Dlaczego Zetec przygasa na biegu jalowym?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Jadac przed chwila do domu zaobserwowałem niemiłą rzecz: mój escort MKVII z 1.6 16V po wciśnięciu sprzęgła przygasa podczas jazdy! Im mniejsza predkosc, tym jest to wyrazniejsze - np. redukcja z III biegu na drugi przed zakretem, samochod sie toczy zwalniajac - w tym momencie zapala sie czerwona kontrolka a obroty spadaja do 200 - 300 RPM po czym wzrastaja do 900 i juz tak zostaja. Podobnie na postoju - przygazowanie do 2-3 tysiecy i puszczenie gazu = spadek obrotow. Z poziomu 4 -5 tysiecy silnik juz gasnie Poza tym, zadnych niepokojacych objawów nie ma - zbiera sie jak zawsze, bez problemu wchodzi na wyższe obroty, a na luzie wskazowka obrotomierza stoi na 900 i ani drgnie. Natomiast przy wiekszej predkosci, puszczenie sprzegla powoduje normalne, powolne spadanie obrotow do wlasciwych dla biegu jalowego. Pomocy, co to moze byc???
  
 
czy masz LPG, jesli tak to czy na benzynie i LPG tak samo się dzieje
  
 
u mnie przy 1.8 jest to samo tylko ze u mnie jest to w kazdym zakresie obrotow po kazdym przygazowaniu obroty spadna do 500 i wskocza na 900 a czasam zgasnie :/ mecze sie juz z tym troche czasu i nie wiem co to jest wypowiedzi na forum sugeruja walniety vss ale z nim i bez niego jest tak samo. mysle ze moze to byc jeszcze sonda ale mam dosyc wymieniania wszystkiego po kolei i chce jechac na kompa ale najpierw musze do elektyka z instalacja jechac bo nie ma polaczenia miedzy kompem a gniazdem :/

dodam ze gazu nie posiadam

[ wiadomość edytowana przez: bobo_ssj dnia 2007-10-09 19:43:13 ]
  
 
Czujnik obrotów? Posprawdzaj też banalne sprawy takie jak złączki do czujnika powietrza itp. Ja kiedyś miałem zaśniedziałe styki w złączce czujnika powietrza i mi obroty niexle falowały... Wystarczyło WD40 i szczoteczka
  
 
Cytat:
2007-10-08 22:10:23, slonpn pisze:
Witam! Jadac przed chwila do domu zaobserwowałem niemiłą rzecz: mój escort MKVII z 1.6 16V po wciśnięciu sprzęgła przygasa podczas jazdy! Im mniejsza predkosc, tym jest to wyrazniejsze - np. redukcja z III biegu na drugi przed zakretem, samochod sie toczy zwalniajac - w tym momencie zapala sie czerwona kontrolka a obroty spadaja do 200 - 300 RPM po czym wzrastaja do 900 i juz tak zostaja. Podobnie na postoju - przygazowanie do 2-3 tysiecy i puszczenie gazu = spadek obrotow. Z poziomu 4 -5 tysiecy silnik juz gasnie Poza tym, zadnych niepokojacych objawów nie ma - zbiera sie jak zawsze, bez problemu wchodzi na wyższe obroty, a na luzie wskazowka obrotomierza stoi na 900 i ani drgnie. Natomiast przy wiekszej predkosci, puszczenie sprzegla powoduje normalne, powolne spadanie obrotow do wlasciwych dla biegu jalowego. Pomocy, co to moze byc???



to moze być czujnk halla (obroty zamachowego)
  
 
Cytat:
2007-10-09 19:42:44, bobo_ssj pisze:
u mnie przy 1.8 jest to samo tylko ze u mnie jest to w kazdym zakresie obrotow po kazdym przygazowaniu obroty spadna do 500 i wskocza na 900 a czasam zgasnie :/ mecze sie juz z tym troche czasu i nie wiem co to jest wypowiedzi na forum sugeruja walniety vss ale z nim i bez niego jest tak samo. mysle ze moze to byc jeszcze sonda ale mam dosyc wymieniania wszystkiego po kolei i chce jechac na kompa ale najpierw musze do elektyka z instalacja jechac bo nie ma polaczenia miedzy kompem a gniazdem :/ dodam ze gazu nie posiadam [ wiadomość edytowana przez: bobo_ssj dnia 2007-10-09 19:43:13 ]



zmień wszyskie przrewody zapłonowe