Pomocy w wyborze opon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam obecnie jezdze na oponkach 215/40/17 (przod) czy ktos wie co oznaczaja te liczby. a tyl mam 225/45/17.
mam pytanko: czy jak zaloze takie same oponki jak mam z tylu. na przod nie bedzie problemu z jazda i skrecaniem????

bo jak wiecie przod mam nizej niz tyl i zamierzam podniesc przod by wstawic oponki 225/45/17 bo juz rozwalilem 2 komplet opon przednich.
  
 
No to pokolei tak jak u ciebie:

215/40/17

215 - szerokosc profilu / mm
40 - stosunek wysokosci profilu do jego szerokosci /%
17 - srednica osadzenia
r - radial

itd

to jak to okresliles problemy ze skrecaniem zalezy ile tam miejsca masz pod nadkolem, pare osob w coupe ma 225 i nie narzeka, tylko pytanie po co, niewiele ci to pomoze w exploatacji, no chyba ze kupisz diagonalna, to moze wymienisz zamiast 2 jeden zestaw, tylko pytanie dalej po co ;p wieksze zuzycie paliwa, gorszy kontakt z podlozem, po co ja wogole o diagonalnej wspomnialem ;p

Pozdrawiam



[ wiadomość edytowana przez: _Gallus_ dnia 2007-07-24 21:49:44 ]
  
 
a jak bym zalozyl 215/45/17 ?
a i druga sprawa zalozylem nowe amortyzatory i mam obcinane sprezyny co powinieniem zrobic zalozyc nowe sprezyny tylko ze bedzie orginalna wysokosc co nie pasuje do profilu opon 215
Jak obnizyc auto z orgonalnych sprezyn tak by nie rozwalic przy jezdzie amorkow????
  
 
Skoro jest to proporcja wysokosci profilu do jego szerokosci wiec te 5% wyzsze bedziesz mial lopatologicznie mowiac gumy ;].

Czemu kupowales w takim razie amorki oryginal do skroconych sprezyn, bez sensu. A jesli kupisz zwykle sprezyny to w jaki sposob wysokosc auta nie bedzie pasowac do szerokosci opon? No chyba ze masz na mysli ze auto sie podniesie a ty dalej bedziesz siedzial w niskim profilu i bedzie to nie tak wygladalo jak bys chcial ;].

Skoro auto podobalo ci sie takie jakie bylo, to po ciula kupowal oryginalne amorki i robic sobie teraz burze w mozgu? ;]

  
 
dj jak masz obcinane sprezyny to pierwsze co musisz zrobic to je wymienic! obowiazkowo.

po drugie nie da sie miec krotszych sprezyn i orginalnych amorow bez ich uszkadzania

P.S Grzesiu od kiedy na szerokosc opony mowi sie szerokosc profilu
  
 
to pingu co mam zrobic???? bo jak zaloze nowe orginalne sprezyny to bede mial duzy przeswit miedzy opona a nadkolem. a wiesz ze mam opony 215/40/17 w przodzie
  
 
djkubus24 225/45/17 to balony wiec moga ci obcierac z przodu... ale przeciez masz takie opony z tylu wiec przeloz sobie kola z tylu na przod i bedziesz wszystko wiedzial czy obcieraja itp
ja bym na twoim miejscu zalozyl oponki na przod 215/45/17
  
 
Cytat:

ja bym na twoim miejscu zalozyl oponki na przod 215/45/17
Cytat:

ale wtedy bym musial podniesc zawieszenie ???? bo mam zamiar kupic nowe sprezyny i obciac do takiej wysokosci by zmiescic np 215/45/17 jesli to wypali
  
 
Cytat:
2007-07-24 23:20:44, Pingu pisze:
P.S Grzesiu od kiedy na szerokosc opony mowi sie szerokosc profilu



Sie zonk wkradl, nie mam usprawiedliwienia ;p, obiecuje ze to przedostatni raz ;D.

Zrob jak Rapcio prawi , nie musisz podnosic zawieszenia , masz 45 z tylu przeloz na przod bedzie tylko wysokosc ja roznila i zobaczysz jak sie sprawuje, a 225 do przodu to moim zdaniem przesada nic u siebie w aucie tym nie uzyskasz ;]
  
 
Ciąć sprężyny to można w maluchu co nie przekracza 90km/h Chłopie nie rób pażdzierza z auta. Obcięta sprężyna zmienia swoją pierwotną chrakterystykę i nie wiadomo co ci z tego wyjdzie inna sprawa to ułożenie w gnieżdzie (może nie pasować). A szczyt głupoty to kupić nowe i obciąć . Kup nowe sportowe jakieś i będziez miał niżej tyle że jak już masz seryjne nowe amory to za dużo nie obniżysz. Ale te 20 - 30mm możne się uda.
  
 
to gdzie moge takie sprezyny kupic i zrobic by obnizyc autko ktos sie zna????
  
 
Allegro, inne sklepy tuningowe trzeba poszukać do audi chyba nie ma problemu
  
 
a mnie sie wydaje ze zakladajac szersze opony zyskasz przedewszystkim jedno - delikatnie wieksze spalanie


[ wiadomość edytowana przez: tomeQ_ dnia 2007-07-26 09:22:07 ]
[ powód edycji: slownictwo !!! ]
  
 
spalanie swoja droga, nie wiem jak auto ci sie zachowuje na 215 z przodu tzn czy chodzi juz po koleinach ale na 225 juz chodzi dosyc mocno, trzeba ciagle kierownice pilnowac dobrze, kolega ma zalozony komplet 235/40/17 Michelin, jak jezdzi to trzyma kierownice dwoma rekami ale jak to za to wyglada...

Ja osobiscie jezdze na 225/45/16 teraz ale na wiosne zmieniam felgi na 17'' i wrzuce oponki 215/40/17 przod i 225/40/17 tyl. Co do obcinania sprezyn to DRUCIARSTWO!!!! Poszukaj kompletu firmy Weitec (nie jest droga a jak na cene dosyc dobra). google.pl tam jest wszystko...
  
 
Cytat:
2007-07-26 08:32:54, kaplaniasty pisze:
kolega ma zalozony komplet 235/40/17 Michelin, jak jezdzi to trzyma kierownice dwoma rekami


Ja nawet jakbym mial zalozone 135/70/13 tez bym trzymal dwie rece na kierownicy, jazda na kozaka z jedna reka na kierownicy w dzisiejszych czasach i naszej rzeczywistosci jest "troche" niebezpieczna.
Co do obcinania sprezyn to......swietny pomysl, tylko nie jezdzij pozniej szybciej niz 50, zreszta taka operacja spowoduje nie tylko obnizenie ale takze zmiekczenie zawieszenia.
  
 
Cytat:
2007-07-26 09:32:48, tomeQ_ pisze:
Ja nawet jakbym mial zalozone 135/70/13 tez bym trzymal dwie rece na kierownicy, jazda na kozaka z jedna reka na kierownicy w dzisiejszych czasach i naszej rzeczywistosci jest "troche" niebezpieczna. Co do obcinania sprezyn to......swietny pomysl, tylko nie jezdzij pozniej szybciej niz 50, zreszta taka operacja spowoduje nie tylko obnizenie ale takze zmiekczenie zawieszenia.


chyba jestes troche przewrazliwiony i nie wiesz o czym woogole mowie
  
 
Wole byc przewrazliwiony niz martwy Kolega przez takie prowadzenie pozegnal sie skutecznie z samochodem, mam nadzieje, ze nie bedziesz nastepna ofiara tego glupiego nawyku.
  
 
Ciężko trzymać obie ręce na kierownicy i zarazem wietrzyć łokieć
A przy takich oponach inaczej jeżdzić nie wypada pozostaje tylko problem z paskiem przy dresie.
  
 
Ciężko trzymać obie ręce na kierownicy i zarazem wietrzyć łokieć
A przy takich oponach inaczej jeżdzić nie wypada pozostaje tylko problem z paskiem przy dresie.