Carina E - Mały ale wkurzający luz na kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam na kierownicy luz, nieduży, ok. 1 cm na obwodzie koła. To jest taki „stukający” luz tzn. ruszając kierownicą na postoju (w ramach tego centymetra) kolo kierownicy nie daje żadnego oporu a na granicy luzu słychać stuki. Wszystko wskazuje na to, że jest to gdzieś u góry tzn. między kierownicą a przekładnią. Tylko, że przyglądnąłem się temu ostatnio i stwierdziłem, że część kolumny która jest w kabinie nie ma luzu. Moje pytanie: czy z drugiej strony tzn. od blachy do przekładni kierowniczej jest jakiś element który może powodować taki luz? (zepsuty cardan, czy wytarty wielowypust)
Czytałem w innych wątkach coś o plastikowych tulejkach w przekładni które się wybijają. Czy to może być to? Czy ktoś wie gdzie one dokładnie są i jak je obejrzeć?
  
 
Krzyżak pod maską.

pzdr
  
 
Dzięki marcinm, rzeczywiście jest tam krzyżak. Obmacałem go dzisiaj przy okazji innej robótki i to właśnie na nim mam luz.

Czy ktoś wie jak go zdemontować? Trzeba wykręcać całą kolumnę kierownicy, czy można wyjąć tylko ten krzyżak?

pozdrawiam
  
 
nigdy nie rozkrecalem moze i to popsuje??
  
 
Na kolana !
Klęknij przed autem swoim i popuść krzyżak wewnątrz kabiny. A najlepiej to go w ogóle wymontuj.
Pozbądź się gumolajzu okrągłego, przez który krzyżaki przechodzą.
Później w magiczny sposób wykręć śrubę z krzyżaka przy przekładni. Całkiem. Musisz ją wyjąć i odłożyć lewą ręką przez prawe ramię na lewe tylne koło Pociągnij krzyżak go do góry aż zostanie Ci w rękach
Tylko zanim zaczniesz odprawiać egzorcyzmy to bądź łaskaw ze 2-3 dni pod rząd polewać mocno krzyżak i jego mocowanie do przekładni jakimś WDtfu!40 czy porządną naftą.
Witaj w krainie czarów
Pozdro.
  
 
Hej,
widzę, że to dobre miejsce i czas na moje pytanie. Objawy: kierownica po 1/4 obrotu zaczyna stawiać opór, później jakby znowu odpuszcza czyli wspomaganie działa. Jestem przekonany, że to krzyżak kolumny k., więc przy pomocy sąsiada chciałbym go wymienić. Orientujecie się może ile kosztuje do Carinki i gdzie można tanio kupić. Może pasuje od innej marki? Tylko jakie ma wymiary? Pytałem w IC to mi zaśpiewali 310pln, ale może coś źle zrozumiałem i to z całą kolumną, bo do innych aut widzę, że są po 30-40pln?? tylko jakie wymiary do Cariny E.

Pozdrawiam
  
 
przegub wala kosztuje 300 zeta
przekladnoa kierownicza kosztuje kolo 2 tysi
zestaw naprawczy przekladni 250
drazek kierowniczy bedziesz mial juz za 100 zeta
koncowki drazka od 30 do 200 zeta.

krzyzakow nie znalazlem
  
 
Cytat:
2008-12-13 01:31:25, Perzan pisze:
Na kolana ! Klęknij przed autem swoim[...]
Witaj w krainie czarów Pozdro.


Pooglądałem to z grubsza i widzę, że rzeczywiście… odkręcenie tej śruby od strony przekładni to będzie wyższa ekwilibrystyka. No ale nie takie manewry się udawały.
Czy taki przegub można kupić gdzieś taniej, czy tylko wersja za 300 zł? A może ktoś zna jakąś firmę regenerującą krzyżaki z okolic Bielsko – Kraków?





Cytat:
2008-12-13 12:59:36, kleeb pisze:
przegub wala kosztuje 300 zeta [...]
krzyzakow nie znalazlem


Przegub wału to właśnie krzyżak.




Dziękuję za odzew.
Pozdrawiam
  
 
Samo odkręcenie śruby to jest pikuś. Dojdziesz spokojnie nasadką po zdjęciu lewego koła. Co najwyżej kawałek przegubu może się przydać, ale z tego co pamiętam to spokojnie konkretną przedłużką da się dojść na wprost.
Lepsza jazda jest ze zdjęciem przegubu z przekładni Wieloklin przegubu zażera się z tym na przekładni w jedną całość spojoną dokładnie rdzą. Jak możesz postawić auto na 1-2 dni to polecam wykręcić śrubę i lać tam gęsto jakiegoś odsyfiacza.
A co do zakładu... Tam nie ma co regenerować. Po prostu trzeba wymienić sam krzyżak i po bólu. Filozofii wielkiej nie ma.
Cały problem w tym żeby dorwać gdzieś krzyżak o dokładnie takich samych wymiarach. Te, co kiedyś sprzedawali w JC były o 1mm za szerokie, a 1mm to jest dużo w tym przegubie Na zaklepanie miseczek tam zostaje ok. 0,5mm "mięsa".
Jak ktoś nie wie czym to ugryźć to lepiej zainwestować te ~300,- pokręcić kilka śrubek i mieć święty spokój. To jest tańsza wersja. No chyba że ktoś woli oryginał za jedyne ~700,-
Pozdro.
  
 
No i po wymianie Operacja się udała. Rzeczywiście można tą śrubkę odkręcić po zdjęciu koła mając konkretną przedłużkę… ale ja takiej nie miałem. Wybebeszyłm więc flaki z pod maski i odkręciłem ją od góry. Przy okazji wymieniłem też filtr paliwa, bo to te same flaki trzeba wypruć żeby się do niego dostać. Właściwie to powinienem napisać, że przegub kierownicy wymieniłem przy okazji wymiany filtra, bo to z tym ostatnim zeszło mi znacznie dłużej. Przegub u mnie nie był tak zapieczony jak straszyłeś Perzan, zszedł bez użycia większej siły
Wymieniłem na przegub JC za 290 zł.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
Temat stary ale mam informacje które może pomogą borykającym się z takim samym problemem , oparte na własnym doświadczeniu (właśnie wymieniłem ten krzyżak). Carinek jeździ jeszcze sporo i te krzyżaki są słabym ich punktem .
Część która się psuje (czyli sam krzyżak , bez opraw ) to identyczny krzyżak jak do fiata 126 , do układu kierowniczego . Wymiar 16,05 x 38,90 mm (koszt ok.25 PLN). Wymiana w/w krzyżaka jest prostym zabiegiem i do jego wykonania wystarczy całkowicie , spore imadło + młotek i punktak . Po osadzeniu , miseczki krzyżaka KONIECZNIE trzeba solidnie zabezpieczyć "zapunktować" , tak jak jest to zrobione oryginalnie .
Założenie na dolny przegub , w trakcie montażu w aucie , osłony (może być dobrana średnicą , osłona dowolnego drążka kierowniczego, osiowego) zapewni dłuższe , życie zregenerowanego przegubu .

Pozdrawiam wszystkich z Forum .



  
 
Cytat:
2012-03-29 16:40:55, jukko pisze:
[...]
Część która się psuje (czyli sam krzyżak , bez opraw ) to identyczny krzyżak jak do fiata 126 , do układu kierowniczego . Wymiar 16,05 x 38,90 mm (koszt ok.25 PLN).[...]



Jak kupowałem do siebie, to powiedzieli mi w sklepie, że to z Cinquecento z mechanizmu zmiany biegów
Pozdro.
  
 
Tak , to taki sam wymiar , występuje również w innych autkach w układzie kierowniczym (szukając zamiennika , słyszałem o BMW, Audi a nawet Iveco czy Ducato) . Podałem jako przykład 126p bo tu jako część zamienną można kupić jeszcze OE a nie "chińczyka" i cena jest więcej niż przystępna

pozdrawiam .
  
 
Cytat:
kierownica po 1/4 obrotu zaczyna stawiać opór, później jakby znowu odpuszcza czyli wspomaganie działa. Jestem przekonany, że to krzyżak kolumny k



Na 100% krzyżak. Tydzień temu miałem to samo. Nawet doszło do tego, że praktycznie nie dało się przekręcić kierownica. Popsikałem trochę WD-40 i wszystko wróciło do normy.