MotoNews.pl
  

Problem ze spalanym olejem!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wiem ze pewnie zaraz ktos sie doczepi ze watek juz był itd. Mam problem tego typu mój kanapowóz b 2.0 16v spala juz powyzej 1 litra oleju na 1000 km(pomijajac fakt ze zostawia jedna mała krople kazdej nocy,chyba simering na wale sie konczy) jest to o tyle niepokojące ze producent dopuszcza w tym modelu 0,7l na 1000km i teraz jest pytanie silnik za poprzedniego wlasciciela przeszedl (niby)_ remont obrucona panewka na wale korbowym mowil mi ze klamotów wymienili na 4 tys zł a jak zaczelo mi kapac z roznych stron to okazalo sie ze wkleili stare uszczelki na silikon i wogule wlali mineralny olej jak dlamnie błąd no i powracajac do wątku pomyslalem sprawdze cisnienie na cylindrach wynik 1-14,5 2-15 3-15 4-15 wiec wynik prawie doskonaly norma to 12do 15 ale kopci olejem i teraz niewiem wydaje sie ze jak na uszczelniacze to troche go za duzo ubywa no chyba ze sie wykruszyly ze starosci i leje olejem po zaworach . Dróga zecz z tego co sie orjetuje to zmeczony pierscien zgarniajacy ale dziwne bylobyzeby wymienili tylko pierscienie odpowiedzialne za kompresje a i jest tak ze dymi az sie pozadnie rozgrzeje a jak jest zimno lub duza wilgotnosc to kleby sa ogromne,jesli wiecie co zrobic to prosze o podpowiedz.
  
 
Jaki masz obecnie zalany olej ??
Ile zrobiles (silnik zrobil) na mineralu ??
  
 
jak w silniku polecą pierścienie zgarniające to pomiar ciśnienia sprężania zawsze jest wysoki...

pierścienie uszczelniające lecą po oleju i masz doszczelnione
(coś podobnego do próby olejowej)...

Jak tam dymienie z wydechu?
Podczas przyspieszania powinno być sporo dymu....
(zakłądając, że są to pierścionki).
  
 
Olej mam castrola pólsyntetyk tamten mineralny wylalem a z tym dymieniem to jest dym spory ale jak sie fura rozgrzeje tak dobrze i jest ladna pogoda to nie dymi,a co do przebiegu to ja nia zrobilem 20 tys odkad ja kupilem czyli dwa razy castrol magnatec 10w 40 teraz jakos niedlugo bedzie trzecia wymiana wymieniam co 10 tys, to chyba niestety beda pierscienie bo od jakiegos czasu auto stalo sie mułowate i glosniej chodzi tak mi sie wydaje zona twierdzi ze wymyslam.
  
 
A calosciowy przebieg to 270 tys zakladajac ze nikt go niekrecil a remont byl robiony w serwisie bosch na pomorzu od paprochy niby pierscienie wymieniali wiec dziwne ze sie po 30 tys skonczyly chyba ze wymieniali tylko na papierze.
  
 
Dla mnie to jest kolejny przyklad zeby nie lac Castrola...

Slyszalem juz tysiac opinii, Castrol tak, al od pocztku do konca,
wlanie castrola w trakcie uzytkowania roznie sie konczy.

Nie wiem skad to sie bierze...
Raz wlalismy Ojcu do 2,5TDi castrola, gdzie zawsze byl mobil
Auto dziwnie sie zachowywalo, silnik nie rowno chodzil
Po 1,5tys olej aut. Wlali mobil i jak reka odjal
  
 
Próbowalem z innym olejem wlasnie niedawno wlalem mobila tak samo szybko go wciągla bestia to wydaja sie byc pierscienie dzis nagrzalem ja i byla ladna pogoda po kilku razowym przygazowaniu na postoju puszczala ladny niebieski dymek juz nawet obczailem ile mnie to bedzie kosztowac co prawda mam drógi silnik na chodzie ale jego kondycji nieznam wiec niechce sie rozczarowac po wlozeniu ze jest ztyrany.
  
 
jak dolales mobila do castrola to nic specjalnie dziwnego
  
 
W moim przypadku omeśka po wymianie pierścieni zaczęła palić olej. Na początku było to ok 0.7/1000 km. Byłem trochę załamany bo przed wyminą pierścieni nie paliła oleju wogóle. Teraz bierze ok 0.1/1000 km(po 50 tys.). Pierścienie muszą się ułożyć bo cylinder przy dużym przebiegu jest zowalizowany. Przy takim spalaniu oleju jak u Ciebie to chyba raczej problem będzie z uszczelnieniami zaworów. Czasami zdarza się, że mechanik uszkodzi uszczelniacz podczas zakładania, jeśli nie ma odpowiednio podtoczonej tulejki. W twoim przypadku mogli wogóle nie zmienić tych uszczelniaczy(skoro wklejali stare uszczelki na silikon i nie wymienili simeringów na wale) Myślę, że warto byłoby je wymienić. Koszt nie tak duży (nie trzeba zwalać głowicy) a pewnie pomoże.
Daj znać jak rozwiążesz problem.
  
 
Juz podjelem decyzje wymiana pierscieni koszt pierscieni 240 zl komplet na 4 lycindry kiedys juz wymienialem(nie w omedze) wiec powinno pujsc oki uszczelka pod miske dwu czesciowa 40zl tez juz wymienialem wiec wiem z czym to sie je uszczelka pod glowice 50 zl regeneracja glowicy kumpel placil za robocizne tzn. planowanie sprawdzenie szczelnosci wymiana uszczelniaczy ewentualnie prowadnic jesli jest taka potrzeba a klamoty to koszt :uszczelniacze komplet 40zl chydrobolce innaczej popychacze 15zl sztuka az mi sie wiezyc niechce no i uszczelka pod klawiature z oringami 40zl
calosc 850zl wiec tragedji niema a zawsze jakby mi cos niewyszlo to mam drogie auto i drogi silnik wiec mozna sie pobawic
  
 
Cytat:
2009-04-09 22:21:31, sebekvw pisze:
- obrucona panewka
- wogule wlali mineralny
- Dróga zecz
- z tego co sie orjetuje
- pozadnie rozgrzeje
- szybko go wciągla bestia
- pujsc oki
- chydrobolce
- sie wiezyc niechce
- tragedji niema
- drogie auto i drogi silnik



Nie tam żebym się czepiał, ale strzelasz takie perełki, że w gałach się przewraca może zanim wyślesz posta, sprawdź go w jakimś edytorze pisowni - Tobie nie zaszkodzi, a nam będzie się łatwiej i przyjemniej czytało, bo przez takie rzeczy czasem sam siadam i głupieje jak co napisać

Wesołego Jajca!
Eryk


[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2009-04-11 18:54:56 ]
  
 
Cytat:
Czasami zdarza się, że mechanik uszkodzi uszczelniacz podczas zakładania, jeśli nie ma odpowiednio podtoczonej tulejki.




Co Ty chlopie pieprzysz, mechanior ma miec do tego przyrzad,
a nie jakies toczone tulejki...

tulejki to u Pana Henia w stodole...
  
 
A ty co taki nagle poliglota jak masz problem to nie czytaj nikt Cie o to nie prosił.

[ wiadomość edytowana przez: sebekvw dnia 2009-04-11 21:17:23 ]
  
 


[ wiadomość edytowana przez: sebekvw dnia 2009-04-11 21:19:12 ]
  
 
I na koniec eryczku tu nie zajmujemy sie pisownią tylko pomocą w rozwiązywaniu problemów jak chcesz sprawdzac błędy to zapisz sie na jakieś forum politologiczne, jak czytam takie posty jak twój to mi sie bbbbbbbbblllllllllllllllllle chce.
  
 
Sebekvw

Mieszkasz w Polsce, piszesz w Polsce, piszesz w sieci.
Myślisz, że to bezimienne miejsce? Mylisz się.
Ogarnij się trochę, przemyśl, to nie jest miejsce na tego typu post.
Jeżeli Ci nie pasuje poprawna pisownia, odpowiedz sobie dlaczego.


  
 
Cytat:
2009-04-11 21:24:41, sebekvw pisze:
I na koniec eryczku tu nie zajmujemy sie pisownią tylko pomocą w rozwiązywaniu problemów jak chcesz sprawdzac błędy to zapisz sie na jakieś forum politologiczne, jak czytam takie posty jak twój to mi sie bbbbbbbbblllllllllllllllllle chce.



Seba - ja grzecznie zwróciłem Ci uwagę, że zdarza się Tobie pisać mało po polskiemu, a bardzo łatwo można tego uniknąć - i przede wszystkim nam - czytającym będzie wygodniej. Ty natomiast zgrzałeś się jak szczerbaty na suchary, i walisz teksty typu "jak masz problem to nie czytaj", jakbyś miał 10lat i się obraził - zupełnie nie potrzebnie. Nawet gdyby to było forum maszynerii rolniczej, moim zdaniem warto jednak pisać po ludzku. I chyba miałeś na myśli forum polonistyczne? Co do tego "jak czytam takie posty.." - to samo mógłbym powiedzieć o Twoich.

Na koniec - nie napisałem tamtego posta żeby Cię "zaatakować" czy wyśmiewać, więc chyba za bardzo wziąłeś to do siebie? Dalej rozwiązujmy problemy, trzymajmy poziom i wszystko gra gitara


[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2009-04-12 11:08:49 ]
  
 
Cytat:
2009-04-11 21:14:10, sebekvw pisze:
A ty co taki nagle poliglota jak masz problem to nie czytaj nikt Cie o to nie prosił.


Kolego Drogi!
Jak wspomnieli poprzednicy, żyjemy w Polsce a to zobowiązuje. Jeżeli to Tobie nie odpowiada, albo nie potrafisz się dostosować, to możesz zawsze poszukać szczęścia na innym forum.
Cytat:
2009-04-11 21:15:52, sebekvw pisze:



A takie szczeniackie zagrywki sobie daruj, bo nie będą tutaj tolerowane.