Seat ibiza 1.4 16V problem EPC i CHECK.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.

Problem z moim autem polega na tym, że od dłuższego czasu świeci się kontrolka EPC I CHECK. Wielu mechaników odwiedziłem i każdy stwierdził co innego. Mój samochód to Seat Ibiza silnik 1.4 16V 75KM. Silnik nie traci na mocy, choć zdarzyły się dwie sytuacje, że podczas jazdy obroty spadły gwałtownie na 1100 obrotów a pedał przyspieszacza w ogóle nie reagował - dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wracało do normy oprócz świecących się kontrolek. Dzisiaj była czyszczona przepustnica i nic, nadal wyskakuje błąd "P1142 Load Calculation Cross Check Lower Limit Exceeded" mechanik u którego teraz robię auto nie poddaje się we wtorek znowu wstawiam do niego auto ale i on już powoli rozkłada ręce . Jeśli ktoś miał taki lub podobny problem z seatem ibizą proszę o jakąś podpowiedź. Do ASO Seata nie pojadę bo już w moim mieście nie ma "zabrano mu koncesje" a po drugie oni tylko naciągają ludzi-sam tego doświadczyłem.
  
 
Skoro auto przechodziło w stan awaryjny, świeci EPC i nie reaguje pedał gazu, to pewnie zepsuty jest potencjometr pedału gazu. Od niego trzeba zacząć sprawdzanie. Życzę powodzenia.
  
 
P1142-Stwierdzenie wartości obciążenia poniżej dopuszczalnej granicy

po pierwsze czy była robiona adaptacja przepustnicy
po drugie czy zdarzyło się zalać pod korek bo mógł się skopać filtr węglowy

pomijając to wszystko to tak
awaria czujnika w kolektorze dolotowym,czasami może pomóc tylko czyszczenie
a teraz ciekawostka :
taki błąd pojawiasię gdy jest awaria termostatu ciepłego powietrza nad kolektorem wydechowym wymiana załatwia sprawę takie cuda miałem w moim aucie

czekam na dalsze informacje co do rozwiązania problemu



[ wiadomość edytowana przez: masz12 dnia 2008-02-22 13:07:48 ]
  
 
Przepustnica była czyszczona w czwartek, czyli wczoraj i była robiona adaptacja.
Co do zatankowania pod korek to zdarzyło się pare razy " poprostu nadgorliwość obsługi i chęć zysku na stacjach paliw".
Dzięki za informacje we wtorek wstawiam Seacika na warsztat i przekarzę te cenne uwagi mechanikowi.
  
 
Witam.
We wtorek walka z Ibizą była ostra. Po podłączeniu jej do komputera zaczęły wyskakiwać nowe błędy ( czujnik wałka rozrządu, czujnik ABS ) oczywiści nasiliło się przez weekend blokada pedału przyspieszenia. Mechanicy rozkładali ręce wszystko posprawdzali i nic. Zadzwoniłem do kolegi który, jak się okazało w rozmowie miał taki sam problem z takimi samymi objawami w ibizie . Powiedział mi że u niego ( na przewodzie idącym ze skrzynki z bezpiecznikami zanikała masa, przewód w kształcie litery "Y" ). Przekazałem to wszystko swojemu mechanikowi i jak narazi mam spokój zobaczymy na jak długo i czy to była prawda z zanikiem tej masy . Jak pojeżdżę parę tygodni to sie odezwę czy dało to coś .
  
 
Nic się nie zmieniło, był spokuj przez tydzień nadal pali się (czeck), teraz awaria czujnika ABS a po zamontowaniu LPG źle chodziła pierwsza sonda lambda, po skasowaniu błędów wyskakuje tylko ( awaria czujnika ABS). Nie wiem może to wina sterownika bo pochodzi on od Ibizy która miała klimatyzację i do wszystkich błędów cały czas dołączony jest błąd ( brak połączenia pomiędzy sterownikiem a klimatyzacją ). Nic trzeba szukać dalej...

[ wiadomość edytowana przez: piniupiniu dnia 2008-03-30 10:35:52 ]
  
 
Mam pare pytań
jaki masz przebieg ?
jaką instalkę Ci wewalili w autko?
czy ta źle działająca sąda objawiła się błędem?
czy ta ibiza od której masz sterownik to był klimatronic,a co stało się z twoim sterownikiem?