Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2008-12-10 21:00:45 Krzyżak pod maską.
pzdr |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2008-12-13 00:36:21 nigdy nie rozkrecalem moze i to popsuje?? |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2008-12-13 12:59:36 przegub wala kosztuje 300 zeta
przekladnoa kierownicza kosztuje kolo 2 tysi zestaw naprawczy przekladni 250 drazek kierowniczy bedziesz mial juz za 100 zeta koncowki drazka od 30 do 200 zeta. krzyzakow nie znalazlem |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2008-12-16 01:56:37 Samo odkręcenie śruby to jest pikuś. Dojdziesz spokojnie nasadką po zdjęciu lewego koła. Co najwyżej kawałek przegubu może się przydać, ale z tego co pamiętam to spokojnie konkretną przedłużką da się dojść na wprost.
Lepsza jazda jest ze zdjęciem przegubu z przekładni Wieloklin przegubu zażera się z tym na przekładni w jedną całość spojoną dokładnie rdzą. Jak możesz postawić auto na 1-2 dni to polecam wykręcić śrubę i lać tam gęsto jakiegoś odsyfiacza. A co do zakładu... Tam nie ma co regenerować. Po prostu trzeba wymienić sam krzyżak i po bólu. Filozofii wielkiej nie ma. Cały problem w tym żeby dorwać gdzieś krzyżak o dokładnie takich samych wymiarach. Te, co kiedyś sprzedawali w JC były o 1mm za szerokie, a 1mm to jest dużo w tym przegubie Na zaklepanie miseczek tam zostaje ok. 0,5mm "mięsa". Jak ktoś nie wie czym to ugryźć to lepiej zainwestować te ~300,- pokręcić kilka śrubek i mieć święty spokój. To jest tańsza wersja. No chyba że ktoś woli oryginał za jedyne ~700,- Pozdro. |
Yabadabadoo MR2 Wadowice | 2008-12-27 19:14:18 No i po wymianie Operacja się udała. Rzeczywiście można tą śrubkę odkręcić po zdjęciu koła mając konkretną przedłużkę… ale ja takiej nie miałem. Wybebeszyłm więc flaki z pod maski i odkręciłem ją od góry. Przy okazji wymieniłem też filtr paliwa, bo to te same flaki trzeba wypruć żeby się do niego dostać. Właściwie to powinienem napisać, że przegub kierownicy wymieniłem przy okazji wymiany filtra, bo to z tym ostatnim zeszło mi znacznie dłużej. Przegub u mnie nie był tak zapieczony jak straszyłeś Perzan, zszedł bez użycia większej siły
Wymieniłem na przegub JC za 290 zł. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam |
jukko Carina E Warszawa | 2012-03-29 16:40:55 Temat stary ale mam informacje które może pomogą borykającym się z takim samym problemem , oparte na własnym doświadczeniu (właśnie wymieniłem ten krzyżak). Carinek jeździ jeszcze sporo i te krzyżaki są słabym ich punktem .
Część która się psuje (czyli sam krzyżak , bez opraw ) to identyczny krzyżak jak do fiata 126 , do układu kierowniczego . Wymiar 16,05 x 38,90 mm (koszt ok.25 PLN). Wymiana w/w krzyżaka jest prostym zabiegiem i do jego wykonania wystarczy całkowicie , spore imadło + młotek i punktak . Po osadzeniu , miseczki krzyżaka KONIECZNIE trzeba solidnie zabezpieczyć "zapunktować" , tak jak jest to zrobione oryginalnie . Założenie na dolny przegub , w trakcie montażu w aucie , osłony (może być dobrana średnicą , osłona dowolnego drążka kierowniczego, osiowego) zapewni dłuższe , życie zregenerowanego przegubu . Pozdrawiam wszystkich z Forum . |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2012-03-29 17:35:34
Jak kupowałem do siebie, to powiedzieli mi w sklepie, że to z Cinquecento z mechanizmu zmiany biegów Pozdro. |
jukko Carina E Warszawa | 2012-03-30 10:13:54 Tak , to taki sam wymiar , występuje również w innych autkach w układzie kierowniczym (szukając zamiennika , słyszałem o BMW, Audi a nawet Iveco czy Ducato) . Podałem jako przykład 126p bo tu jako część zamienną można kupić jeszcze OE a nie "chińczyka" i cena jest więcej niż przystępna
pozdrawiam . |
kamilosos Stalowa Wola | 2012-03-30 12:55:54
Na 100% krzyżak. Tydzień temu miałem to samo. Nawet doszło do tego, że praktycznie nie dało się przekręcić kierownica. Popsikałem trochę WD-40 i wszystko wróciło do normy. |