1.8 benz. Zetec gasnie mi na wolnych obrotach?? HELP!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, już się dowiedziałem co jest przyczyną (sterownik z przepustnicą biegu jałowego), ale jest kolejny problem, jak mam go odkręcić (jest w bardzo ciężkim położeniu)...

[ wiadomość edytowana przez: michalmotyka dnia 2007-12-01 15:59:21 ]
  
 
Witam. Czy masz na myśli czujnik położenia przepustnicy ? U mnie jest na odwrót, ma wysokie obroty na jołowym biegu przy jeszcze ciepłym silniku (np. 2h) po wyłączeniu. I prawdopodobnie czeka mnie wyczyszczeniu tego czujnika. Tyle ze nie wiem gdzie on sie znajduje ? Pozdrawiam
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: michalmotyka dnia 2007-12-02 13:03:42 ]
  
 
nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale czujnik położenia przepustnicy jest zamocowany tylko na 2 śruby (torxy) i podejście jest spoko!Chyba, że chodzi o tzw. "krokowiec", bo do niego podejście jest rzeczywiście ciężkie!!!!
  
 
Dokładnie chodzi o; "Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego"

opis- Zespół przepustnicy zawiera także regulator prędkości obrotowej biegu jałowego. Jest to elektrozawór,
który skokowo otwiera przepływ dodatkowego powietrza w kanale obejściowym przepustnicy, łącząc
przestrzenie przed i za przepust-nicą. Elektrozawór jest zasilany impulsowo przez elektroniczne urządzenie
sterujące. Od częstości impulsów i otwarć zaworu zależy ilość dodatkowego powietrza przepływającego
przez zawór. Przy braku zasilania przez elektrozawór przepływa niewielka ilość powietrza. Ilość powietrza
dodatkowego zmienia prędkość obrotową biegu jałowego.

I dojście do niego jest naprawdę FATALNE!!! a może ktoś zna sposób jego łatwej wymiany??
  
 
Tak myślałem, że o niego chodzi!Podejście jest ciężkie, ale ja już 2 razy wyjmowałem i to bez kanału!Górna śrubka idzie dosyc łatwo, ale i tak oprócz "węża" od filtra powietrza ściągałem przepustnicę!Od dołu brałem lewarek, kawałek "spory" klocka drewnianego, jakby mi lewarek puścił i pod essiego. Najpierw delikatne "macanko", żeby się z nim oswoić, a potem juz idzie Najważniejsze, żebyś najpierw wyczuł, gdzie jest śruba. Przy wkładaniu tak samo najpierw złap górę, ale tak, żebys mógł delikatnie jeszcze go przestawiać i znowu pod auto!Oczywiście nie zapomnij o wtyczce!!!
  
 
Może wiecie czy dostane go w sklepie?? Bo silnik kichną mi w kolektor i od sie zawiesił (reduktor prędkości obrotowej biegu jałowego) popukałem go i sie tak jakby odwiesił, tyle ze jeszcze czasami zgaśnie mi na wolnych obrotach, i gdy prze gazuje mu na 4000 obr/m. to spada do 0 i gaśnie ;( Tak więc wątpię że mu przejdzie
  
 
usterka naprawiona, Dzięki wszystkim za pomoc----->
  
 
ale co nie bylo tak, to juz nie laska??
  
 
no właśnie ten "regulator prędkości obrotowej biegu jałowego" innymi słowy silnik krokowy, okazało się ze się spalił...