BMW E32 730 problem z elektryką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jest to pierwszy mój post na tym forum.
Mam pytanie:
Czy wie ktoś co odpowiada w 730 V8 E32, za odłączenie prądu do m. in. radia, klimy, itd.?
Bo mam taki problem: wyładowuje mi akumulator (czasem nawet po pół godziny) i nie wiem co się dzieje. Wcześniej nie było problemu, ale teraz gdy wyłącze silnik i wyciągne kluczyk, prąd dalej dochodzi do różnych elementów, takich jak wentylator, itp. Wcześniej zasilanie było odłączane. I teraz nie wiem, co zrzera mi prąd. Czy to jakiś komputer, czy co innego? Proszę o pomoc, bo odłączanie akumulatora przy każdym wyjściu z auta nie jest wygodne, a bez prądu nawet zamków w drzwiach nie otworze. :/
Jakby co podaję też wyposażenie (może pomoże w znalezieniu przyczyny):
-4x el. szyby
-4x podgrzewane fotele
-elektrycznie regulowane fotele + zagłówki z tyłu
-ASC, PDC,
-2x airbag
-radio z CD
-klima
-komputer pokładowy (chyba najbardziej rozbudowana jego wersja)
-skrzynia manualna
-regulacja tylnego zawieszenia (NiVo)
-domykanie szyb
-alarm oryginalny
-elektryczna roleta tylna
-elektryczne lusterka
Wszystko oprócz lodówki i el. regulacji foteli tylnych.
Rocznik 92.

[ wiadomość edytowana przez: mgcompany dnia 2007-10-22 23:39:05 ]
  
 
Jak znasz podstawy elektryki to znajdziesz przyczynę.
Potrzebny jest amperomierz( miernik uniwersalny włączony na pomiar natężenia prądu). Po wyłączeniu wszystkich odbiorników włączasz amperomierz w szereg z akumulatorem(pokaże on jaki prąd jest pobierany przez nieznany-szukany odbiornik) i wyciagasz kolejno poszczególne bezpieczniki. Gdy trafisz na podejżany obwód prąd amperomierza spadnie. Dalej tą samą metodą badasz podejżane obwody. Zawile napisałem ale metoda jest prosta. Zamiast amperomierza mozesz użyć 12 voltowej Zarówki , obserwujesz wtedy jej jasnosć świecenia.
  
 
Cytat:
2007-10-23 10:13:12, Milas pisze:
Zawile napisałem ale metoda jest prosta.



I skuteczna w 100%


Dodatkowa rada po wpieciu sie w akumulator zostaw otwarte drzwi a w miejsc krancówki (jest w uchwycie zapadki zamka) wsadz np jeden z konców kleszczy tak zeby auto "myslało ze jest zamkniete.. odczekaj minimum 20min i wtedy zacznij sprawdzac bo mniej wiecej tyle po wył. stacyjki i zamknieciu drzwi auto jeszcze "zyje"

pzdr
pzdr


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2007-10-23 19:16:54 ]
  
 
Zyje cały czas jak ma pokarm z akumulatora np. zagar, podtrzymanie pamięci komputera, alarm, immobilizer, ale to mały pobór prądu. Koledze musi szarpać więcej skoro rozładowuje aku.

Ale czemu 20 minut?
  
 
Cytat:
2007-10-23 20:22:53, Milas pisze:
Zyje cały czas jak ma pokarm z akumulatora np. zagar, podtrzymanie pamięci komputera, alarm, immobilizer, ale to mały pobór prądu. Koledze musi szarpać więcej skoro rozładowuje aku. Ale czemu 20 minut?



nio jasne wiem o czym pisze Mg i wiem o czym piszesz Ty.. mówimy o znaczacej upływnosci bo jesli w 30min rozłądowuje aku to upływnosc gigantyczna.. miałem taki przytpadek u siebie tyle ze mi rozładowywało przez noc.. co do 20min nie wiem takie info dał mi eletryk dobry fachowiec od BMW. Po wyłaczeniu i wyjscu z auta przechodzi ono w stan spoczynku, zmieniaja pozycje klapy elektryczne w ogrzewaniu, jest podtrzymanie szyb elektrycznych itp .. i zajmuje to około 20-30min potem sie uspokaja.. zreszta jak masz dojscie do starej 7 mozesz zrobic experyment z miernikiem po jakim czasie w jakim stopniu zmienia sie pobór

pzdr
  
 
Myśle, że raczej chodzi o 20 sekund.
  
 
Cytat:
2007-10-24 13:49:51, Milas pisze:
Myśle, że raczej chodzi o 20 sekund.



hehe uparty jestes wiem co pisze Milas!

wsiadz sobie do starej E32 bo nie wiem jak to w nowszych wyglada,zapewnie podobnie, przejedz sie kawałek zatrzymaj wyłacz silnik i posiedzi i posłucchaj jak "zyje" a zeby sprawdzic jak długo "zyje" podepnij sie od akumulator z miernikiem i sprawdz jak bedzie sie zmieniałą upływnosc i przez jaki czas!

pzdr