Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
magir ESCORT CABRIO XR3i Siemianowice Śl. | 2007-04-14 13:31:21 Witam.Dziś postanowiłem zczytać kody błędów, skorzystałem ze wszystkich możliwych wskazówek zamieszczonych na forum:podłączyłem diodę do pinu 17 te dwa następne zezworkowałem i du...a jak to wszystko podłączyłem to dioda świeci po włączeniu zapłonu ale nie odpalaniu silnika dioda zaświeca się mocniej i nic się nie dzieje.... Gdzie w takim razie jest błąd....???? [ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-11-03 16:02:16 ] [ powód edycji: tytuł ] |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-04-14 19:55:19 Dokładniej opisz, gdzie to się podłączyłeś Albo fotkę jakąś... I typ silnika, system zasilania itp.
|
magir ESCORT CABRIO XR3i Siemianowice Śl. | 2007-04-15 12:11:23 |
magir ESCORT CABRIO XR3i Siemianowice Śl. | 2007-04-16 13:09:35 Już całkiem zgłupiłem przed chwilą rozmawiałem telefonicznie z mechanikiem i twierdzi że w esiach byłu tylko wtyczki 2 i 3 pinowe ale za 2 godzinki do niego podjade żeby to na żywca zobaczył bo już sam nie wiem o co tu chodzi.... |
magir ESCORT CABRIO XR3i Siemianowice Śl. | 2007-04-16 13:19:07 Tak na KE-Jetronic-u |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-04-16 13:32:15 KE-Jet to mechaniczny wtrysk I dlatego nie udało Ci się odczytać kodów wg opisów forumowych |
magir ESCORT CABRIO XR3i Siemianowice Śl. | 2007-04-16 13:38:04 Hmmm..... a ja myślałem że K-Jetronic to typowo mechaniczny a KE-Jetronic to mechaniczno elektroniczny no i mam kompa i wtyczke i całą masę czujników różnych dziwnych nawet na przepustnicy zamiast np zwykłej śrubki do regulacji obrotów no i brak u mnie regulatora nagrzewania silnika który znajduję się przy K-Jetronicu pod kolektorem dolotowym a ja go już nie mam bo mam na KE-Jetronic-u.P.S.A jeśli tak jest to po co mi ten komputerek i po co ta wtyczka???? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2007-04-16 16:57:54 A to taka ciekawostka właśnie |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2009-10-05 21:30:45 Cześć. Dawno mnie tu nie było, oj dawno...
Potrzebuję Waszej pomocy, więc wykopię ten nieco podstarzały już wątek. Escort MK7, 1996rok, 1.3CL, jednopunktowy wtrysk. Chciałem dzisiaj zczytać kody błędów z komputera. W związku z tym postąpiłem dokładnie tak jak jest opisane TU. Obok prawego amortyzatora zlokalizowałem złącze diagnostycze, zwarłem co trzeba, podpiąłem diodę i... to co kolega opisał wcześniej - świeci się cały czas. Wyglądało to mniej więcej tak: Czytając książkę WKŁ "Ford Escort i Orion" wnioskuję, że w moim aucie jest EEC 4, tak więc chyba powinno działać Komputer mam umieszczony w prawym słupku, koło nóg pasażera. Wygląda tak: Na obudowie jest takie oto złącze: Gdzieś na forum wyczytałem, że skoro jest takie złącze to jest to jednak EEC 5, ale co w takim razie robi tamto złącze pod maską? Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić o co z tym wszystkim chodzi? |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2009-10-05 22:05:23 Ale to jest EEC 4 czy EEC 5?
|
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-10-06 21:10:50 klik
Nie sprawdzałem, ale może zadziała... |
Kamil_H 2107 1.3 Poznań | 2009-10-07 21:15:50 No wiec wszystko zaczęło migać pięknie. Po prostu piny 17 i 48 od ECU nie są wyprowadzone na to 3 pinowe złącze pod maską tylko na złącze OBD odpowiednio do pinów 3 i 11.
Krótko mówiąc po przeanalizowaniu połączeń ECU-wtyczka oraz przejrzeniu połowy internetu w poszukiwaniu odpowiedzi zrobiłem TAK Mam jednak kilka pytań: 1. Test na wYłączonym silniku. Pojawia się kod 10. Czy mam wciskać pedał gazu? 2. Test na włączonym silniku. Zgodnie z opisem: kod 50 - jest wzrasta prędkość obrotowa - jest "Całkowicie otworzyć przepustnicę w czasie krótszym niż 10 sekund. Silnik musi na krótko osiągnąć 4000 obr/min. " Kiedy mam wcisnąć ten gaz? Jak oboty rosną? Jak już spadną? Po tym jak zobaczę jakiś kod? Bo teraz to albo mam 44 - przepustnica otwarta za późno, albo 57 - przepustnica otwarta za wcześnie 3. "teraz sprawdzić ustawienie zapłonu i regulator biegu jałowego." O co chodzi? Jak mam to sprawdzić? 4. "pokręcić kołem kierownicy od lewej strony do prawej." Kiedy? 5 "po 10 minutach pojawi się kod 70. Koniec testu. " Co ma się dziać przez te 10 minut? Cały czas będą wyświetlane jakieś kody? [ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2009-10-08 00:37:22 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-10-08 08:05:36 Czyli jest tak jak podane było na elektrodzie w moim linku...
test na wył. silniku, kod 10-nie wciskasz nic. test na wł.silniku, wciskasz gaz do około 4000obr na 3...5 sek, ale po kodzie nr.10. Reg.biegu jałowego-krokowiec (pewnie masz kod 46)-odpowiedzialny za wolne obroty. Krokowiec się czyści, albo zmienia. klik Zapodaj filmik, jak to wyglądywuje... |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-10-08 11:39:19
a pociągłeś kable do złączki? |
warzywisko Sympatyk FEFK Escort MK VII Międzyrzec Podlaski | 2009-10-08 11:44:44
podpiołem do OBD zgodnie z instrukcją wilka w poście "Elaborat RS2000... Długie... " i d.pa blada "Jeśli chodzi o silnik i jego sterowanie, polecam sprawdzenie kodów błędu komputera. To dość prosty i w większości przypadków skuteczny sposób na zdiagnozowanie usterki. Aczkolwiek, jak to w życiu bywa - niejedyny. Kody błędu EEC IV RSowskiego podałem już we wcześniejszym wątku. Tutaj natomiast postaramy się je objaśnić i usunąć w miarę możliwości. Dla przypomnienia słowo o odczycie Error Codes W autkach produkowanych pomiędzy 1991, a 1994 rokiem, czyli Mk5 i Mk6 odczyt kodów błędu jest możliwy poprzez trójkątną wtyczkę znajdującą się na lewym błotniku pojazdu. Celem wejścia do odczytu zwieramy dolne styki wtyczki (2 i 3), a do górnej (1) podłączamy żaróweczkę lub diodę zasiloną z plusa akumulatora. W Mk7 zwieramy w 16-pinowym gnieździe przy prawym nadkolu piny 4 i 11 (4 w górnym rzędzie i 3 w dolnym) , a pin 3 (3 w górnym rzędzie) podłączamy poprzez żaróweczkę lub diodę jak wyżej. Rysunki wyjaśniające pojawią się w ostatniej części elaboratu. Po włączeniu zapłonu komputer pokładowy przedstawi nam kody błędu w następującej sekwencji: Szybkie mruganie. Przerwa około 5 sekund. a) Kody stałe - kody występujące cały czas, jeśli nie ma błędów pokaże się nam kod 11 - wyświetlony 2 razy. b) Kod separatora - 20 c) Kody tymczasowe - kody wystąpienia błędu podczas 40 ostatnich uruchomień silnika. Także dwukrotnie ukazane. Jeśli wszystko jest ok, wyświetli się dwukrotnie kod 11. d) Kod polecenia 10 - uruchamiamy silnik (na benzynie jeśli ktoś ma LPG). e) Kod 50 - identyfikacja europoejskiej wersji komputera EEC f) Kod polecenia 10 - płynnie dodajemy gazu do 3000 obrotów. g) Kod 60 - wejście w tryb diagnostyczny. Wolne obroty zaczną falować. Stan ten trwa około 10 minut. h) Kod 70 - wyjście z trybu diagnostycznego. i) Prezentacja kodów błędu, które wystąpiły podczas testu. Dla zrozumienia idei przedstawiamy przykład: * - mrugnięcie diody przez ok. 0,5 sekundy _ - dioda nie świeci przez ok. 0,5 sekundy _ _ odstęp pomiędzy cyframi kodu - ok. 1 sekundy _ _ _ odstęp pomiędzy kolejnymi kodami - ok. 2 sekund A więc przykładowo: *_*_ _ *_*_*_*_*_*_*_*_*_ - kod 29 - zbyt bogata mieszanka wykryta przez sondę lambda nr 2 (kody błędu zamieściłem w obocznym poście). Dla w pełni sprawnego układu sterowania silnikiem błyski proceduralne powinny wyglądać następująco: *_ _*_ _ _ 11)*_ _*_ _ _ (11)*_*_ _ _ (20)*_ _ *_ _ _(11)*_ _ *_ _ _ (11)*_ _ _(10)*_*_*_*_*_ _ _ (50)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (60)*_*_*_*_*_*_*_ _ _ (70) Jeśli w tej sekwencji pojawiają się inne błyski (kody) oznacza to, że mamy problem, ale o tym w następnym odcinku. Na dzisiejszą zajawkę to tyle Jutro wyjaśnienie poszczególnych kodów i jak z nimi walczyć tzw. domowym sposobem P.S. Podziękowania dla Borysa, Eresa, Janka-RS i Maksa za wsparcie merytoryczne i materiały do badań. Aha... to miał być wątek wyłącznie dla Driverów, ale ponieważ moja skromna osoba powoli odchodzi do wieczności, zdecydowałem się na pełną publikację dla obecnych i przyszłych pokoleń użytkowników RSa " [ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2009-10-08 11:46:39 ] |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-10-08 11:51:37 a masz EECV, czy EECIV?
Kody powinny byc u Ciebie 2, czy 3-cyfrowe? |