ASB dopuszcza do odcinki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam taki problem z ASB, ze bardzo czesto wkreca silnik do odcniki zamiast zmienic bieg (zwlaszcza jak uzywam eSki) oraz przy kickdownie (w normalnym trybie takze) zmenia bieg o dwa i przez kilka sekund jest odcinka i dopiero zmienia na wyzszy bieg, na ktorym jest 5,5-6k RPM. Troche juz jezdzilem samochodami z ASB i nigdy takich jaj nie bylo, zawsze biegi sa zmieniane tak by chornic silnik przed takim wysileniem.
Teraz tylko nie wiem czego moze byc to wina: sterownik? jakis czujnik? a moze regulacja linki gazu, przepustnicy?....?
za wszelkie sugestie z gory dzieki

pozdrawiam

PS.
Jeszcze dodam, ze tutaj byl swap z 2.6 na 3.0 (jak zapewne wiekszosc pamieta) i ASB zostalo z 2.6 (tak Mlody?). Nie wiem czy to ma jakies znaczenie czy nie, bo chyba sa te same, ale lepiej napisac, bo moze sterownik sie rozni czy cus.


[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2007-09-25 12:11:34 ]
  
 
A masz GAZ w autku?
  
 
przestan przeciez gaz to zlooooo!!!!!
  
 
Cytat:
2007-09-25 23:33:16, fatboy82 pisze:
przestan przeciez gaz to zlooooo!!!!!


A ten dziwny mały włącznik z literką G pod regulatorem wysokości świateł to pewnie tak dla bajeru, teściowa ci przykleiła

Ostatnia fotka
  
 
o matko jak mowie ze nie ma to nie ma. "G" to jest pozostalosc po gazie, ktory byl w starym silniku. Po ostatnich pracach "G" i resztki wlewu w zderzaku, to jedyna pozostalosc po gazie. Tak wiec ten temat zamykam i proponuje wrocic do problemu z ASB.
Jak narazie po rozmowach na privie obstawiony zostal sterownik, ktory w zasadzie nie ma znaczenia dla rodzaju silnika, ale moze:
1) jednak ma znaczenie i dane sa zle analizowane
2) zaczal szwankowac

Jeszcze dodam, ze na przejechane 3kkm awaria skrzyni wlaczyla mi sie 3-4 razy. Gdzies juz watek o tym byl. Wczoraj wlasnie tez mi sie to przytrafilo. Jednak nie ma tu zadnej zaleznosci, po prostu sie wlacza. Moze cos nie kontaktuje przy przekazniku? Trudno mi powiedziec. Na zlocie pewnie wiele sie wyjasni
  
 
a może manual?
  
 
Cytat:
2007-09-26 15:00:46, PiotrS pisze:
a może manual?



hehe kuszaca propozycja, ale lubie automat Moze osiagi slabsze, ale wygodnicki jestem
  
 
Cytat:
2007-09-25 12:09:46, fatboy82 pisze:
PS. Jeszcze dodam, ze tutaj byl swap z 2.6 na 3.0 (jak zapewne wiekszosc pamieta) i ASB zostalo z 2.6 (tak Mlody?). Nie wiem czy to ma jakies znaczenie czy nie, bo chyba sa te same, ale lepiej napisac, bo moze sterownik sie rozni czy cus.


Nie są. 3.0 ma jako jedyne skrzynię AR35, pozostałę AR25 (AFAIR różnica polega na liczbie tarczek). O przełożeniach nie wiem.
pozdr, Robert
  
 
to teraz z innej beczki:
po ulewnych deszczach i jezdzie po ogromnych kaluzach, naprawde ogromnych i glebokich, zaczelo sie dziac cos dziwnego, po dluzszym staniu na swiatlach na hamulcu na D probuje ruszyc, obroty 4k RPM, a samochod stoi, odpuszczam gaz i sprawdzam czy nie jestem na luzie, jak sie okazuje jestem na D, wiec probuje jeszcze raz, ponownie 4k RPM, samochod zaczyna sie toczyc, ale przy okazji wlacza sie jakze ukochana awaria skrzyni :/ Zdazylo sie juz tak kilka razy. Probowalem stac na N i raz sie zdarzylo ze tez wskoczyla awaria. Natomiast stojac na P jeszcze mi sie to nie przytrafilo.
Poza tym skrzynia dziala bez zarzutu, nawet na odcinke ostatnio nie wkreca, ale zamiast tego mam to co opisalem powyzej. W czasie jazdy nie ma szarpan, przerzuca plynnie, przyspiesza jak nalezy.
Co to moze byc z tym postojem? :|

Poziom oleju na pewno jest dobry, bo jakies 2tyg temu dolewalem 0.75l
  
 
fatboy a Ty wogole ciagnac dyskusje z innego watku sprawdzales sobie bledy w asb tym bardziej ze mozesz je sprawdzic "gratis" zwierajac piny?
  
 
chcialem sobie sprawdzic, ale ta wtyczka ma zasloniete w jakis sposob piny i za cholere nie moglem tego zdjac...
Moze na zlocie ktos mi pomoze z tym ustrojstwem Do tego czasu spokojnie przezyje z ASB
  
 
Cytat:
2007-10-01 19:18:47, fatboy82 pisze:
Co to moze byc z tym postojem? :|



Po opisie obstawiam wilgoć albo wręcz wodę w pozycjonerze.

pozdr,
Robert
  
 
Wszystko wyszloby w bledach. Niech sprawdzi
  
 
Cytat:
2007-10-02 09:41:30, Nixon pisze:
Po opisie obstawiam wilgoć albo wręcz wodę w pozycjonerze. pozdr, Robert



Jest to mozliwe, bo woda spokojnie zalewala ASB, wiec moze jakos do pozycjonera sie dostala woda. Tylko jesli to to, to da sie to usunac, czy samo wyparuje? Nie grozi to jakims zwarciem?
  
 
Cytat:
2007-10-02 11:46:30, fatboy82 pisze:
Jest to mozliwe, bo woda spokojnie zalewala ASB, wiec moze jakos do pozycjonera sie dostala woda. Tylko jesli to to, to da sie to usunac, czy samo wyparuje? Nie grozi to jakims zwarciem?



Zastanów się: ile parowałaby woda ze słoika ze sparciałą uszczelką? Zdecydowanie owtorzyć, osuszyć i oczyścić.
A zwarcie - to własnie masz i dlatego komp przechodzi w tryb awaryjny.

pozdr, Robert
  
 
hmmm i zwarcie tylko jak stoje i to dluzej? przeciez jak jade, to woda sie przelewa, wiec tez powinno sie robic zwarcie.
W sumie nie wiem jaka tam jest dziura przez ktora woda moglaby odparowac/wlac. W sumie przy skrzyni jest dosc cieplo, co sprzyja wyparowywaniu wody i suszeniu
Jak juz pisalem na zlocie fachowa pomoc kolegow na pewno sprawnie rozpracuje problem
  
 
mam nowa teorie co do odcinki:
Daje w gaz, ASB niby przelacza o dwa biegi, ale przez moment jest "wysprzeglone", co powoduje ostre wkrecenia silnika, po czym sie "zasprzegla" i wyrywa ostro do przodu. Moze tak byc?

Bledy jakie mam: 39, 41.
Jeden to blad hydrauliki, drugi to blad sygnalu wejscia-wyjscia czy cus takiego.
  
 
Teraz tez o ASB, ale w 2.0 '92.
Wystepuje taki objaw:
Jedzie sobie czlowiek zadowolony, wszystko gra, ladnie przerzuca, normalnie przyspiesza, nie szarpie. Nagle samochod dostaje czkawki, obrotomierz opada, wlacza sie awaria skrzyni, po kilku sekundach wylacza sie silnik i samochod sie toczy. Przekrecanie kluczyka nic nie daje. Natomiast trzeba otworzyc maske, otworzyc pudeleczko czarne pod szyba z przekaznikami, podopychac przekazniki i bezpieczniki, a nastepnie odpalic i jedzie sie dalej jakby nigdy nic Wczesniej bywalo to bardzo rzadko, ale ostatnio jest coraz czestsze i bardzo dokuczliwe.
Zczytalem bledy i otrzymalem:
31. kein getriebeeingangsdrehzahlsiglan
83. drehmomentkontrolle SPG. hoch
(tu wielkie dzieki dla Chemika, ktory pomogl rozszyfrowac kody)
Slowka niemieckie sa niecienkie, ale ponoc dluzsze tez maja Po rozszyfrowaniu wyszlo, ze 31 to brak sygnalu wejsciowego z czujnika predkosci/obrotow? Natomiast 83 to wysokie napiecie na czujniku obrotow. Tak wiec sprawa chyba zamyka sie na walnietym czujniku obrotow, co by nawet mialo sens zwazywszy na brak wskazan obrotomierz tuz przed calkowitym wylaczeniem auta.
Jednak wole sie upewnic czy teoria jest sluszna, ze czujnik obrotow moze wywolywac takie akcje?

z gory dzieki za pomoc
  
 
Cytat:
mam nowa teorie co do odcinki:
Daje w gaz, ASB niby przelacza o dwa biegi, ale przez moment jest "wysprzeglone", co powoduje ostre wkrecenia silnika, po czym sie "zasprzegla" i wyrywa ostro do przodu. Moze tak byc?

Bledy jakie mam: 39, 41.
Jeden to blad hydrauliki, drugi to blad sygnalu wejscia-wyjscia czy cus takiego.


to mi wygląda niefajnie,
Cytat:
mam nowa teorie co do odcinki:
Daje w gaz, ASB niby przelacza o dwa biegi, ale przez moment jest "wysprzeglone", co powoduje ostre wkrecenia silnika, po czym sie "zasprzegla" i wyrywa ostro do przodu. Moze tak byc?
[QUOTE] Po rozszyfrowaniu wyszlo, ze 31 to brak sygnalu wejsciowego z czujnika predkosci/obrotow?


31- oroty wejściowe (na wałku sprzęgłowym), a nie sygnał wejściowy.

ASB bada prędkości obrotowe na wejściu i wyjściu ze skrzyni, dzięki temu można sterować elektronicznie praca skrzyni, diagnozować usterki podczas jazdy i takie tam.....
  
 
Cytat:
to mi wygląda niefajnie,


Ta skrzynia idzie na zlom. Zamiast niej wyladuje skrzynka od senia 4.0 Niestety dopiero w lutym, wiec do tego czasu musze sie bujac na tej. Poki co dziala

Cytat:
2007-11-05 18:32:42, omegolotC30NE pisze:
31- oroty wejściowe (na wałku sprzęgłowym), a nie sygnał wejściowy. ASB bada prędkości obrotowe na wejściu i wyjściu ze skrzyni, dzięki temu można sterować elektronicznie praca skrzyni, diagnozować usterki podczas jazdy i takie tam.....


Czyli musze wymienic czujniki przy skrzyni od obrotow czy moze cos innego?
Caly czas mnie tylko zastanawia czemu pomaga dopychanie przekaznikow w tej czarnej skrzynce w komorze silnika. Wczesniej myslalem, ze tam cos nie kontaktuje i dlatego wywalalo blad skrzyni.