Zapytanie o passka (disel)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczow
Bardzo mi zalezy abyscie napisali mi jaki model disla w WV uwazacie za najlepszy do roku powiedzmy 1996-1997.

Czy sa jakies widoczne roznice w silniku z posrednim a bezposrednim wtryskiem ,(oznaczenia jakies ) ?

Czy Tdi w passacie ma tez takie dolegliwosci o ktorych wszyscy mowia ze przeplywomierze trzeba zmieniac co 50-60tys km ?

Czy sa jakies niuanse na ktore trzeba zwrocic uwage przy zakupie takiej jednostki ?

pozdrawiam goraco
  
 
Witam

Wypowiedzi typu jaki model, silnik , co i jak znajdziesz w internecie mnóstwo. Wystarczy wejść na pierwsze lepsze forum VW (kluby VW) Więc po co cytować z innych for?

W tych latach wychodziły zarówno B4(do 1997) jak i B5 (od 1996 r.)
Ja stawiam na B5 silnik 130 KM (można go z chipować na 150). Więcej nic nie powiem bo sam nie wiem

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Witam!!!


Silniki w modelu B5 to silniki na pompo wtryskiwaczach a ich mankamentem to wrażliwość na paliwo ponieważ może ono go uszkodzić i niestety do wymiany podlegają wszystkie a to już naprawdę spory koszt ! poza tym zła eksploatacja wiąże sie również uszkodzeniami turbiny! dla tego przed zakupem polecałbym sprawdzenie silniczka na vag-u! pomoże to ocenie stanu silniczka i uniknięcie ewentualnych później niepotrzebnych kosztów!!! lepij wybrać model z późniejszych lat ponieważ jest on pozbawiony niedociągnięć wieku młodzieńczego a przy dobrej eksploatacji są to autka nie do zdarcia ! jednak moim zdanie najwytrzymalszy był model B4 ! najprostszy w obsłudze itd. wiem bo miałem obydwa modele!
  
 
Silniki diesla w B5 występowały zarówno z pompowtryskiwaczami jak i z normalną pompa rozdzielaczową, także nie wprowadzajmy kolegi w błąd. Nie ma się co bać Passata B5 czy starszego czy po liftingu, bo oba modele mają dokładnie te same usterki. Turbiną też nie ma się co przestraszać, bo zawsze w każdym silniku się zużywa (Passat nie jest wyjątkiem).
  
 
Sluchajcie moje zainteresowania kraza wokół B4 Tdi.
czy to prawda ze jest wersja TD i TDI rozniaca sie wtryskiem posrednim i bezposrednim ?

Jak na oko zdiagnozowac czy silnik i turbina jest w dobrej kondycji macie chloapki jakies proste i skuteczne metody ?

  
 
Tak w B4 były TD i TDi. W TD (75KM) lepiej się nie pakuj już, szukaj auta z silnikiem TDi, najlepiej 110KM (oznaczenie silnika AFN), nie daj się zwieść tym, którzy będą Ci mówić, że TDi z silnikiem 90KM (oznaczenie 1Z) w zupełności wystarcza do tego auta, bo to nieprawda. Na oko niewiele ocenisz, najwyżej jakieś wycieki i tyle. Przejedź się autem do mechanika i oceniaj.