Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
stas239 Member Klubu Espero Askona C coupe/Caval ... Wrocław-Wołów | 2012-01-07 23:39:24 Witam Zajmował się ktoś może modami na silniku C20LE. Wiem że mam blok silnika taki sam jak w c20ne i innych ale nie wiem czy tłoki i wał nie jest inny no i inaczej rozwiązany pasek klinowy i pompa klimy alternator i wspomaganie. Głowica inna i wtryski i elektronika Delco która obcina moc tego silnika tak było chyba napisane w jakimś wątku. I tu mój pomysł na mod tego silnika: -Wydech z flanszą od c20xe; -cała góra od 18e i tu problem czy wtedy zamontuje wspomaganie czy też nie bo w espero jest ono nałapie przykręconej do głowicy i koło na pasku rozrządu spasuje? -Aparat zapłonowy c20xe/18e; -komputer wiązka i wtryski od c20ne bo fabryczna instalacja nie podejdzie i czy tu nie ma poważnej trudności z połączeniem jej z samochodem (na razie nie mam dobrego schematu instalacji) No i chyba bak z pompa na 3 bary. I czy na tym zestawie z fabrycznymi tłokami (bo one tez podobno odprężają w espero silnik też na podstawie przeczytanego postu) i wałem będę miał z 130 km. Bo na takim zestawie latam w swoim aucie + cr355 i jest ok |
certiif Klubowy Weteran Daewoo Espero 2.0 CD ... Kraków | 2012-01-08 14:17:15 Najsensowniejsze modyfikacja C20LE to montaż turbo i masz ok. 160km. (kolektor wydechowy z Forda 1.8 ZETEC + turbo z VOLVO 2.0) |
stas239 Member Klubu Espero Askona C coupe/Caval ... Wrocław-Wołów | 2012-01-08 21:57:09
Czyli taki układ to widzę już sprawdzony a jak z sterowaniem elektronika? Tak 18e ma mniejsze zawory ale zwiększy kompresje na silniku i ma dobry kolektor sący. A najlepszym połączeniem było by jak by powiększyć zawory w niej na takie jak w c20ne ale tu są już koszta Co do pompy to na razie nie doczytałem jakie ciśnienie daje pompa w espero a zwiększenie ciśnienia w wtrysku to dopiero przy nowych mapach. Kolektor od c20xe to podstawa to wiem i używam. A co do wałka to jeszcze ascona taki miała a wałek to i tak naprawdę w górnych zakresach jest najbardziej widoczny. Nie wałek i wydech to troszkę mało jak na co dzień jeździ się na c20ne+cała góra 18e+ wydech c20xe. Ale dalej nie wiem czy do góry 18e podepnę osprzęt fabryczny wspomaganie i altek oraz wiązkę. |
stas239 Member Klubu Espero Askona C coupe/Caval ... Wrocław-Wołów | 2012-01-14 17:41:50 Właśnie wyczytałem że w espero 2.0 są dwa rodzaje kolektorów ssących kwadratowe i okrągłe.
I chodzi mi te okrągłe bo podobno ta sama uszczelka pasuje do c20ne czy to prawda? Czy ktoś wie ile stopni ma wałek w espero czy jest taki sam jak w c20ne czy łagodniejszy. Bo jeśli pasuje głowica to tańsza wersja to głowica z opla 2.0 i wałek od 18e albo 16sh. A kolektor od c20xe to dodatkowo należy przerobić żeby doczepić sondę lambda na początku. |
Wiktor_ galant Kielce | 2012-01-15 01:03:59 mozesz stosowac sonde jak w xe z tym ze musi byc to sonada 3 czy 4 przewodowa z podgrzewaniem, ja tak mialem robic |
Wiktor_ galant Kielce | 2012-01-15 19:27:38 po za tym kolektor z xe i tak musisz przerabiać bo po pierwsze flansza nie bedzie pasowac a po drugie xe ma płaskie wyjscie a ne okragle |
stas239 Member Klubu Espero Askona C coupe/Caval ... Wrocław-Wołów | 2012-01-15 22:34:43 Czyli sondę mogę stosować z xe w jej fabrycznym miejscu.
O tym jak wygląda wydech od xe to wiem bo już taki przerabiałem pod c20ne, czyli tak rozumiem flansza od c20ne nie pasuje do c20le? Przecież to te same słupki? A co do głowicy od ne spasuje z ssącym od le? |
stas239 Member Klubu Espero Askona C coupe/Caval ... Wrocław-Wołów | 2012-01-16 18:55:18 Kolektor ssący - chodzi mi o to czy jest możliwe podpięcie go do głowicy z NE pod warunkiem że ona da odrobinę większą kompresje i nie będzie powodować zmiany elektroniki na bosh-a. Najtańsze rozwiązanie jedynie pod warunkiem że da większą kompresje bo chyba głowica z le daje mniejszy stopień sprężania. Bo o samych tłokach się nie doszukałem informacji.
Fakt odlane są tak sobie ale najlepszym rozwiązaniem była by głowica z 18e z zaworami od c20ne ale to była by rzeźba Przeróbka na XE mnie nie interesuje.
A czy miałeś to zamontowane na silniku i on się poruszał, od samego początku o to mi chodzi. Jaka wiązka fabryczna czy inna? |