3 pytanka 1.6 zetec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mianowicie takie:

1. Czy 1.6 zetec ma automatyczną regulację naciągu paska wielorowkowego, czy ręczną?

2. Czy to początek końca sprzęgła, jeśli po odpaleniu silnika słychać lekki szum, a po wciśnięciu sprzęgła szum zanika, a ostatnio podniosłem nogą pedał sprzęgła to słychać pisk pod maską, po paru minutach wszystko jest ok.

3. Jaki kolor ma fordowski płyn do wspomagania? ( w archiwum nie znalazłem) i jak się ma do atf-a 220 mobia? Atf jest o wiele bardziej różowy niż ten co mam w aucie i chyba trochę żadszy.
  
 
Ad.1 Raczej ręczną.

Ad.2 Szum o którym piszesz na 100% pochodzi od łożyska oporowego sprzęgła, ale nie znaczy to, że masz całe sprzęgło do wymiany.

Ad.3 Oryginał jeśli czerwony.
  
 
Ad. 1 zetec '95 ma automatyczną regulację naciągu paska klinowego (przynajmniej u mnie nie wiem jak w innych modelach).
  
 
1. jest tam samonapinacz
2. tak jak jerico pisze
3. czerwony ale spokojnie mozesz lac atf
  
 
Dzięki, to już wiem wszystko zastanawiam się tylko jaki miałem wcześniej płyn we wspomaganiu, zmieniłem właśnie na atf-a, a poprzedni miałem jakiś brązowawy niż czerwony i zdaje się, że chyba gęściejszy - zużyty?
  
 
A jeszcze jedno, z tym łożyskiem oporowym można jeździc, czy trzeba wymieniać np. samo łożysko można?
  
 
U mnie ciężko było określić kolor - czerwony czy brązowy. Zalałem też atf-a i jest ok.
Lepiej wymienić wcześniej, niż później jak się rozsypie lawety używać. Bo nigdy nie wiadomo, czy coś ci się nie wbije w tarcze jak się łożysko rozsypie jak będziesz ściągał auto.
Nie dowiesz się co masz wymienić dopóki nie wyciągniesz sprzęgła. Nie wyciągałem jeszcze, ale astra ma oprócz łożyska tuleje prowadzącą którą się też powinno wymienić, a jak nie wymienisz też da się jeździć. Ważne żebyś miał porządnego mechanika, który cię nie naciągnie na całe sprzęgło.