Po przegazowaniu silnik dziwnie pracuje e36 m40 318i

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!!!

Jak w temacie e36, m40, 318i.
Mam taki problem: po przegazowniu silnika powyzej 4,5 tys obrotow silnik dziwnie pracuje, a mianowicie tak jakby nie palił na jednym cylindrze. Taka sytuacja występuje na benzynie i na gazie. Dopiero po chwili i lekkim przegazowaniu objawy zanikają. Wymienilem swiece i przewody na NGK i dalej tak samo. Co może powodować takie zachowanie się silnika?? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
  
 
Na początek proponuję wyczyścić przepływomierz i silniczek krokowy.
  
 
mam ten sam problem . Niestety po wymianie silnika krokowego i przepływomierza nic się nie poprawiło!
  
 
Wychodzi na to że silnik zwyczajnie się dusi. Problem może wynikać ze złej regulacji gazu, proponuje dokładnie sprawdzić u gazowników skład mieszanki.
  
 
hej a ja bym proponowal na poczatek zmienic lub sprawdzic filtr powietrza
  
 
Witam,

Filtr powietrza jest relatywnie nowy (przejechane około 1000km od wymiany). Jeżeli chodzi o regulację gazu to nie wiem czy to coś da bo na benzynie jest to samo. Poza tym na przeglądzie podczas badania spalin stwierdzili zbyt bogaty skład mieszaniki. Wczoraj mechanik spytał czy miałem wystrzały gazu. Powiedziałem, że były ze trzy razy na co on stwierdził że na 95% przepływomierz. Ma skombinować inną na podmiankę i będziemy sprawdzać.
  
 
panowie może sonda sie skączyła
  
 
Cytat:
na przeglądzie podczas badania spalin stwierdzili zbyt bogaty skład mieszaniki.


Więc może zwyczajnie zalewasz silnik, zrób regulację najprostsza i najtańsza opcja.
  
 
Witam,

Co do składu mieszanki gazu, to i tak to nie ma znaczenia bo na benzynie też występuja takie objawy.

Jeżeli chodzi o sonde to na gazie jest nie potrzebna, więc i tu pomijam ten problem. Poza tym sode wymieniałem na jesień zeszłego roku.

Pozdrawiam.
  
 
Jaka masz instalację LPG, że sonda jest niepotrzebna?
  
 
Mechanicy mi powiedzieli, że sonda potrzbna jest tylko do benzyny. Przy LPG sona nie jest potrzebna. Mam zwykłą instalację LPG chyba II generacji.
  
 
Wydaje mi się że to raczej nie przepływka tym bardziej że silnik pracuje tak samo na benzynie jak i gazie. W przypadku uszkodzonej przepływki większe problemy występowały by na benzynie. Hmm potrzebny jest raczej dobry mechanior jedyne co mi jeszcze przychodzi to zapchany katalizator o ile go masz??? ale rzadko się coś takiego zdarza ale jeśli się przytrafi yo dochodzi nawet do zgaśnięcia silnika i jest problem bo z reguły wszyscy szukają gdzie indziej.
  
 
Weż jednak pod uwagę, lambdę, w II generacji LPG sonda jest wykorzystywana do sterowania LPG.
Podłacz auto do komputera może coś wykaże.
Problem z lambdą wykaże też komputer w serwisie gazowym.
  
 
mam u siebie to samo i raz już udało mi sie to wyeliminować - okazało sie ze to popychacze (tzw. szklanki) niestety ja chciałem oszczędzić i wymieniłem na najtańsze podróbki za 40 pln od sztuki i wytrzymały niespełna półroku a od razu Wam powiem że to chodzi o dosłownie jedna z nich która przy maksymalnych obrotach się w jakiś sposób zawiesza i dlatego silnik przez chwilę pracuje na 3 gary ( pytanie tylko jak zlokalizować tę jedna walniętą )

  
 
No to chyba mam juz problem rozwiazany, bo u mnie w ostatnim czasie silnik zaczal klekortac, czyili popychacz do wymiany. jak wymienie to dam znac.
dzieki za pomoc!!!
  
 
Witam,

Trochę czasu minęło ale PROBLEM ROZWIĄZANY!!!!

Wystarczyło wymienić popychacz i przeszlifować dźwigienkę zaworową
Koszt z wymianą 100zł.
dziękuję NIMUL za podpowiedź gdzie szukać.

Do następnego razu.
Pozdrawiam.
  
 
Popychacz jasna sprawa, ale po co szlifować dźwigienkę??
  
 
Witam,

Ja się na tym nie znam. mechanik powiedział że dźwigienka była wyrobiona i musiał ją przeszlifować Dla mnie ważne jest że działa.

Pozdrawiam