VSS- pytanie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
z góry napiszę że szukałem ale nie znalazłem.
Czemu służy czujnik VSS. Wiem jakie funkcje spełnia, ale co powoduje jego obecność bądź brak?
Mam dany czujnik uszkodzonyi z podłączonym silnik gaśnie przy podjeżdżaniu do krzyżówek. Po odłączeniu wszystko OK, więc po co go tam wogóle wsadzali? Żeby się psół i uprzykrzał życie?
  
 
Siekier ja tez go ostatnio odlaczylem bo mi nawala, nie znam wszystkich jego funkcji ale wiem ze on podtrzymuje obroty na biegu jalowym gdy auto jest w ruchu, tzn jak jedziesz i wcisniesz sprzeglo albo wrzucisz na luz to obroty az do zatrzymania bedziesz mial lekko podwyzszone. Mi by to wcale nie przeszkadzalo gdyby nie fakt ze u mnie oroty sie nieraz zawieszaly na 1500 i tak staly az sie nie zatrzymalem, gdyby to bylo 1000-1100 to ok ale wycie silnika przy kulaniu sie 5km/h mi nie odpowiadalo a wrecz wnerwialo. Odlaczylem to i teraz obroty schodza na 900 nawet gdy jade na luzie 90km/h
  
 
W autach (szczególnie tych nowoczesnych) od VSS zależy działanie progresywnego zawieszenia, progresywnego wspomagania kierownicy, ABS, ESP, także sterowania pracą silnika. Jeśli Twój sensor podaje do komputera jakieś abstrakcyjne dane, to nie wykluczone, że komputer "woli" nie mieć żadnego sygnału, niż tenże abstrakcyjny...
  
 
Mi z podłączonym czujnikiem zamiast podtrzymywać obroty to je wręcz obnizał aż do wygaszenia.
  
 
Cytat:
2007-09-16 22:04:00, siekier82 pisze:
Mi z podłączonym czujnikiem zamiast podtrzymywać obroty to je wręcz obnizał aż do wygaszenia.


Wymień, jeśli wiesz że jest uszkodzony No chyba, że wolisz jeździć na zasadzie: "Ci wszyscy inżynierowie to g..o wiedzą. I bez czujnika da się jeździć". Może się i da, tylko pytanie, czy przyjemnie i jak długo
  
 
z tąd to pytanie. Czym grozi jazda bez czujnika. Jeździ mi się owile wygodniej bez niego i zarazem bezpieczniej. Jak się nie trudno zorientować gdy silnik gaśnie nie działa wspoma kiery i hamulca. Ja mam jeszcze automat do świateł, więc jak silnik gaśnie to światła też. z tąd moje zarzenowanie
  
 
up
  
 
oj nie wierze ze nie znalazles, sam opisywalem w watku jakie zauwazylem roznice w jezdzie ze sprawnym czujnikiem i bez...

ogolnie to mozesz jezdzic bez, ja jezdzilem blisko rok, bo kupilem autko bez czujnika... ale dostalem tutaj na forum raptem za 20 zeta uzywany vss, wiec zalorzylem, roznica jest miedzy innymi taka, ze po wcisnieciu sprzegla obroty nie spadaja odrazu tylko chwilke sie utrzymuja, co jest bardzo fajne przy redukcji albo zmianie biegow, przy duzej predkosci na luzie silnik utrzymuje ciut wyzsze obroty, ktore przy spadaja do normy przy zwalanianiu... gozej hamuje silnikiem, jak mialem bez vss'a to z nieduzej gorki bardziej wytracal predkosc, teraz raczej ja utrzymuje... i jeszcze jakies tam ciezko zauwazalne pierdolki, ale ogolnie lepiej jezdzi mi sie "Z" niz "bez"
  
 
a mozecie mi powiedziec gdzie on sie znajduje w zetecu 1.8 115ps bo chyba tez mam go do wymiany
mile widziane foto

[ wiadomość edytowana przez: bobo_ssj dnia 2007-09-17 16:10:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: bobo_ssj dnia 2007-09-17 16:10:46 ]
  
 
w kazdym escorcie vss znajduje sie na lince predkosciomierza przy wlocie do skrzyni. funkcja jaka on spelnia w escorcie jest prosta - zapobiega on przypadkowemu zgaszeniu silnika przy jezdzie na luzie, np wskutek gwaltownego hamowania (duzego obciazenia servem), podczas jazdy na klimie, gdy jest zimny, albo po prostu gdy ma jakies niedomagania i nie trzyma rownych obrotow. jest to o tyle wazne,ze w momencie gdy gasnie silnik przestaje dzialac servo hamulcow, wspomaganie kierownicy i w takim momencie krecenie nia moze sprawiac wiele trudnosci (nie mowiac o braku podcisnienia w servie hamulcowym). generalnie bezpiecznie jest po prostu wymienic go na nowy i tyle. nie wiem natomiast czy oprocz tego spelnia on jakies inne funckje - moze byc tak,ze pomaga on komputerowi w dawkowaniu paliwa, ale tego juz nie wiem na 100%


[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-09-17 17:05:35 ]
  
 
Cytat:
2007-09-17 17:03:08, maciek701 pisze:
w kazdym escorcie vss znajduje sie na lince predkosciomierza przy wlocie do skrzyni. funkcja jaka on spelnia w escorcie jest prosta - zapobiega on przypadkowemu zgaszeniu silnika przy jezdzie na luzie, np wskutek gwaltownego hamowania (duzego obciazenia servem), podczas jazdy na klimie, gdy jest zimny, albo po prostu gdy ma jakies niedomagania i nie trzyma rownych obrotow. jest to o tyle wazne,ze w momencie gdy gasnie silnik przestaje dzialac servo hamulcow, wspomaganie kierownicy i w takim momencie krecenie nia moze sprawiac wiele trudnosci (nie mowiac o braku podcisnienia w servie hamulcowym). generalnie bezpiecznie jest po prostu wymienic go na nowy i tyle. nie wiem natomiast czy oprocz tego spelnia on jakies inne funckje - moze byc tak,ze pomaga on komputerowi w dawkowaniu paliwa, ale tego juz nie wiem na 100% [ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-09-17 17:05:35 ]



Wielkie dzięki za info. Było to dl amnie bardzo ważne. Teraz juz zaczne szukac czujnika. Pozdro