to zetec
  
 
jak wiekszy motor ma palic mniej od mniejszego? ABSURD wraz ze wzrostem pojemnosci wzrasta zapotrzebowanie na paliwo...samym powietrzem niee uzyska az takiej mocy
  
 
większy motor [potrzebuje mniej wysiłku by poruszać tą samą masę co mniejszy dla tego mniej pali mimo większej pojemności
  
 
moze przy stalej predkosci i przy niewielkich obciazeniach wysileniach, ale w praktyce to bywa tak ze im wieksze motory tym wiekszy apetyt
  
 
Cytat:
2007-09-12 19:06:21, COYOTE-25 pisze:
moze przy stalej predkosci i przy niewielkich obciazeniach wysileniach, ale w praktyce to bywa tak ze im wieksze motory tym wiekszy apetyt



to dlaczego 1,4 8v potrafi palic wiecej od 1,6 16v?
  
 
Cytat:
2007-09-12 19:18:03, kainek pisze:
to dlaczego 1,4 8v potrafi palic wiecej od 1,6 16v?



dokładnie. Mając essa z silnikiem 1,8 115 naprawde nie narzekam na zbyt duże spalanie. Ostatnio zmierzyłem na trasie 4 osoby na pokladzie i full bagazu . Troche jazdy w gorach. Wyszło mi 7,5 litra benzyny /100km.
Rozmawialem wczoraj z kolezanka z klubu i jej wyszlo poniżej 7 litrów.
Jasne że w miescie wydoi wiecej . Jak masz cieżka noge i lubisz przydusić to nie ma bata . Swoje wezmie. Ale przyjemność z jazdy...bezcenna. Czasem kusi mnie aby kupiś rs-a chociaż 1,8 daje rade. Polecam ten silnik.
  
 
Cytat:
2007-09-12 19:06:21, COYOTE-25 pisze:
moze przy stalej predkosci i przy niewielkich obciazeniach wysileniach, ale w praktyce to bywa tak ze im wieksze motory tym wiekszy apetyt



escort 1,6 palil mi minimum 13l gazu
mondeo 2.0 z klima pali mi 11,5l
pomijam rodzaje instalek, masy aut i inne wpływowe zmienne
  
 
Cytat:
2007-09-12 19:41:58, PUNIU pisze:
escort 1,6 palil mi minimum 13l gazu mondeo 2.0 z klima pali mi 11,5l pomijam rodzaje instalek, masy aut i inne wpływowe zmienne



i to ze nad tym 1.6 w escorcie mysleli juz w 1988r pewnie, a o tym 2.0 w mondeo 1998r ??

(co do lat to moge sie mylic) ale to tak jakby porownywac 2 zupelnie inne silniki z innej ery
  
 
A mnie 1.6 zetec pali srednio 9 l gazu na sekwencji nie jezdzac wcale oszczednie.
Silnik 1.6 EFI mial 66kw czyli 90 KM a 1.8 16V Zeta mial dwie moce 77kw czyli okolo 105KM lub 96kw - 130KM ale te byly chyba w RS-ach.
Jakbym sie mylil niech mnie ktos poprawi.
  
 
w RSach był 2,0, 1,8 były trzy wersje 105, 115, i 130.
  
 
Ja mam 1,6 i 1,8 oba 16V i palą tyle samo, a tym 1,8 co oczywiste jeździ się dużo lepiej.


[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-09-12 20:48:55 ]
  
 
Cytat:
2007-09-12 19:49:13, Asior pisze:
i to ze nad tym 1.6 w escorcie mysleli juz w 1988r pewnie, a o tym 2.0 w mondeo 1998r ?? (co do lat to moge sie mylic) ale to tak jakby porownywac 2 zupelnie inne silniki z innej ery



te silniki akuat sa z tej samej rodziny i mondeo weszlo na rynek praktycznie wtedy kiedy wprowadzono 1.6 16v zetec (montowany w essie i w mondeo) i mialy od razu 2.0 16v zetec...z samej logiki twoja wypowiedz nie ma sensu Ale to w sumie i tak bez roznicy w tym temacie.

Co do tematu to musialbys wiazke przerabiac lub tez wymienic...temu 1.6 efi 105 koni blizej do escorta MKIV niz 1.6 16v zetec do twojego niestety ;/
  
 
Mi się właśnie wydaje, że 1.8 spali mniej. Kumpel miał w swoim MkV Cabrio 1.8 115KM i palił mu w mieście 10l a on ma dość ciężką nogę. A mój 1.6 105KM pali 11 przy lekkiej nodze. Beemki 318 też palą mniej niż 316.
  
 
Cytat:
2007-09-13 12:45:41, marek_w-w pisze:
Mi się właśnie wydaje, że 1.8 spali mniej. Kumpel miał w swoim MkV Cabrio 1.8 115KM i palił mu w mieście 10l a on ma dość ciężką nogę. A mój 1.6 105KM pali 11 przy lekkiej nodze. Beemki 318 też palą mniej niż 316.



Lekka noga jest wartoscia wzgledna gdyz nie dla kazdego jest ta samo wartoscia. Jesli to spalanie 11l przy silniku 1.6 jest iloscia osiagana w trasie lub srednia to najwyzszy czas o zadbanie o stan techniczny tego samochodu gdyz nawet 2 litrowki pala mniej pomimo iz silniki forda do oszczednych nie naleza.
  
 
wedlug mnie zmieniac silnik dla 10KM to troszke niewarto.
Duzej ruznicy niepoczujesz.
Proponuje przynajmniej 1.8 130KM, niewyjdzie duzo drozej a napewno niepozalujesz
  
 
Cytat:
2007-09-13 12:45:41, marek_w-w pisze:
Mi się właśnie wydaje, że 1.8 spali mniej. Kumpel miał w swoim MkV Cabrio 1.8 115KM i palił mu w mieście 10l a on ma dość ciężką nogę. A mój 1.6 105KM pali 11 przy lekkiej nodze. Beemki 318 też palą mniej niż 316.


Może Ty kolego masz inną technikę jazdy to ci dlatego tyle wciąga. Ja mam też 1.6 8v EFI i powiem szczeże że 10,5 to max co wciąga przy dwóch nogach na pedale . Tak średnio to u mnie spalanie ciągle wacha się w tych samych okolicach czyli 8,5-9,5. W każdym przypadku oczywiscie chodzi o gaz.
  
 
1,6 HC CVH EFI LJF
Max moc 105/6000
Max moment 138/4000
(dane za WKiŁ)

ZH 18 RKC
Max moc 115/5750
Max moment 160/4500
(Dane za Instrukcja obsługi mkVII)

ZH 18 RQB
Max moc 130/6250
Max moment 162/4500
(Dane za WKiŁ)