MotoNews.pl
  

Przekaznik od ABS i TC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
od jakiegos czasu zapalaly mi sie kontrolki ABS i TC, Opel scanner wykazywal blad 35 czyli Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika. Aczkolwiek po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu kontrolki gasly i wszystko wracalo do normy. dzis znow sie zaswiecily. Wyskoczyl ten sam blad. po skasowaniu przeprowadzilem test przekaznika pompy i niestety napiecie na tym przekazniku to 0V co zaskutkowalo bledem
19- Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms

ktory nie chce zgasnac Pytanie gdze ten przekaznik jest i czy jest wymienny ?


[ wiadomość edytowana przez: beast6 dnia 2007-06-17 22:22:07 ]
  
 
polecam wyszukiwarke... ogolnie poszla Ci pompa a raczej sterownik...koszt uzywki to 250 zl,montaz w zaleznosci od slnika...moja rada to upewnij sie czy zgadzaja sie numery fabryczne z Twoimi.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-06-17 23:20:05, piontol pisze:
polecam wyszukiwarke... ogolnie poszla Ci pompa a raczej sterownik...koszt uzywki to 250 zl,montaz w zaleznosci od slnika...moja rada to upewnij sie czy zgadzaja sie numery fabryczne z Twoimi. pozdrawiam




to wiem ze pompa tyle ze nie wierze ze przekaznika nie da sie wylutowac/zamontowac. W wyszukiwarce nie znalazlem nic co mnie interesuje


[ wiadomość edytowana przez: beast6 dnia 2007-06-17 23:21:56 ]
  
 
Myślę, że nic tam nie wylutujesz bo jest zalane jakąś żywicą. Tak było w Audi A6, mozna przełożyć sam sterownik, ale uważać trzeba przy rozbiórce, i przede wszystkim numery muszą sie zgadzać!
  
 
wiem, że to inny model ale może moje spostrzeżenia pomogą:

w przypadku omegi A jeden przekaźnik montowany jest w komorze silnika w lewym rogu(jest skrzyneczka na przekażniki) a dwie sztuki znajdują się w samej pompie,dostęp do nich jest dopiero po wymontowaniu pompy i zdjęciu plastikowej obudowy.
  
 
Cytat:
2007-06-18 11:55:54, GrzegorS pisze:
wiem, że to inny model ale może moje spostrzeżenia pomogą: w przypadku omegi A jeden przekaźnik montowany jest w komorze silnika w lewym rogu(jest skrzyneczka na przekażniki) a dwie sztuki znajdują się w samej pompie,dostęp do nich jest dopiero po wymontowaniu pompy i zdjęciu plastikowej obudowy.

  
 
Cytat:
2007-06-18 10:58:43, jarn pisze:
Myślę, że nic tam nie wylutujesz bo jest zalane jakąś żywicą. Tak było w Audi A6, mozna przełożyć sam sterownik, ale uważać trzeba przy rozbiórce, i przede wszystkim numery muszą sie zgadzać!




gdzies mi wcielo text posta
w B wg epc w samej pompie sa 2 przekazniki tylko wlasnie kwestia czy da sie je wymontowac czy musze kupic cala pompe
  
 
Zgadza się w B są 2 przekażniki (czarna skrzynka na pompie ABS), możesz odkręcić jedną śrubę, zdjąć obudowę elektroniki i tam zobaczysz płytkę i na niej 2 przekażniki.
Niestety przekażników nie da się wymontować są wlutowane w płytkę a od spodu zalane żywicą, nie da się wymontować bo uszkodzisz płytkę.
Można wymienić tylko całą płytkę
Tylko jeszcze pytanie czy to na pewno przekażnik, bo komunikat taki wyświetla się najczęściej jak uszkodzony jest silnik elektryczny pompy ABS (przebicie na uzwojeniu lub skończyły się szczotki)
Proponuję kupić drugą pompę ABS u Mariusza (cena w granicach 150zł, jak będziesz kupował więcej części to będzie taniej)
  
 
Cytat:
2007-06-18 18:47:34, Fine pisze:
Zgadza się w B są 2 przekażniki (czarna skrzynka na pompie ABS), możesz odkręcić jedną śrubę, zdjąć obudowę elektroniki i tam zobaczysz płytkę i na niej 2 przekażniki. Niestety przekażników nie da się wymontować są wlutowane w płytkę a od spodu zalane żywicą, nie da się wymontować bo uszkodzisz płytkę. Można wymienić tylko całą płytkę Tylko jeszcze pytanie czy to na pewno przekażnik, bo komunikat taki wyświetla się najczęściej jak uszkodzony jest silnik elektryczny pompy ABS (przebicie na uzwojeniu lub skończyły się szczotki) Proponuję kupić drugą pompę ABS u Mariusza (cena w granicach 150zł, jak będziesz kupował więcej części to będzie taniej)




odczyt z komputera. Napiecie na przekazniku pompy 0.0 v. wczesniej wyskakiwal blad
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika

ale po rozgrzaniu i ponownym odpaleniu gasla.

a teraz jest

19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms

czyli tak jakby poleciala cala elektronika bo to chyba tylko te 2 przekazniki sa odpowiedzialne za abs i tc.

Chyba jednak zamowie cala pompe z przekaznikami. duzy jest problem z wymiana ?
  
 
paru mechanikow powiedzialo ze bez unoszenia silnika nie da rady(3.0) ale jak pokazalo zycie to da sie ale nie jest latwo!!jak masz kogos kto juz to robil to nie bedzie mial problemow...powodzenia
  
 
Cytat:
2007-06-18 23:34:04, piontol pisze:
paru mechanikow powiedzialo ze bez unoszenia silnika nie da rady(3.0) ale jak pokazalo zycie to da sie ale nie jest latwo!!jak masz kogos kto juz to robil to nie bedzie mial problemow...powodzenia



pompa od Mariosa juz idzie. do mechensa umowilem sie na przyszly wtorek. Zobaczym jak to bedzie