MOst Omega A 2,0 benzyna i 2,3TD

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Padł mi most w mojej Omedze 2,0 Caravan. Znajomy ma most od 2,3TD i teraz mam zagadke - czy mogę założyć jego most do mojej Omegi czy to są 2 różne bajki? Niestety nie mam możliwości ich porównania. Bardzo będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
zipp Kielce
  
 
Primo - Omega nie ma mostu
Sekundo - wyszukiwarka się kłania
  
 
Szczurek - pomogłeś. DZIĘKI WIELKIE.
W dalszym ciągu proszę o podpowiedzi.

Pozdrawiam
  
 
Więc znów
Primo - Omega nie ma mostu, ma dyfer
Secundo - znając właściwe słowo, wyszukiwarka wskazuje nam np. to
Radzę też poczytać kilka innych tematów, bo problem był wałkowany ileś razy i tak naprawdę chyba nie został do końca rozwiązany.

[ wiadomość edytowana przez: Szcurek dnia 2007-11-13 15:54:31 ]
  
 
Cytat:
2007-11-13 15:51:18, Szcurek pisze:
Więc znów Primo - Omega nie ma mostu, ma dyfer


A jaka jest różnica między mostem dyfrem ??? Chyba tylko w nazwie .
  
 
Taka, jak między śledziem, a rybą
Podobno jest, tak
Omega ma dyfer i półosie
Polonez czy Żuk ma most
Most za PWN, to:
zespół samochodu złożony zwykle ze sztywnej obudowy, przekładni gł. mechanizmu różnicowego i półosi napędowych połączonych z piastami kół jezdnych; przekazuje napęd od wału napędowego na koła; tylny (jeśli napęd na tylne koła), przedni lub środkowy.
Dyfer jest częścią mostu, ale w Bestii chyba nie są w jednej "sztywnej obudowie"
W sumie i tak ze mnie mechanik jak z koziej d.. trąbka, ale już wcześniej na forum były takie akademickie dyskusje.
  
 
No własnie wydaje mi sie ze tak do końca mimo przeczytania "rzuconego" przez Ciebie linka nie mam pewności co do rozwiązania. Bo moja omega to Caravan 2,0 a tamta to Caravan 2,3TD.
Z linka wynika ze oba te modele mają "dyży dyfer" ale jak coś nie jest powiedziane konkretnie to pojawiają sie wątpliwości.

W każdym bądz razie dzieki za pomoc.

Jeśli ktoś miałby 100% pewność co do tych części będę wdzięczy za opis.

Pozdrawiam
  
 
Właśnie 2,3TD chyba ma mały dyfer bez względu na nadwozie, a 20NE w Caravanie "duży". Nikt tego chyba jednak do końca nie jest pewien i bez porównania numer w numer jednego z drugim pewności mieć nie będziesz. Coś mi się jeszcze kołacze, że możliwe były różnice ze względu na półosie, ale czy to "prowda", czy "tysz prowda", a może "g..no prowda", to nie wiem.
  
 
Przełożenia mostu powinny być jednakowe - czyli 37/10 tak jest dla diesla i c20ne
wg epc przykładowo most o numerze 4 03 091 jest przeznaczony i dla diesla i benzyniaka - oba kombi pow. nr. nadw. M1007158

ale dla benzyniaka istnieje jeszcze możliwość mostu o przełożeniach 38/11 oraz 39/10

Tak więc wg. mnie 95% że to to samo , ale dokładnie można to stwierdzić dopiero po odczycie numeru z Twojego mostu . Nabity "od góry" mostu - między mostem i karoserią .

Szczurek nie bądź taki czepialski słówek , bo ten most czy dyfer (dyferencjał ! ) to się powinno w tym przypadku nazywać zespół przekładni głównej i mechanizmu różnicowego. bo słowo dyferencjał - określa sam mechanizm różnicowy

Pozdrawiam
  
 
Witam ponownie

ROBERTHO

Pozdrawiam